Ebike az AMTS kiállításon: hogy kerül a bringa az asztalra?

E-mail  Nyomtatás
2014. március 27. csütörtök
  |   Szerző: Szatzger Ákos, Thommey

Nem megszokott, hogy egy autós kiállításon kerékpárokkal találkozzon a látogató. A hétvégén az AMTS keretein belül mégis így volt.

 

Diavetítéshez kattints a képre

Az ebikeshop.hu csapata elektromos kerékpár tesztpályát üzemeltetett a múlt hétvégi Autó Motor és Tuning Show kiállításon. A három nap alatt több, mint 400 “autós” látogató tekerte meg a 20 különböző technológiájú elektromos bemutató kerékpárt.

 

Mi kell egy jó autós tematikájú kiállításhoz? Szép lányok és dögös verdák. A esetükben mindkettő megvolt, de most koncentráljunk a második összetevőre. A kerékpárok között a két végletet a kipróbálható másfél millás Haibike vaddisznó FS Pro 27 montija és a kétszázezres átépítő készlettel felszerelt városi Csepel bringája jelentette.


Szatzger Ákostól a cég tulajdonosától rákérdeztünk arra hogyan fogata az autós társadalom az elektromos rásegítésű kerékpárokat?

 

"Rengeteg látogatóval beszéltünk, így jól felmérhettük, hogy hol tart az elektromos bringák hazai ismertsége.

  • A pedelec és ebike szavakat nagyon kevesen használják. Az autós társadalom csak és kizárólag a “hibrid” szóra gerjed. Hiába, az autógyári marketing nagy úr…
  • Aki már hallott az elektromos kerékpárokról, meg van győződve arról, hogy ezek a biciklik a visszatáplálással hajtják magukat, így nem szükséges a hálózatról tölteni őket. Ez sajnos egyelőre nincs még így…
  • A próbautak során szinte mindenki meglepődött, hogy milyen dinamizmusa van a kerékpároknak. Sokan mondták, hogy hajlandóak lennének otthon hagyni az autót, ha ilyen bringáik lennénk. Következő gondolatként viszont szinte mindenkinél előjött, hogy “De hol parkoljak egy 800.000 Ft-os biciklivel?” Sok kérdést kaptunk, melyekre az elektromos kerékpár kézikönyvünk lapozgatását javasoltuk, de sajnos ez volt az egyetlen, amire nem volt jó válaszunk.
  • Az általános kifogást, hogy az ebike csak a puhányok eszköze egyszer sem hallottuk. Viszont sokan elismerően szóltak a technológiáról – a bringák erejét maguk is érezhették, a 100-200 km-es hatótávolsággal kapcsolatos adatok pedig mindenkit lenyűgöztek.
  • A kerékpárok áráról is sokat beszéltünk. Mivel a beszállási lehetőség már 200.000 Ft környékétől elérhető, ezt a látogatóink nem érezték akadályozónak. A próbák után a többség a 400-600.000 Ft-os kategóriát tartotta a legjobbnak. Az ennél drágább kerékpároknál már nem érezték meggyőzőnek az ár/érték arány növekedését, az olcsóbbaknál pedig a vezérlés egyszerűsége/darabossága vette el az élvezetet.

Egy biztos: a tesztpilótáink biztosan másképp fognak majd tekinteni a forgalomban repesztő bringásokra. Ha majd mosolyog a sofőr a volán mellett, akkor talán éppen azt idézi fel, ahogy hangtalanul gyorsult az A pavilon aszfaltján… ;) "

 

Diavetítéshez kattints a képre Diavetítéshez kattints a képre

 

Nem csak Ákosék voltak kint mint pedelecet árusító bolthálózat, hanem egy új csapat is, akik hegyikerékpáros pedelec túrákat szerveznek egész európában. Ők hoztak autós vonatkozású kiállítási tárgyat is egy Dodge Ram Indianapolis 500 Pace Truck személyében. Úgy gondoljuk ez az összkép így is tökéletes! Róluk hamarosab többet is megtudhatsz majd!





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések