A keresett kulcsszó: Yves Lampaert


2019.04.15. - Philippe Gilbert egyetlen lépésre került a halhatatlanságtól Philippe Gilbert pályafutása korábbi szakaszában már megnyerte a Flandriai Körversenyt, Liege-Bastogne-Liege és a Lombard Kör klasszikusait is, azzal, hogy a Párizs-Roubaix során is elsőként gurult át a célvonalon, mindössze egyetlen lépésre került attól, hogy mind az öt monumentumról győzelemmel térjen haza. Bakancslistájáról, így már csak a Milánó-San Remo hiányzik. „Korábban mindenki arról beszélt, hogy a Roubaix mennyire is távol áll tőlem – így Gilbert nem sokkal a célba érkezést követően. – Ezzel szemben sikerült megnyernem a versenyt. Tudtam, hogy egy hosszú támadás lehet az, ami győzelmet ér, hisz korábban ezt láttuk szinte minden legendától Bartolitól vagy éppen Musseuw-tól. Már a rajtnál éreztem, hogy jó lehetek ma, készültem a támadásaimra. Nils Politt személyében egy tökéletes társra találtam, nagyon jó versenyző, remekül dolgoztunk össze, megérdemelte volna a győzelmet. Ezúttal azonban én voltam az erősebb, a kerékpársport már csak ilyen. Sokan kinevettek, amikor a tél folyamán lenyilatkoztam, hogy szeretném a Párizs-Roubaix-t és a Milánó-San Remót is megnyerni. Most már csak az utóbbi hiányzik a tarsolyomból.”
2019.04.14. - A tavasz egyik legfontosabb, legnagyobb presztízzsel bíró egynaposával folytatódott a 2019-es WorldTour sorozat. Az immáron 117. alkalommal elrajtoló Párizs-Roubaix az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is 257 kilométeren vezetett, huszonkilenc kockaköves szektorral, közte a Trouée d’Arenberg, a Mons-en-Pévèle és a Le Carrefour de l’Arbre legendás rázatóival.
2018.03.29. - Yves Lampaert megvédte címét a Dwars Door Vlaanderen klasszikusán A közelgő Flandriai Körverseny egyik legfontosabb felkészülési viadalát rendezték Belgiumban, a WorldTour naptár részét képező Dwars Door Vlaanderen személyében. Roeselare és Waregem között pontosan 180 kilométer várt a kerékpárosokra tizenegy fallal. Érdekes módon az első komolyabb szökési kísérletre mintegy kilencven kilométert kellett várni, ekkor Luke Rowe (Sky) igyekezett eltávolodni a főmezőnytől, ám a BMC és a Quick-Step Floors által vezetett karaván végig kontroll alatt tartotta, így nem sokkal később utol is érték. Ezt követően Tony Martin (Katusha-Alpecin) majd Zdenek Stybar (Quick-Step Floors) próbálkoztak. Az utolsó ötven kilométerre fordulva a mezőny több kisebb darabra szakadt, a döntő elmenés Edvald Boasson Hagen (Dimension Data), Yves Lampaert (Quick-Step Floors), Mads Pedersen (Trek-Segafredo), Mike Teunissien (Team Sunweb) és Sep Vanmarcke (EF Education First-Drapac) nevéhez fűződött. Ez a csoport végül bő fél perces előnnyel haza is ért, Yves Lampaert (Quick-Step Floors) a lehető legjobbkor ment tovább az egy kilométeres kapuhoz közeledve, így a belga kerekes 2017 után megvédve címét 2018-ban is megnyerte a viadalt. A második Teunissien, míg a harmadik Vanmarcke lett. [[https://www.youtube.com/v/Zc7aTewgwH0?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Nagyon jó erőben érzem magam, ami remek előjel a Flandriai Körverseny előtt – nyilatkozta a célba érkezést követően Lampaert. – Négy nagyon erős kerekes állhat rajthoz a vasárnapi versenyen Terpstra, Stybar, Gilbert és én. Az időjárás nem volt túl kedvező a Dwars Door Vlaanderen során, úgy indultunk el, hogy majd a nap közben eldöntjük, hogy ki legyen az első számú emberünk. Amikor Vanmarcke megindult Niki kiabált, hogy menjek, én pedig tettem a kereket. Örülök, hogy sikerült megvédeni a címem, de most már minden gondolatunk a Flandriai Körverseny körül jár. Nem mondom, hogy esélyes vagyok, de a csapatunk nagyon erős, lényegében mindegy, hogy ki nyer, csak győzzünk!”
2017.08.21. - Yves Lampaert: az egyik körforgalomnál elől találtam magam, mire a többiek kiáltozni kezdtek A belga Quick-Step Floors csapata újfent bebizonyította, hogy az egyik legerősebb sor az oldalszélben. Yves Lampaert megnyerte a szakaszt és összetettben is az élre állt. „A szakasz során nem igazán tudtuk szétszakítani a mezőnyt, pedig előzetesen úgy terveztük, hogyha lehetőségünk lesz rá, akkor természetesen megpróbálkozunk vele – mondta Lampaert a díjátadóra várva. – Az utolsó három kilométeren belül Alaphilippe vezérletével megindultunk, az egyik körforgalomnál pedig elől találtam magam, mire a többiek kiáltozni kezdtek, hogy menjek. Nagyon gyors volt a vége, szerencsére sikerült hazaérnem. Egyelőre igazából fel se tudom fogni a történteket, megnyertem a szakaszt és összetettben is az élre álltam. Ez valami őrületes.” „Stresszes szakaszon vagyunk túl, a rajtot követően óriási volt rajtunk a nyomás, sokat is vezettünk – tette hozzá Matteo Trentin. – A szél miatt trükkös volt az útvonal, idegesség lett úrrá a mezőnyön. A vége szerencsére tökéletesen alakult számunkra. Yves remek formában érkezett a Vueltára és ezt most ki is használta. Rengeteget melózik az egész idény során, így nagyon megérdemelte ezt a sikert. Egy egészen kiváló, erős csapattal érkeztünk a Spanyol Körversenyre, úgy vélem, hogy minden szakaszon lehetnek esélyeink.”
2017.08.20. - A Vuelta Nímes és Gruissan között egy 203,4 kilométeres szakasszal folytatódott, amely elsődlegesen a sprintereknek kedvezett, de főszerepet kapott a tenger felől befújó oldalszél is.
2017.03.23. - A zsűri gondolt egyet és utólagosan a Movistar egész csapatát bűntette A Katalán Körverseny csapatidőfutamát követően a verseny zsűrije három percre megbüntette Jose Joaquin Rojast, mivel több alkalommal is szabálytalanul tolta meg csapattársait, csakhogy a szabálykönyv szerint ilyen esetben az egész csapat büntetendő, méghozzá oly módon, hogy minden versenyző összetettbeli idejéhez egy percet adnak hozzá. Mivel a zsűri először csak Rojast bűntette, így Alejandro Valverde (Movistar) vette át a vezetést az összetettben. A történet azonban itt még nem ért véget, mivel a szakaszt mindössze két másodperccel elbukó BMC csapata kifakadt, a zsűri pedig másnap megváltoztatta ítéletét, így a spanyol csapat minden versenyzője megkapta az egy perces büntetést, ezzel pedig Ben Hermans (BMC) került az élre. Természetesen a spanyol csapat háza táján nem értettek egyet a döntéssel. „Ez a büntetés olyan, mint egy jogsértés – szól a csapat sajtóközleménye. – Attól, hogy valaki megérinti a csapattársát még nem tolja meg, csupán figyelmezteti, hogy tartsa meg a pozícióját a sorban. Ez azonban nem befolyásolja a verseny kimenetelét. Nagyon sajnáljuk, hogy ez a döntés a Katalán Körverseny egészét torzítja, így a jövőre nézve veszélyes precedenst teremt.”




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések