A keresett kulcsszó: Simon Yates


2018.03.11. - Simon Yates nyerte a Párizs-Nizza királyszakaszát, összetettben is az élre állt A királyszakaszával folytatódott a 2018-as Párizs-Nizza, ahol három második és egy első kategóriás emelkedőt követően a Valdeblore La Colmiane hegyi befutója várt a mezőnyre. A nap szökését Rory Sutherland (UAE Team Emirates), Tony Gallopin (AG2R La Mondiale), Alessandro de Marchi (BMC), Nicolas Roche (BMC Racing), Jarlinson Pantano (Trek-Segafredo), Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Amael Moinard (Fortuneo-Samsic) és Jesus Herrada (Cofidis) alkották. A szökevények legnagyobb előnye bő három percnél tetőzött. A végjátékhoz közeledve az utolsó lejtmenetben Pantano és De Marchi találták a földön magukat, miközben Gallopin, Moinard és Roche triója maradt az élen. A főmezőnyt ekkor már a Mitchelton-Scott csapata vezette. Nem sokkal később megfogták a szökés utolsó állva maradt tagjait is, De Gendt az emelkedőkön szerzett pontjaival megkaparintotta a hegyi összetett megkülönböztető trikóját. [[https://www.youtube.com/v/OBhWsLiCpSc?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] Az utolsó hegyen az összetett éllovasa Luis Leon Sanchez (Astana) is megúszott. Négy kilométerrel a vége előtt indított Simon Yates (Mitchelton-Scott), akit már nem is tudtak utolérni, így a brit kerékpáros nyerte a szakaszt és állt az élre összetettben is. A második Dylan Teuns (BMC), míg a harmadik Ion Izagirre (Bahrain-Merida) lett. A verseny a könnyűnek semmiféleképpen sem mondható nizzai körözéssel zárul. „Nagyon nehéz szakasz volt a mai – mondta Yates a célba érkezést követően. – Egy méter nem volt benne, ami sík lett volna, vagy felfelé vagy lefelé mentünk. Szerettük volna megnyerni ezt a napot, és bíztunk benne, hogy összetettben is lehet esélyünk. Szerencsére minden a terveink szerint alakult. Fogalmam sem volt róla, hogy mi történik a hátam mögött. Annyit tudtam, hogy Izagirre indult utánam, aki az egész versenyen kiváló formát mutatott, épp ezért döntöttem úgy, hogy még egyszer tempót váltok.”
2017.04.30. - Simon Yates nyerte a Romandiai Körverseny királyszakaszát Domdidier és Leysin között 163 és fél kilométer várta a kerekeseket a Romandiai Körverseny, negyedik királyszakaszán. A penzum egy második és három első kategóriás emelkedővel rémisztgette a versenyzőket, természetesen a végén hegyibefutóval. A rajtot követően Simon Clarke (Cannondale-Drapac), Pavel Kochetkov (Katusha-Alpecin), Tosh Van der Sande (Lotto-Soudal), Sander Armee (Lotto-Soudal), Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Mickaël Chérel (AG2R La Mondiale), Youcef Reguigui (Dimension Data) és Andrea Pasqualon (Wanty - Groupe Gobert) menekültek előre. Az elmenés legnagyobb előnye szűk négy perc környékén tetőzött. Az emelkedők természetesen darabjaira szedték a szökést, majd az esélyesek be is darálták őket. A főmezőny maradékából Simon Yates (Orica-Scott) támadott az utolsó mindent eldöntő kaptatón, akit nem sokkal később Richie Porte (BMC) követett. A kettős remekül együttdolgozva ért fel, ahol Yates az utolsó métereken lesprintelte riválisát. A harmadik Emanuel Buchmann (Bora-Hansgrohe) lett. Összetettben az utolsó időfutam előtt Yates előnye mindössze tizenkilenc másodperc Porte ellenében. „Megpróbálok majd mindent kiadni magamból a holnapi egyenkéntin – így Yates a célba érkezést követően. – Nem lesz egy könnyű időfutam, számos technikás rész nehezíti a dolgunkat. Tizenkilenc másodperc nem sok egy olyan specialista ellen, mint Richie Port, így kockázatot kell vállalnom, ha nyerni akarok.”
2017.04.21. - Matteo Montaguti sikere az Alpok Körversenyének negyedik etapján Bolzano és Cles között egy 165,3 kilométeres szakasszal folytatódott a kiemelt kategóriás Alpok Körversenye. A penzum két kategorizált és számos kisebb emelkedőt tartogatott, így természetesen ezúttal is a dimbes-dombos terepet kedvelőknek kedvezett. A nap elején kialakuló szökevénycsoport három tagja, nevezetesen Hubert Dupont (AG2R La Mondiale), Stefano Pirazzi (Bardiani CSF) és Kilian Frankiny (BMC Racing) próbáltak hazaérni a táv utolsó harmadában. Pirazzi és Frankiny kettőse menekült előre, Dupont pedig próbálta utolérni őket. Az utolsó kategorizálatlan emelkedőn a kettős még mindig bő egy perces előnnyel vezetett a főmezőny maradékával szemben, azonban öt és fél kilométerre a céltól Dupont végre felért rájuk. Ezt követően azonban hirtelenjében teljesen elfogytak, így az utolsó kilométeres kapuhoz érve bekebelezte őket a horda. A kissé hektikus befutót végül az olasz Matteo Montaguti (AG2R La Mondiale) nyerte Thibaut Pinot (FDJ) és Rohan Dennis (BMC) előtt. Az összetett nem változott az utolsó szakaszt megelőzően továbbra is Geraint Thomas (Sky) vezet, előnye tizenhárom másodperc Pinot előtt.
2017.04.02. - A 101. Flandriai Körverseny elé A Flandriai Körversenyt a kor szokásához híven egy újság hívta életre, hogy magát népszerűsítse, és ezzel példányszámot növeljen. A korai években azonban egyáltalán nem volt népszerű a viadal, alig akadtak indulok és nézők sem nagyon voltak. A fordulatot a II. világháború után bevezetett Challenge Desgrange-Colombo versenysorozatba való bekerülés hozta. Innentől kezdve rohamosan nőtt a presztízse, mára már az öt legjelentősebb monumentum egyike. Ez a versenysorozat magában foglalta a Tour de France, a Giro d’Italia, a La Flèche Wallonne, a Milano-SanRemo, a Párizs-Roubaix, a Giro di Lombardia, a Párizs-Brüsszel, és a Párizs-Tours viadalait. A versenyeken elért helyezésekből év végén kihirdették a Challenge Desgrange Columbo győztesét, mintegy a mai Word Tourhoz hasonlóan. A Flandriai Körverseny szempontjából a legfontosabb, hogy ekkor vált el a Milánó-SanRemótól, és innentől kezdve nem volt konkurenciája a naptárban elfoglalt helyét tekintve. Az embert és kerékpárt próbáló verseny azóta méltán az egyik legrangosabb az egynapos viadalok között. 2004-től kezdve megrendezik a női változatát is. Ami a győzteseket illeti Cyrille Van Hauwaert volt az első flandriai oroszlán. Ő volt az, akit először így neveztek, és akit korszakonként követtek az útódai. Az első utódja a sorozatban háromszor győzni tudó olasz legenda Fiorenzo Magni lett. A modern kor flandriai oroszlánja pedig Johan Museeuw, aki szintén háromszoros győztes és a verseny legkultikusabb alakja, hisz nyolcszor állhatott fel a verseny dobogójára.
2017.03.11. - Simon Yates a Párizs-Nizza hatodik szakaszának győztese Aubagne és Fayence között egy 193 és fél kilométeres szakasszal folytatódott az idei Párizs-Nizza. A penzum hat kategorizált emelkedőt tartogatott, melyből egy első és egy második kategóriás kaptató közvetlenül a cél előtt tornyosult. Nehezen alakult ki a nap szökése, közel ötven kilométert tettek meg a kerekesek mire sikerült egy csoportnak elszakadnia, melyben Alessandro De Marchi (BMC), Axel Domont (AG2R La Mondiale), Winner Anacona, José Herrada (Movistar), Michael Valgren (Astana), Ben Swift (UAE Team Emirates), Sylvain Chavanel (Direct Energie), Eduardo Sepulveda (Fortuneo Vital Concept), Ben King (Dimension Data) és Cyril Lemoine (Cofidis) követelt helyet magának. Túlontúl nagy előnyük nem volt, a végjátékhoz közeledve a Col de Bourigaille első kategóriás emelkedője véget is vetett a próbálkozásnak, mindössze De Marchi és Sepulveda maradt elől. A főmezőnyt közben a Sky csapata mozgatta, de egy alkalommal Alberto Contador (Trek-Segafredo) is tempót váltott, megnézve ellenfeleit. Húsz kilométerrel a vége előtt a rendesen megfogyatkozó mezőny megfogta De Marchi és Sepulveda duóját is. Az utolsó hegyet megelőzően Simon Yates (Orica-Scott) indított, akit talán egy kicsit félvállról vettek, s bár később próbálkozott Richie Porte (BMC) és Sergio Henao (Sky) is, végül Yates magabiztosan nyerte meg a szakaszt Henao és Porte előtt. Összetettben Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors) megőrizte vezető helyét. „A szakasz közben azon gondolkoztam, hogy valamivel próbálkozni kellene – így Yates a befutót követően. – Nem éreztem rossz erőben magam, úgy véltem miért is ne próbálhatnám meg? Igazából nem volt veszteni valóm, támadtam. Egy nagy presztízzsel bíró, nehéz versenyen nyertem szakaszt, melyből remélem építhetek az idény további részében is.”
2016.08.26. - Simon Yates: keményen dolgoztam azért, hogy ma nyerhessek Az idei Ordiziako Klasika győztese Simon Yates befejezve az Orica-BikeExchange egész napos remek munkáját, egy késői támadást indítva, egyedül hazaérve nyerte a Spanyol Körverseny hatodik szakaszát. A huszonnégy esztendős brit, négy hónapos eltiltásából visszatérve, ezzel pályafutása eddigi legnagyobb sikerét érte el. „A csapat végig remekül dolgozott, ami megteremtette számomra a támadás lehetőségét – nyilatkozta a díjátadóra várakozva Yates. – A vége koránt sem volt egyszerű, technikás kanyarok sorozata várt ránk. Sikerült kihasználnom az előttem adódó lehetőséget, természetesen boldog vagyok az eredmény gyanánt. Az elmúlt időszakban nagyon keményen dolgoztam azért, hogy jó formában térhessek vissza. Nem vesztettem el a motivációm, sőt az eltiltás okán még a korábbi időszakhoz képest is sokkal elszántabban tréningeztem.”
2016.08.25. - Monforte de Lemos és Luintra között egy 163,2 kilométeres etappal folytatódott a hetvenegyedik Vuelta a Espana. Bár hivatalosan csak egyetlen második kategóriás emelkedő nehezítette a kerekesek dolgát, a penzum leginkább egy hullámvasútra hasonlított.
2016.06.19. - Tejay Van Garderen volt a legjobb a Svájci Körverseny királyszakaszán, Izagirre nyerte az időfutamot Arbon és Söldel között 224,3 kilométer várta a kerekeseket a Svájci Körverseny hetedik, királyetapján. A penzum 2669 méter magasságban zárult a Söldel retteget kaptatójának csúcsán. A nap szökésébe Mathias Brandle (IAM Cycling) és Iljo Keisse (Etixx-QuickStep) kettőse keveredett bele, akikhez próbált felzárkózni a hegyi összetett éllovasa Antwan Tolhoek (Roompot-Oranje), aki értelemszerűen a hegyi pontok megszerzéséért ment. Az elmenés legnagyobb előnye tizenkét perc környékén tetőzött, ám az utolsó kaptató nehézsége okán tudható volt, hogy nem érhetnek haza. A Sölden megkezdésekkor Mathias Brandle egyedül próbált továbbmenni, ám előnye viszonylag hamar elfogyott a Giant-Alpecin valamint a LottoNL-Jumbo által vezetett főmezőnnyel szemben. Ekkor már csak mintegy húsz kerékpáros tekert az esélyesek csoportjában. A BMC kiválósága Tejay Van Garderen kétszer is akciózott, második kísérlete pedig eredményesnek bizonyult, így az amerikai versenyző győzött a királyszakasz során Miguel Angel Lopez (Astana) és Warren Barguil (Giant-Alpecin) kettőse előtt. Az összetett éllovasa Wilco Kelderman (LottoNL-Jumbo) viszonylag hamar megúszott – végül több mint másfél percet kapott – így a francia Warren Barguil (Giant-Alpecin) vehette át a sárga trikót. Másnap Davosban egy 16,8 kilométeres egyenkénti időfutammal folytatódtak a küzdelmek, persze a kronó útvonala még véletlenül sem volt síknak nevezhető. Sokáig úgy tűnt, hogy az utolsó idényét taposó Fabian Cancellara (Trek-Segafredo) diadalmaskodhat, ám végül Ion Izaggire (Movistar) és a fiatal kolumbiai tehetség Miguel Angel Lopez (Astana) is jobb időt tekert nála. Az utolsó szakaszt megelőzően Angel Lopez vezet, ám az első négy helyezett között mindössze tizennyolc másodperc a különbség, így a nyolcadik etap dönt a végső győztes személyéről.
2016.06.02. - Stefano Feltrin optimista a Tinkoff csapatának jövőjét illetően Előzetesen a Giro d’Italia végére ígértek konkrét válaszokat a Tinkoff csapatának jövőjét illetően. Nos, Stefano Feltrin csapatvezető még további időt kért, ugyanis elmondása szerint nem áll rosszul a tárgyalásokat tekintve, jelenleg ötven százalék az esélye annak, hogy a csapat életben marad. Mint ismeretes Oleg Tinkov tulajdonos már az év elején bejelentette, hogy 2017-ben már nem kívánja a kerékpársport ezen ágát támogatni. „Sajnos egyelőre még nem tudok pozitív bejelentéssel szolgálni. A Giro végére ígértünk döntést, a jövőnk azonban még mindig kérdéses, ötven százalék az esélye annak, hogy folytatni tudjuk. Talán rossz csapatvezető vagyok, hogy az egyik legjobb gárda élén – mely a jelenkor talán két legjobb versenyzőjét is a keretében tudhatja – még nem sikerült befektetőket találnom. A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség rendszere nem a legjobban működik, pont ez az oka annak, hogy egy vonzó üzleti modell híján itt tartanak a csapatok ahol” – vélekedett Feltrin a helyzetről.




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések