A keresett kulcsszó: Team Sunweb


2018.07.03. - Christian Prudhomme: továbbra is válaszokat várunk a Froome-ügyben A Tour de France versenyigazgatója Christian Prudhomme sem maradt sokáig csendben Chris Froome felmentését követően, aki így az ASO terveivel ellentétben ott lehet az év legnagyobb presztízsével bíró körversenyén. „Nagyon sajnálatos, hogy az ügyben ilyen későn született döntés – mondta Prudhomme. – Egyelőre annyit tudunk, hogy nem tett semmilyen tiltott dolgot, így felmentették a vádak alól. A legjobb szakértők dolgoztak az eseten, azonban továbbra is válaszokat várunk. A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség elnöke David Lappartient is pesszimista volt, nekünk pedig a verseny jövőjének érdekében nem volt más választásunk, mint meggátolni a rajthoz állását. A sportág szabályai viszont rosszak, azokon minél hamarabb változtatni kell. Minden ehhez hasonló esetben fel kell függeszteni a versenyzőt, mivel az elért eredményei nem lesznek helytállóak és gyanakvásra adnak okot. Jó úton halad a szövetség, hisz a tramadol és a kortikoszteroidok tiltása is nagy előrelépés lehet, de nem szabad itt megállni.”
2018.05.01. - Logisztika a Giro d’Italia kulisszái mögül Az már mindenki számára közismert tény, hogy az idei Giro d’Italia Olaszországon kívülről, jelen esetben Izraelből rajtolt. Azonban a közel-keletről valahogyan el kellett jutni Olaszországba, s a nagy távolság okán a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség jóváhagyásával a szervezők pont ezért beiktathattak egy plusz pihenőnapot is. A logisztika tökéletes megoldása ennek okán nagy kihívás elé állította a szervezőket, akik egy Boeing 747-es teherszállító repülőgép segítségével igyekeznek megoldani a felmerülő problémákat. Az oda úttal még nincs is sok probléma, hisz mind a versenyszervezők, mind pedig a huszonkét résztvevő csapat felszerelése egyszerűen felfér a repülőgépre, ellenben a harmadik szakaszt követően mindössze egyetlen nap áll majd rendelkezésre ugyanezt a felszerelést visszajuttatni Olaszországba, Cataniába. A kétezer kilométeres távolság mihamarabbi leküzdését úgy próbálják orvosolni, hogy négy charter járat gondoskodik a versenyzők, segítők és a szervezők egy időben való Itáliába utaztatásáról. A La Gazetta dello Sport információi szerint csapatonként közel egy tonnányi felszereléssel számolnak, ami összesen 880 kerékpárt és mintegy 2700 szett kereket jelent, és akkor még nem beszéltünk a kiegészítő technikai eszközökről, a masszázsasztalokról, élelmiszerekről stb. Természetesen a repülőgép fedélzetére csak alapos átvilágítást követően kerülhet fel a felszerelés, folyékony anyagot nem lehet szállítani, így például a láncolajokat is másképpen kell megoldania a szerelőknek. A legtöbb csapat plusz autókat bérel az izraeli szakaszokra, míg az eredetileg használt járműpark Olaszországban várja a versenyzők megérkezését. Az egész logisztika zavartalan tető alá hozásáért Andrea Giarrizzo felel, aki minden szituációban nyugodtan konstatálj a történéseket. A mindig friss megjelenésű RCS munkatárs gyilkos határozottságról uralkodik. Mr. Giarrizzo felel a viadal alatt a csapatok elszállásolásért, ami szintén komoly feltételeket kíván meg. A rajtállomástól ugyanis egyik szálláshely sem lehet húsz kilométernél távolabb. Andrea ennek megfelelően még tavaly végigjárta Izraelt illetőleg az olasz szállodákkal is megkötötte a megállapodásokat. Szervezőmunka a javából…
2018.04.27. - Thomas De Gendt újabb klasszikus hazaérése Mindössze egy második és egy harmadik kategóriás emelkedő nehezítette a kerekesek dolgát a Romandiai Körverseny második szakaszán. Delémont és Yverdon les Bains között 173,9 kilométer volt a táv, előzetesen a sprinterek csatáját előrevetítve. Rögtön a rajtot követően Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Victor Campenaerts (Lotto-Soudal), Nate Brown (EF Education First-Drapac), Matteo Fabbro (Katusha-Alpecin) és Andrey Grivko (Astana) ötöse lépett el. Az elmenés legnagyobb előnye nyolc percnél tetőzött. Az utolsó huszonöt kilométerre fordulva megbomlott az egység a szökevények között De Gendt egyedül ment tovább, míg Nate Brown azért küzdött, hogy esetleg megszerezhesse a sárga trikót. [[https://www.youtube.com/v/wihvp1Z88Nw?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] Thomas De Gendt (Lotto-Soudal) végül könnyed magabiztossággal ért haza, ezzel egy újabb klasszikus szökevénysikerrel bővítve győzelmei sorát. Brown azonban teljesen elfáradt, így ötszáz méterrel a vége előtt megfogták. A mezőnyhajrát Sonny Colbrelli (Bahrain-Merida) nyerte, ezzel ő lett a második, míg harmadikként Samuel Dumoulin (AG2R La Mondiale) haladt át a célvonalon. Összetettben Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) megőrizte vezető pozícióját. A Romandiai Körverseny Ollon és Villars között egy mindössze 9,9 kilométeres emelkedős egyenkénti időfutammal folytatódik.
2018.01.05. - A 2017-es Tour de Hongrie hegyi királya a World Tourban folytatja A 2017-es Magyar Körverseny hegyi összetettjének győztese Amanuel Ghebreigzabhier a Dimension Data World Tour csapatában folytatja pályafutását. Az eritreai kerekes karrierje remek ütemben ível felfelé. Első komolyabb sikerét 2014-ben aratta, amikor megnyerte hazája utánpótlás bajnokságait. Egy évvel később már hegyi trikós lett a Ruandai Körversenyen, majd idővel jöttek a komolyabb megmérettetéseken elért Top 10-es eredmények is. A dél-afrikai World Tour csapat utánpótlássorában edződve 2017-ben az előkelő második helyen zárta a Coppa della Pace és a Giro del Medio Brenta egynaposait, hatodik lett a Tour de Hongrie-n, miközben megnyerte a hegyi összetettet, majd bombaerős mezőnyben zárt kilencedikként az Arctic Race of Norway szakaszversenyén. Innen már egyenes út vezetett a legjobbak közzé. „Nagyon izgatottak vagyunk Amanuel jövőjét illetően, aki a kontinentális vonalban már bizonyított – szól a csapat sajtóközleménye. – A tehetségektől hemzsegő Eritrea következő nagy felfedezettjét köszönthetjük a személyében csapatunknál.”
2017.09.18. - Tom Dumoulin: fantasztikus, hogy előbb a lányok szereztek világbajnoki címet, aztán pedig mi A Giro d’Italia idei győztesének Tom Dumoulinnek a vezetésével a Sunweb csapata 53,3 kilométer/órás átlagot teljesítve nyerte a bergeni világbajnokság csapatidőfutamát, ezzel maguk mögé utasítva a BMC és a Sky sorait. „Fantasztikus, hogy előbb a lányok szereztek világbajnoki címet most pedig mi – nyilatkozta Tom Dumoulin a díjátadóra várva. – Nagyon egységes volt a csapat, normál esetben talán mondhatnánk, hogy én vagyok hatunk közül a legjobb időfutammenő, de ezúttal mindannyian nagyon egyenletes teljesítményt nyújtottunk. Egészen a végéig tartottuk a tempót. Próbáltunk együtt maradni, ami az emelkedőn nem volt egyszerű, épp, hogy sikerült, de végül nagy előnyünk származott abból, hogy hatan érkeztünk meg az utolsó kilométeres kapuhoz. Mindenki nagyon jól ment, nem igazán találom a szavakat arra, hogy mit is érzek, nagyon boldog vagyok, hisz legyőztük a Sky és a BMC csapatait. Nem tudtuk a részidőket, így nagy volt az izgalom a végén. Számomra a Sky legyőzése is abszolút váratlan volt, aztán pedig még a BMC-nél is jobbnak bizonyultunk. Sikerült megnyernünk az év legfontosabb csapatversenyét.”
2017.09.17. - A női és férfi csapatidőfutam számokkal kezdődött a 2017-es országúti világbajnokság. A hölgyeknél kisebb meglepetésre a Sunweb sora győzedelmeskedett, míg a férfiaknál szintén a német csapat szerezte meg az aranyérmet.
2017.06.16. - Domenico Pozzovivo nyerte a Svájci Kör hatodik szakaszát, összetettben is az élre állt A nagy hegyekkel az esős időjárás is megérkezett a Svájci Körversenyre, a hatodik szakasz során Locarno és La Punt között 166,7 kilométer várta a kerekeseket a 2012 méteres San Bernardino és hegyi befutóként a 1695 méteres La Punt hegyével. A rajtot követően egy viszonylag nagy létszámú szökevénycsoport alakult. Ebből a sorból Michael Woods (Cannondale-Drapac), Jan Bakelants (AG2R La Mondiale) és Simone Petilli (UAE Team Emirates) hármasa volt a legaktívabb, de már az első emelkedőn is nagy volt a mozgolódás az őket üldöző főmezőnyben is. A legkitartóbb Woods volt, aki végül az esélyesek csoportjával ért célba. Az utolsó hegy lábánál természetesen darabjaira hullott a mezőny, a szökevényeket is utolérték. Mintegy tizenkét kilométerrel a vége előtt Domenico Pozzovivo (AG2R La Mondiale) indult meg, akit a sárga trikós Damiano Caruso (BMC), Rui Costa (UAR Team Emirates), Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo), Ion Izaguirre (Bahrain-Merida), Pello Bilbao (Astana), Mathias Frank (AG2R La Mondiale), Marc Soler (Movistar) és Simon Spilak (Katusha-Alpecin) követtek. Túlságosan nagy különbségek ugyan nem alakultak ki, de végül Domenico Pozzovivo (AG2R La Mondiale) hazaért, így megnyerte a szakaszt Rui Costa (UAE Team Emirates) és Ion Izaguirre (Bahrain-Merida) előtt. Összetettben Pozzovivo és Caruso azonos idővel állnak, de helyezési számainak köszönhetően előbbi vette át a vezetést. „Nagyon régóta várok már arra, hogy esélyem legyen támadni egy nehéz emelkedőn, ahol leszakíthatom az ellenfeleim, hazaérthetek és megszerezhetem a szakaszgyőzelmet – nyilatkozta Pozzovivo a célba érkezést követően. – Remekül alakul eddig ez az év, jól sikerült a felkészülésem és a Giro d’Italián elért eredményemmel is elégedett vagyok. örülök, hogy összetettben is megszereztem a vezetést, igyekszem növelni az előnyöm, de az utolsó szakasz egy időfutam lesz, ami nem nekem kedvez.”
2017.01.06. - Az eddig Giant-Alpecin néven ismert sor 2017-ben már Team Sunweb néven szerepel. A World Tour csapatok közül utolsóként az ő mezükről hullt le a lepel.
2017.01.03. - Az Orica csapatától a Sunweb-Giant sorához igazoló Michael Matthews nem titkoltan azzal a céllal vág neki a 2017-es szezonnak, hogy a Tour de France során elhódítsa a zöld trikót. Igen ám, csakhogy azt évek óta nem sikerült elorozni senkinek sem Peter Sagan orra elől.




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések