A keresett kulcsszó: tour de hongrie


« 1 | 2 | 3 »
2018.03.28. - A Tour de France segíthet! Partnerség kezdődött Rangos, a kerékpársportban a legjelentősebb sportszervező céggel készít elő együttműködési megállapodást a Tour de Hongrie szervezőbizottsága. A világ egyik legnagyobb sporteseményének szervezői is közreműködnek majd a Tour de Hongrie elé kitűzött célok elérésében. A – többek között a Tour de France versenyét is megrendező – Amaury Sport Organisation (A.S.O.) két képviselője járt kedden és szerdán Budapesten. Cédric Rampelberg, az A.S.O. médiajogok értékesítéséért felelős menedzsere, valamint Guillaume Kleszcz, az A.S.O. média koordinációs és produkciós igazgatója a magyar fővárosban találkozott többek között Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztossal, dr. Princzinger Péterrel, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnökével, Székely Dáviddal, az M4 Sport csatornaigazgatójával és Eisenkrammer Károllyal, a Tour de Hongrie szervezőbizottságának elnökével. „Az az egyik feladatunk, hogy a Tour de Hongrie nemzetközi média megjelenését megerősítsük – mondta Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie szervezőbizottságának elnöke. – A versenyünk ebben az évben már magasabb, UCI 2.1-es kategóriába lép, állami segítséggel van megfelelő forrásunk arra, hogy kiemelkedő nemzetközi médiahátteret bizosítsunk az eseménynek. Ehhez kerestünk partnert, és aligha találhattunk volna jobbat, mint a kerékpársport legfontosabb szereplőjét, a Tour de France szervezőit, az A.S.O-t. Van még néhány nyitott kérdés előttünk, de annyit máris kijelenthetünk, hogy partnerség kezdődik a francia céggel. S ha már kapcsolatba kerülünk a világ egyik legkomolyabb sport- és médiavállalkozásával, szeretnénk ezt a lehetőséget a teljes hazai kerékpársport számára biztosítani.” Arról, hogy az A.S.O. milyen területeken tud a Tour de Hongrie megismertetésében közreműködni, Cédric Rampelberg lenyűgöző bemutatót tartott. Cége évente 25 millió szurkolót csábít az utak mellé, versenyeit több mint ötmilliárd tv-nézőhöz jutattja el, az UCI World Tour-sorozat televíziós közvetítéseinek pedig 65 százalékát birtokolja, a gépezet beindításával a nemzetközi, nemzeti és regionális televíziós csatornák, hírügynökségek, internetes portálok százaihoz juthat majd el a hír a magyar viadalról. A tervek szerint az A.S.O. kapcsolatain keresztül kap lehetőséget a Tour de Hongrie az Eurosporton való megjelenésre, s nemcsak az európai piacon, Ázsiában is minden nap láthatnak majd 45 perces összefoglalót a nézők Magyarországról. Rampelberg felhívta rá a figyelmet, hogy az eurosportos közvetítések országimázs erősítő hatását tovább fokozhatják a kiegészítő reklámlehetőségek. Egy „új” verseny fejlődésével kapcsolatban az ausztrál Tour Down Under példáját hozta fel: az év első World Tour-versenye 2011-ben lett az A.S.O. partnere, 2011 és 2018 között az élő közvetítés mértékét tekintve 200, az elért háztartások tekintetében pedig 182 százalékos növekedést ért el a francia cég segítségével. A Tour de Hongrie tekintetében alighanem ennél is látványosabb eredményeket lehet elérni, hiszen a Magyar Körverseny nemzetközi jelenléte – a verseny méreténél fogva – mindeddig nem volt jelentős. Természetesen szóba került az is, hogy hogyan lehetne Magyarország is házigazdája egy jövőbeli Tour de France rajtjának. „Már csatlakoztunk a Tour de France egyik kezdeményezéséhez, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy az autósok a kerékpárosok kikerülésénél tartsák be a másfél méteres távolságot, ennek kapcsán a KRESZ módosítása is folyamatban van – mondta Révész Máriusz kormánybiztos. – A kormány kiemelt figyelmet fordít a magyar kerékpársport fejlesztésére is, s ez nemcsak a Tour de Hongrie támogatásáról szól, támogatjuk a sportszövetséget, s a közeljövőben velodrome-okat is építünk. Szeretnénk a következő években a kerékpáros közlekedési morált a kerékpárút-hálózat fejlesztése mellett hasonló szintre emelni, mint a francia, hogy méltó módon fogadhassunk akár egy olyen nagy eseményt is, mint a Tour de France rajtja.” A megbeszélés során kiderült, hogy a Tour de France szervezőinek szándéka szerint minden páratlan évben kerülhet sor külföldi rajtra, vagy a legközelebbi időpont, amelyre pályázni lehetne 2021 lenne. A „Grand Depart” iránt óriási az érdeklődés, de ebben a kérdésben hamarosan további egyeztetés indul a francia és a magyar felek között… Mi az az A.S.O.? Az Amaury Sport Organisation a világ egyik legnagyobb sportszervező cége, olyan gigantikus eseményeket hív életre évről évre, mint a Tour de France és a Vuelta a Espana, két híres háromhetes országúti kerékpáros körverseny, a Dakar rali, a labdarúgó Aranylabda díjátadó, a vitorlázó Le Tour Voile, az utcai futóversenyek egyik kiemelkedő állomása, a Marathon de Paris vagy a golfozók egy kiemelt versenye, a Lacoste Ladies Open de France. Az A.S.O. évente 21 országban, 250 napon keresztül 70 eseménynek a gazdája, de emellett része az Amaury Groupnak is, amely a sportmédia olyan nagyságait tudja magáénak, mint a franciák sportnapilapja, a tekintélyes L'Equipe. Mi az a Tour de Hongrie? A legnagyobb magyar kerékpárverseny. Az országúti nemzeti körversenyt először 1925-ben rendezték meg, 2018-ban – történetének eddigi legmagasabb besorolását elérve – a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség UCI 2.1-es kategóriájú viadala lesz. A résztvevő kerékpárosok augusztus 14. és 19. között hat nap alatt 800 kilométert teljesítenek majd.
2017.12.19. - A szervezők csak néhány hete jelenthették be, hogy a 2018-as Tour de Hongrie egy szinttel feljebb lépett, máris megérkezett három prokontinentális besorolású csapat nevezése. Magyarországra érkezik a Giro d’Italia rendszeres résztvevője, az olasz Androni-Sidermec-Bottecchia, a legerősebb lengyel csapat, a CCC Sprandi Polkowice és az amerikai Team Novo Nordisk – ennek jogelődjében profiskodott utoljára a világbajnoki ezüstérmes Bodrogi László. 2018. augusztus 14. és 19. között UCI 2.1-es kategóriájú viadal lesz a Magyar Körverseny, ez azt jelenti, hogy immár a legerősebb csapatok is nevezhetnek. A legnagyobb különbség a prokontinentális és a TDH-n eddig szereplő kontinentális csapatok között nem feltétlenül csak az erőkülönbség, hanem a prokonti csapatok megjelenése, infrastruktúrája lesz. Ezek a csapatok a háromhetes körversenyeken is látható nagy buszokkal, szervíz kamionnal és kísérőautókkal érkeznek, így minden eddiginél látványosabb karavánt láthatnak a szurkolók.
2017.12.01. - Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos a Digi Sport pénteki Reggeli Start című műsorában jelentette be, hogy a kormány támogatásának köszönhetően valósul meg a 2018-as Tour de Hongrie közvetítése az Eurosport csatornán is, mégpedig ígérete szerint olyan színvonalon, amilyenre még sosem volt példa a magyar körverseny történetében. „A Tour de France sem csak egy kerékpárverseny, hanem egyben országimázs is, ezért a már 2.1-es kategóriájú Tour de Hongrie közvetítése is kedvet hozhat ahhoz, hogy a külföldi nézők ellátogassanak hozzánk” – fogalmazott a kormánybiztos, aki szerint Magyarország ezzel a lépéssel felzárkózik a szomszédos országok mellé. Lovassy Krisztiánnak az októberi berlini pálya Európa-bajnokságon scratchben nyert ezüstérme kapcsán Révész Máriusz elmondta, hogy szerinte a hazai pályakerékpársport fejlesztése érdekében három velodrome építésére lenne szükség. Hozzátette: éppen elfogadásra vár egy ezzel kapcsolatos kormányhatározat, s örülne annak, ha két-három éven belül egy új fedett fapálya épülne Magyarországon.
2017.11.11. - Óriási hír látott napvilágot a minap, a magyar kerékpársport történelmében most először a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) 2.1-es kategóriáját kapta meg a Tour de Hongrie. Ez hazai kerékpárversenynek korábban még sosem sikerült. Az új kategória új szabályokat hoz magával a csapatok részvételét illetően és ez már hónapok óta nagy izgalomban tartotta a hazai csapatokat is, vajon indulhatnak e 2018-ban a versenyen?
2017.07.05. - A Tour de Hongrie június 27-től július 2-ig, hat napon át szelte át az országot, Szombathelytől Miskolcig, Zalaegerszegtől Jászberényig hirdetve mindenhol a szelektív hulladékgyűjtés fontosságát is. A kerékpározás és a szelektív hulladékgyűjtés idén több ponton is összefonódott és ennek nem csak az az oka, hogy 670 szelektíven gyűjtött aluminimum dobozból akár egy egész biciklit is meg lehet építeni. Az okokra Eisenkrammer Károly a Tour de Hongrie főszervezője adja meg a választ: EK: A kerékpár az egyik legzöldebb közlekedési eszköz. Használata során nem keletkeznek káros anyagok. Meggyőződésem, hogy a kerékpárosok az átlagosnál jobban tisztelik a természetet. Ezért is döntöttünk úgy hogy csatlakozunk olyan, a jobb, tisztább, szebb környezetet segítő ügyhöz, mint amilyen a szelektív hulladékgyűjtés. A Tour de Hongrie országos kiemelt média megjelenései segítenek abban, hogy minél több emberhez jussanak el azok az információk, amiket például a szelektálok.hu honlapon megtalálhatnak az érdeklődők. Miért egyszerű a szelektív hulladékgyűjtés? EK: Ez egy mindenki által elvégezhető környezetvédelmi eljárás. Ha a fém, műanyag és papírhulladékot elkülönítve helyezzük el, azok újrahasznosításra kerülnek. És így nem kell további nyersanyagot kitermelni, de ezenkívül más járulékos előnnyel is jár. Például 1 tonna alumínium előállításakor 1 tonnányi vörösiszap is keletkezik, azt pedig 2010 óta már mi magyarok is tudjuk, hogy ez az anyag mennyire veszélyes. Ha belegondolunk, hogy évente fejenként átlagosan 50 aludobozt használunk el, akkor látható, hogy kis odafigyeléssel nagy eredmények érhetők el. Például alumíniumból készülnek a versenykerékpárok alkatrészei is. Azok is, amiket a Tour de Hongrie sztárjai használnak. És azok is, amiken a jövő generációja készül arra, hogy évek múlva megnyerje a magyar körversenyt. Az ő jövőjük, a következő generációk élhető környezete miatt fontos a szelektív hulladékgyűjtés. Ha többet szeretnél megtudni a témáról, látogass el a www.szelektalok.hu oldalra.
2017.06.15. - Hat nap alatt 750+1 kilométert tesz meg a legnagyobb magyar kerékpárverseny, a Tour de Hongrie nemzetközi mezőnye. A viadal június 27-én kedden rajtol, a karaván július 2-án érkezik a végső befutóhoz, Budapestre. Alábbiakban a szakaszok térképei, szintrajza és a településeken való áthaladási idő tálázatok. A TDH minden szakaszáról beszámolóval, képekkel, eredményekkel jelentkezünk a VELO.hu honlapon.
2017.01.18. - Január 18-án a Várkert Bazárban megtartott sajtótájékoztatón bemutatták a 2017-es Tour de Hongrie útvonalát. A legnagyobb magyar kerékpárverseny június 27-én Szombathelyen prológgal rajtol, majd a Keszthely, Zalaegerszeg, Velence, Siófok, Paks, Cegléd, Karcag, Miskolc, Jászberény útvonalon jut el július 2-án Budapestre, a végső befutóhoz. A tervek szerint a 6 versenynap alatt 750 kilométer teljesítése vár a résztvevőkre. A részletes útvonalat és a meghívott csapatok végleges listáját egy következő sajtótájékoztatón mutatják majd be a szervezők.
2016.12.02. - A legnagyobb magyar kerékpárverseny történetében még nem fordult elő hasonló: több település pályázott rajt-, illetve célhelyszínnek, mint ahány helyre eljuthat a hatnapos nemzetközi viadal mezőnye. A Tour de Hongrie szervezőbizottsága októberben írt ki pályázatot a települések számára a 2017-es és a 2018-as magyar országúti kerékpáros körversenyre. A pályázati időszak lezárult, s örömmel jelenthetjük be, hogy a várakozásainkat is felülmúlja az érdeklődés. A pályázók között ott van a 2016-os Tour de Hongrie valamennyi érintett városa mellett több új jelentkező is.
2016.10.20. - A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) néhány napja Katarban tartott kongresszusán elfogadták a 2017-es nemzetközi versenynaptárt, amelyben helyet kapott a legnagyobb magyar kerékpárverseny, a 38. Tour de Hongrie is. A viadal szervezői pályázatot írtak ki a rajt-, illetve célállomásoknak otthont adó hazai városok számára.
2016.07.03. - A szlovén Rok Korosec nyerte az ötödik szakaszt a Várkert Bazár előtt, Lovassy Krisztián harmadik lett, a Tour de Hongrie összetett győzelmét pedig az észt bajnok Mihkel Raim szerezte meg – éppen a huszonharmadik születésnapján. A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) Europe Tour sorozatában szereplő, 2.2-es kategóriájú nemzetközi országúti kerékpárverseny 95 fős mezőnye hat nap alatt 740 kilométert tett meg a budapesti befutóig.
2016.06.08. - A legnagyobb magyar kerékpárverseny, a Tour de Hongrie június 28-án Szombathelyen rajtol, a nemzetközi mezőny hat versenynap alatt, tíz megyét érintve 740 kilométert tesz meg a budapesti befutóig. Az idén, az eddig előzetesen leadott nevezések ismeretében 17 csapat (közte nyolc kontinentális sor), várhatóan 34 ország 102 kerekese áll rajthoz a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) naptárában 2.2-es bejegyzéssel szereplő Magyar Körversenyen.
2016.05.27. - Egy hónappal a rajt előtt, gyermekeknek szóló promóciós kampánnyal népszerűsítik a szervezők a Tour de Hongrie-t. Május 30-án Fertődön az Esterházy-kastély elől rajtol és június 2-án Siófokon ér véget a 2016-os Sisakot Viselek! Túra, amely – a Tour de Hongrie útvonalának egy részén mintegy 300 kilométert bejárva – azzal a céllal halad keresztül Nyugat-Magyarországon, hogy felhívja a figyelmet a biztonságos kerékpáros közlekedés fontosságára. A túrához a négy nap során bárki csatlakozhat!
2016.05.27. - Május 30-án, Fertődön rajtol és június 2-án Siófokon ér véget a Sisakot Viselek! túra a Tour de Hongrie első két szakaszának útvonalán, azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a kerékpársport értékeire és a fejvédő viselésének fontosságára. A túra során rövid megállók lesznek az útvonalon található településeken, ahol a helyi gyerekek, sportot kedvelő fiatalok, felnőttek néhány kilométerre csatlakozhatnak a csapathoz. Akár egy-egy napra is szabadon (ingyenesen) bárki csatlakozhat a túrázókhoz. Akik egy teljes napra csatlakoznak, azok számára feltétel, hogy tartani tudják a csapat 25 km/h átlagtempóját, valamint, hogy magabiztosan kezeljék a kerékpárjukat, és természetesen viseljenek fejvédőt. A szervezők a regisztrált résztvevők között minden településen kisorsolnak 1-1 bringás sisakot.
2016.04.15. - A 2015-ös Tour de Hongrie összetett győztesét, Tom Thillt, valamint a verseny legjobb magyar kerékpárosát, Lovassy Krisztiánt (képünkön) is a soraiban tudó luxemburgi Differdange-Losch kontinentális kerékpáros csapat 2016-ban is készen áll arra, hogy meghódítsa Európa országútjait. Hozzánk is eljönnek!
2015.10.12. - 21 ország 96 kerékpárosa (a legfiatalabb 18, a legidősebb 41 éves, a legalacsonyabb 160, a legmagasabb 193 centiméteres) 16 csapat színeiben 6 nap alatt 700 kilométert tekert (a legrövidebb szakasz 1,2, a leghosszabb 200 kilométeres volt), 10 megye 82 településén keresztül 5 millió forintnyi pénzdíjért és a dicsőségért, miközben mindössze 5-6 bukás és defekt nehezítette útjukat. A biztonságukról 24 motoros rendőr, 40 motoros kísérő, 150 rendőr és 300 polgárőr és önkéntes gondoskodott, a verseny sportszerű lebonyolításáért 12 versenybíró és 1 nemzetközi ellenőr felelt. 26 csapatautó, 15 szervezőautó, 5 teherautó és 2 reklámautó fuvarozta a 120 fős stábot, hozzájuk minden helyszínen 20-30 helyi segítő csatlakozott. Alábbiakban egy 2.5 perces best of összefogaló az idei versenyről
2015.08.11. - A kilencvenedik születésnapján, hosszú kihagyást követően visszatérő Tour de Hongrie végén első ízben született luxemburgi győzelem, Tom Thill révén. Ismerkedjünk meg egy kicsit jobban most vele!
2015.08.09. - A Gyöngyös és Budapest közötti 106 kilométeres szakasszal ért véget az idei Tour de Hongrie. A budai Várkert Bazár előtti befutónál hosszú magányos szökés végén a szlovén Jan Tratnik győzött, a sárga trikót azonban senkinek sem sikerült elvennie Tom Thilltől, a luxemburgi kerékpáros nyerte meg a Tour de Hongrie idei versenyét. A budapesti befutónál született meg a mieink első dobogós helyezése, a mezőnysprintben Lovassy Krisztián a harmadik helyet szerezte meg. Az olimpiai kvalifikációs kerékpárverseny nemzetközi mezőnye hat nap alatt 700 kilométert tett meg az augusztus 9-i budapesti befutóig, a 96 fős mezőnyből 75 kerekes tekerte végig a teljes távot.
2015.08.08. - Szombaton pontban 11 óra 40 perckor vágtak neki a kerekesek az idei Tour de Hongrie királyszakaszának. Karcag és a Kékestető csúcsa között a táv pontosan 145 kilométer volt. A mezőnyre egy gyorsasági részhajrá (38,8 kilométernél Tiszafüred) és négy hegyihajrá (90,9 kilométernél Eger vízművek, 3 kategória, 109,5 kilométernél Verpelét, 4 kategória, 129,7 kilométernél Pálosvörösmart, 4 kategória, 144,7 kilométernél Kékestető, 1 kategória) várt. A szakasz elején négy fős szökés lépett el, akik egészen az utolsó 30 km-ig szépen együtt dolgoztak. A Mátra déli részének hegyein aztán megszakadt közöttük az egység, az elől az élen maradt Johan Coenen-t (Differdange-Losch) a 30 fős főmezőny Sástó után érte utol. A szakasz a Mátraháza- Kékestető közötti 3 km-es meredek részen dőlt el. Az utolsó kanyarokig a szlovák Patrik Tybor (Dukla-Trencin) volt elől, de a befutónál lekerülte őt Kusztor Péter csapattársa, a szlovén Bajc (BMC). Az etapot követően a sárga trikót a napot az összetett második helyén kezdő Tom Thiell (Differdange) vette át.
« 1 | 2 | 3 »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések