Eurobike Award-Ők már biztosan a 2015-ös év nyertesei!
A Eurobike Award egyfajta nívódíjat jelent kerékpáros körökben, mellyel egész évben lehet majd reklámozni a plecsnit kapott termékeket. A hat tagú (német) zsűri részrehajlás nélküli függetlenségét mindig megkérdőjelezik, ezért mi most kiválogattuk a szerintünk érdekes, innovatív, meghökkentő díjazottakat!
S'cool Xxfat 20-9
Akik megérezték a piaci rést, az űrt ami tátongott a gyerekkerékpárok piacán! Előállították a világ első gyerek fat bike bicóját 20”-os kerekekkel, 9 sebességes váltórendszerrel, és tárcsafékkel. Nem kevesebb mint 4”-os szélességű gumikkal van ellátva a szörnyeteg. A zsűri véleménye szerint ez egy tökéletes termék a gyerkőcöknek, és megragadja a tekintetet amellett hogy nagy piaci lehetőségek rejlenek benne. Szerintünk szép zöld volt a fű ott ahol tanácskoztak, de egy valamiben biztosak vagyunk: jó nagy marhaság, és azonnal vennénk egyet a gyereknek!
KTM Life Lontano P18
Már a 2015-ös KTM újdonságokról szóló cikkben is ódákat zengtünk a 18 sebességes Pinion gear box rendszerrel szerelt kerékpárról. Úgy látszik nem csak mi voltunk oda érte, hanem a zsűri is mivel Gold Award díjat kapott! Az acél vázas világjárón mindenből a legjobb található legyen szó az agydinamós világításról vagy a Tubus csomagtartó rendszerről. A komplett gép súlya simán partiban van a hagyományos láncváltós gépekkel, de azok karbantartási hátrányait nem kell elviselnünk.
AX Lightness VIAL Evo D
Ha az AX Lightness nevet meghalljuk, akkor nekünk azonnal az ultrakönnyű jellemzően szénszálas high-end árazású alkatrészek jutnak eszünkbe. Nem kellett csalódnunk az „arany eurobike díjas” VIAL D esetében sem. Szinte minden egyes alkatrésze Németországban készül egyedi kézimunkával, akárcsak a váz ami monocoque felépítésű és a THM cég készítette el az AX Lightness kérésére. Vázpapucsai üreges karbonból készültek, és Shimano Ultegra Di2 váltórendszerrel szerelték. A 660 grammos vázat 3490 EUR-ért vesztegetik, ami még csak a fele sincsen a Cervelo RCA-nak ami súlyos 7 grammal még nehezebb is! A komplett gép 5,3kg-ot nyom, és 10.000 EUR.
Cannondale Contro 1
Nagy eséllyel sokan neveznék a tökéletes városi rombolónak ezt a trekkinget. Elől Fatty teleszkóp csillapítja az úthibákat, és a stucniba integrált lockouttal zárható a mozgása. Brutál masszív csomagtartója a váz részét képezi, így gyerekszállításra is ideális mivel rugalmassága egy szemernyi sincsen. Hajtása Gates Carbon Drive bordásszíjjal történik egy 8 sebességes Shimano Alfine agyváltóval megspékelve. Igazi matt fekete SUV csak „zöld” kivitelben.
Diavelo Yes
A kardán hajtás nem a 21. század találmánya! De olyan bringát még nem láttunk amiben a kardántengelyes hajtást elektromos szettel ötvözték és mindezt ennyire stílusos csomagolásban tálalták volna. Kormányán az integrált LED-es lámpa mögött iPhone töltős dokkoló rejtőzik, ami az app segítségével a rendszer vezérlését is megoldja. Pedelec rendszere a híres Protaniumtól származik. Mennyivel szebb lett volna ha a töltéshez és világításhoz az alsócsőbe épített akkumulátort használják, és nem az agydinamót. Így legalább még van mit fejleszteni!
BionX Night Crawler
Lehet ezzel űbereltük a fatbike gyerekbringát? Fene tudja, azért ez tetszik nekünk! Télen mekkora királyság lenne 50 centis szűz hóban tekerni vele, és a „kifogyhatatlan” energiáról pedig a 250W/50Nm-es BionX rendszer gondoskodna! A D-Series pedelec szett súlya csak 4kg melyben az ITS, MCR, STC, PSG, és NSC is benne van. Hogy mik ezek arról hamarosan beszámolunk részletesen is. Vennétek? Vinnétek?
CUBE Elite Hybrid HPC SLT 29
Sokan befeszülnek ha az elektromos bringákról szó esik. Szerintünk ez most nem fog megtörténni. Annyira harmonikus az új CUBE gép a Bosch hajtásával. A csúcs HPC karbon váz tervezésekor figyelembe vették az elektromos rendszer plusz súlyát, és nyomatékának hatásait is. Minden eleme az abszolút csúcskategóriába tartozik! Rock Shox RS-1 teleszkóp, SRAM XX1 váltórendszer, DT Swiss kerékszett. Ha az árát meg kell kérdeznek, akkor ne is álmodj róla!
VauDe Minaki Short
Néztünk hogy hö....háromnegyedes pufi baggy short...mi ez? Közben kiderült, ez egy külső nadrág amit a már meglévő bringás gatyó fölé lehet felvenni ha hideg lenne a hegyen vagy esne az eső. Az enduro bringázás közben mindezek előfordulhatnak, és aki kemény az ugye ilyenkor nem a hüttében snapszozik, hanem felöltözik, és kimegy tekerni. A kiválóan hőszigetelő PrimaLoft pelyhet a vízálló sztreccs felső réteg alá varrták. Szívesen tesztelnénk!
Triple2 Sportswear Schaap+S-Buex
Ha már van egy Cannondale Controd, akkor kell hozzá stílusos, vízálló, technikai városi ruházat amiben akár egy irodába is be lehet menni feltűnés nélkül. A Schaap felsőt kifejezetten a nőknek fejlesztették ki. Technowool alapanyaga 8.000mm-es vízoszlop nyomását bírja ki, ami egy lazább felhőszakadással még elbír. A Horvátországban készülő kabát lélegzőképessége 10.000g/m2/24h hogy nyári esőben se legyél belülről vizes. A 3 rétegű Sympatex alapanyagú S-Buex nadrág már 20.000mm-ig is vízálló, és Bionic Finish Eco impregnálással is el van látva. Tudnánk szeretni a szettet.
Schwalbe Procore rendszer
A kiállítás szerintünk egyik legnagyobb durranása volt a Eurobike Gold Award díjjal jutalmazott Schwalbe rendszer. Lényege hogy egy nagyon speciális tömlőt raksz a tubeless, azaz belső nélküli gumid belsejébe. Első körben betekert szelepállásnál felfújod 4-6 bar nyomásra ezt a belső tömlőt, majd kitekered a hosszú szelep felső részét, így egy kis nyíláson át a tömlő és a külső közé tudsz fújni levegőt. Akár 1 bar is lehet a nyomás, ami hihetetlenül alacsony főleg hogy ezt freeride, enduro, downhill felhasználásra tervezték. Viszont felütni nem fogod tudni a cuccot, a tapadás brutális lesz, és a kanyarsebességed is nagyban megnő!
BikeCityGuide App
Nagyon könnyű maga a telefon tartó, de atom stabilnak nem mondható. Trendi kialakítása miatt mégis nagy sikerre tehet szert. Természetesen vízálló sem lesz tőle a telefon mivel ez csak egy ügyesen megtervezett szilikon keret, de van az a helyzet amikor örömmel látnánk ilyet a kerékpárunkon.
Focus R.A.T
A Focus kerékpárgyártó elkészítette az első valóban gyors zárat! Aki látta a pietermaritzburgi XCO futamon mennyi ideig tartott Nino Schurternek az X12-es hátsó tengellyel szerelt hátsó kerekének cseréje (a kerékpár csere még mindig nem engedélyezett XCO-ban), az most már értheti miért örülünk ennek ennyire. A Rapid Axle Technology elvileg gyorsabb nyitást/zárást tesz lehetővé mint amit hagyományos gyorszáraknál megszokhattunk, főleg a „kicsavarós” átütőtengelyes modellekhez képest.
Topeak Transformer X
A Topeak cég már számtalan Award díjat söpört be ötletes termékeivel. A Transformer X sem „csak” egy műhelypumpa. Egyben bringa állványként is funkcionál! Aki pumpált már menet közben elboruló, karcolódó kerékpárt az tudja milyen áldás lehet ez. Az összes fajta szeleppel kompatibilis, kapsz hozzá extra adaptereket, amivel focilabdát vagy gumimatracot is fel tudsz fújni. Érdekessége hogy a nyomásmérő nem a talpon és nem is a munkahenger tetején kapott helyet, hanem magán a markolaton, így mindig szem előtt lesz.
További anyagainkat a Eurobike kiállításról és a 2015-ös termékekről a www.velo.hu/eurobike2014 oldalon találod
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.