A keresett kulcsszó: Mikel Landa


« 1 | 2 »
2018.03.11. - Simon Yates nyerte a Párizs-Nizza királyszakaszát, összetettben is az élre állt A királyszakaszával folytatódott a 2018-as Párizs-Nizza, ahol három második és egy első kategóriás emelkedőt követően a Valdeblore La Colmiane hegyi befutója várt a mezőnyre. A nap szökését Rory Sutherland (UAE Team Emirates), Tony Gallopin (AG2R La Mondiale), Alessandro de Marchi (BMC), Nicolas Roche (BMC Racing), Jarlinson Pantano (Trek-Segafredo), Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Amael Moinard (Fortuneo-Samsic) és Jesus Herrada (Cofidis) alkották. A szökevények legnagyobb előnye bő három percnél tetőzött. A végjátékhoz közeledve az utolsó lejtmenetben Pantano és De Marchi találták a földön magukat, miközben Gallopin, Moinard és Roche triója maradt az élen. A főmezőnyt ekkor már a Mitchelton-Scott csapata vezette. Nem sokkal később megfogták a szökés utolsó állva maradt tagjait is, De Gendt az emelkedőkön szerzett pontjaival megkaparintotta a hegyi összetett megkülönböztető trikóját. [[https://www.youtube.com/v/OBhWsLiCpSc?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] Az utolsó hegyen az összetett éllovasa Luis Leon Sanchez (Astana) is megúszott. Négy kilométerrel a vége előtt indított Simon Yates (Mitchelton-Scott), akit már nem is tudtak utolérni, így a brit kerékpáros nyerte a szakaszt és állt az élre összetettben is. A második Dylan Teuns (BMC), míg a harmadik Ion Izagirre (Bahrain-Merida) lett. A verseny a könnyűnek semmiféleképpen sem mondható nizzai körözéssel zárul. „Nagyon nehéz szakasz volt a mai – mondta Yates a célba érkezést követően. – Egy méter nem volt benne, ami sík lett volna, vagy felfelé vagy lefelé mentünk. Szerettük volna megnyerni ezt a napot, és bíztunk benne, hogy összetettben is lehet esélyünk. Szerencsére minden a terveink szerint alakult. Fogalmam sem volt róla, hogy mi történik a hátam mögött. Annyit tudtam, hogy Izagirre indult utánam, aki az egész versenyen kiváló formát mutatott, épp ezért döntöttem úgy, hogy még egyszer tempót váltok.”
2018.02.13. - Mikel Landa is az Andalúz Körversenyen kezdi a 2018-as évet A szalbutamol ügye miatt a média kereszttüzében lévő Chris Froome mellett a Movistar egyik új igazolása Mikel Landa is a február 14-én rajtoló Andalúz Körversenyen kezdi a 2018-as idényt. Landa az elmúlt szezont még éppen Froome csapattársaként a Sky soránál töltötte, ahol egész évben kiváló teljesítményt nyújtott, azonban több szabadságra vágyva váltott és került végül a pamplónai csapathoz. „Ez egy nagyon különleges versenynek ígérkezik, új csapatban, új ambíciókkal – mondta Landa a versenyt megelőző egyik utolsó interjújában. – Szeretnék eredményesen szerepelni, már csak azért is, hogy örömet szerezzek a rajongóimnak. Nagyon hideg tél volt Baszkföldön épp ezért költöztem el ideiglenesen Calpe-ba, hogy minél jobb felkészülést végezhessek. Nem lesz könnyű dolgom Andalúziában mivel számos olyan kerekes lesz a mezőnyben, aki más viadalon már bizonyított ebben az évben. Jó erőben érzem magam, de nem vagyok abban biztos, hogy minden esetben tudom majd tartani a tempót a legjobbakkal. Egyelőre napról-napra gondolkodom, meglátjuk, hogy meddig juthatok, egy biztos, hogy az Allanadas döntő jelentőségű emelkedő lesz.”
2018.01.24. - Ryan Mullen nyerte a San Juani Kör egyenkénti időfutamát, összetettben Filippo Ganna állt az élre Egy mindössze 14,4 kilométeres egyenkénti időfutammal folytatódott az argentin San Juani Körverseny. A kronó nagyrészt sík útvonalon haladt, így a specialistáknak kedvezett. Az egyetlen hátráltató tényező a helyenként feltámadó szél volt. Több kerékpáros is hagyományos országúti bringával vágott neki a távnak, így a győztes Ryan Mullen (Trek-Segafredo) is, aki egyedüliként tudott tizennyolc percen belüli időt teljesíteni. A regnáló ír időfutam és országúti bajnok sikerével az első profi győzelmét ünnepelhette. A második az olasz Filippo Ganna (UAE Team Emirates), míg a harmadik a lengyel Rafal Majka (Bora-hansgrohe) lett. Összetettben Ganna vette át az első helyet, előnye mindössze öt másodperc Majka előtt. „Kimondhatatlanul boldog vagyok, hogy végre megszereztem pályafutásom első profi győzelmét – mondta a díjátadót követően Mullen. – Mindig is az a srác voltam, aki második, harmadik vagy éppen ötödik lett, de most sikerült az áttörés. Feküdt nekem a pálya, ami a visszafordító után nagyon nehézzé vált, talán egy kicsit túlságosan erősen kezdtem az elején. Ez volt az első olyan alkalom, hogy normál országútival vágtam neki egy egyenkéntinek. Próbáltam néhány apró változtatást végrehajtani, például, hogy tudjam pihentetni a kezeim. Bízom benne, hogy a 2018-as szezonban felnőhetek az igazán neves időfutam-specialisták mellé.” A verseny egy 182,8 kilométeres dimbes-dombos szakasszal folytatódik, melynek végén egy hosszú lejtmenet vár a kerekesekre.
2018.01.02. - 2018. január 1-től már új szereződéseiket töltik azon kerékpárosok, akik a holtszezonban csapatot váltottak, így Szilveszter másnapjának reggelén ellepték az új mezben pózolós fotók a különböző közösségi média oldalakat. Ezekből válogattunk:
2017.12.25. - 18 World Tour és 27 pro-kontinentális csapat alkotja a 2018-as profi mezőnyt A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség hivatalosan is közzétette azon csapatok listáját, akik 2018-ban a World Tour valamint a pro-kontinentális mezőnyt alkothatják. A legmagasabb osztályban nem történt érdemi változás, lényegében ugyanaz a tizennyolc sor kapta meg a licencet, mint 2017-ben. Névváltozások persze akadtak a Cannondale-Drapac csapata EF Education First-Drapac néven folytatja, míg az Orica-Scott sorát Mitchelton-Scott néven kell keresni, de a FDJ mellé is beszállt a Groupama biztosító. World Tour csapatok: AG2R La Mondiale (francia), Astana Pro Team (kazah), Bahrain-Merida (bahreini), BMC Racing Team (amerikai), Bora-hansgrohe (német), Groupama-FDJ (francia), Lotto Soudal (belga), Mitchelton – Scott (ausztrál), Movistar Team (spanyol), Quick-Step Floors (belga), Dimension Data (dél-afrikai), EF Education First-Drapac p/b Cannondale (amerikai), Katusha Alpecin (svájci), LottoNL-Jumbo (holland), Team Sky (brit), Team Sunweb (német), Trek-Segafredo (amerikai) és UAE Team Emirates (emírségekbeli). A másodosztályban ellenben akadtak bőven új jelentkezők a spanyol Burgos-BH, a baszk Euskadi-Murias, az amerikai Hagen Bermans-Axeon, Holowesko-Citadel és Rally Cycling trió valamint a francia Vital Concept személyében hat újonnan érkező csapat is a pro-kontinentális vonalba lépett, melyet összesen huszonhét sor alkot. Pro-kontinentális sorok: Androni Giocattoli-Sidermec (olasz), Aqua Blue Sport (ír), Bardiani CSF (olasz), Burgos-BH (spanyol), Caja Rural-Seguros RGA (spanyol), CCC Sprandi Polkowice (lengyel), Cofidis, Solutions Credits (francia), Delko Marseille Provence KTM (francia), Direct Energie (francia), Euskadi Basque Country-Murias (baszk), Gazprom-Rusvelo (orosz), Hagens Berman Axeon (amerikai), Holowesko-Citadel p/b Arapahoe Resources (amerikai), Israel Cycling Academy (izraeli), Manzana Postobon Team (kolumbiai), Nippo-Vini Fantini-Europa Ovini (olasz), Fortuneo-Simsec (francia), Rally Cycling (amerikai), Roompot-Nederlandse Loterij (holland), Sport Vlaanderen-Baloise (belga), Team Novo Nordisk (amerikai), UnitedHealthcare Professional Cycling Team (amerikai), Veranda's Willems-Crelan (belga), Vital Concept Cycling Club (francia), Wanty-Groupe Gobert (belga), WB Aqua Protect Veranclassic (belga) és Wilier Triestina-Selle Italia (olasz).
2017.11.06. - Nem biztos, hogy 2018-ban Michael Matthews elsődleges célja a zöld trikó megvédése lesz Azt követően, hogy egy egészen kiváló első évet futott a Sunweb színeiben, a Tour de France zöld trikósa Michael Matthews beszélt jövő évi terveiről, többek között arról, hogy nem elsődleges opció számára a 2018-as Francia Körverseny ponttrikója. „Tökéletes választás volt számomra a Sunweb csapata, káprázatos évet teljesítettem, minden olyan versenyen ott lehettem, ahol indulni szerettem volna – így Matthews egy a minap adott interjújában. – Ez a csapat immáron tíz éve dolgozik azon, hogy a legjobbak közzé kerülhessen, évről-évre lépdel felfelé. Luke Roberts rengeteget segített nekem, pedig előtte még csak nem is ismertük egymást. A jövő évi versenyprogramom egyelőre még nem ismert. Nagyon szeretnék ott lenni a Liege-Bastogne-Liege, a Milánó-SanRemo és a Flandriai Körverseny hármasán, de a versenyprogram tökéletes kialakítása érdekében biztos, hogy valamelyiket ki kell majd hagynom. Az idei szezon elsődleges célja a Tour de France volt, jövőre viszont nagyon érdekesnek ígérkezik az Olasz Körverseny útvonala, így nem biztos, hogy kiemelt opciót élvez a zöld trikó megvédése. Lehet, hogy inkább egy Giro-Vuelta kettősben gondolkozom.”
2017.08.16. - Mikel Landa hivatalosan is megegyezett a Movistar csapatával Beigazolódtak a pletykák miszerint Mikel Landa a Sky csapatától a Movistar sorához szerződött. A baszk kerekes két évre írt alá a pamplónai csapathoz, miután az ide Francia Körversenyen elégedetlenségének adott hangot. „Nagyon örülünk, hogy sikerült megegyeznünk Mikel Landával, akinek a megszerzése újabb lehetőségeket nyit meg a csapatunk számára – így Eusebio Unzue csapatvezető. – Mikel még messze nincs a pályafutása csúcsán, véleményem szerint személyében a spanyol kerékpársport egyik nagy alakját igazoltuk le, aki az elkövetkezendő években meghatározó szereplője lehet a nagy körversenyeknek.” Az elmúlt napok Mikel Landa átigazolását leszámítva viszonylag eseménytelenül teltek. Sam Bewley hosszabbított az Orica-Scott soránál, elmondása szerint nagyon jól érzi magát az ausztrál csapatnál, és szeretne részese lenni a klub jövőben elérhető nagy eredményeinek. Romain Hardy és Tom Leezer sem vált, előbbi a Fortuneo-Oscaro, míg utóbbi a LottoNL-Jumbo sorával hosszabbított.
2017.08.06. - Mikel Landa magabiztos győzelme a Burgosi Körversenyen Egy hegyi befutós 136 kilométeres szakasszal zárult a kiemelt kategóriás Burgosi Körverseny. A Laguna de Neila emelkedőjén a fiatal kolumbiai Miguel Angel Lopez (Astana) bizonyult a legjobbnak, megelőzve Enric Mas (Quick-Step Floors) és Mikel landa (Syk) kettősét. Landa kiváló formában versenyezte végig a közelgő Vuelta a Espana egyik legkomolyabb felvezető viadalát, két szakaszt nyerve győzött összetettben Enric Mas (Quick-Step Floors) és David De La Cruz (Quick-Step Floors) előtt. A pontversenyt és a hegyi összetettet szintén Landa nyerte, a fiatalok összevetésében Mas volt a legjobb, míg a csapatversenyben a kazah Astana zárt az élen.
2017.08.04. - Jack Haig nyerte a Lengyel Körverseny hatodik szakaszát, Sagan elvesztette összetettbeli vezetését Sokan várták már a Lengyel Körverseny hatodik szakaszát, amikor is Zakopanéba érkezett a karaván. A táv 189 kilométer volt, számos kisebb emelkedővel. A nap szökését Antwan Tolhoek (LottoNL-Jumbo), Moreno Moser (Astana) és Adam Stachowiak (Lengyelország) alkotta, túlságosan messzire azonban nem jutottak. A táv utolsó harmadában az öt első kategóriás emelkedő pillanatok alatt darabjaira szedte a mezőnyt, mindössze tizenketten maradtak az élen, idővel innen ment tovább az ausztrál Jack Haig (Orica-Scott). Haig kiválóan versenyezve megnyerte a szakaszt Wout Poels (Sky) és Bob Jungels (Quick-Step Floors) előtt. Az összetett éllovasa Peter Sagan (Bora-hansgrohe) közel tizenhat perces hátránnyal zárt, s mivel Dylan Teuns (BMC) bejött az első csoporttal, így a kiváló formában lévő belga vette át a sárga trikót. Teuns előnye jelen pillanatban hat másodperc Rafal Majka (Bora-hansgrohe) előtt. „Egy nagyon nehéz és hosszú szakaszon vagyunk túl – mondta a célba érkezést követően Teuns. – Egy kicsit fáradtan vágtam neki a napnak, de úgy láttam mindenki más is így volt ezzel. A csapat káprázatos munkát végzett, minden a terveknek megfelelően alakult. Igyekeztük diktálni a tempót, sikerült is leszakítanunk Peter Sagant. Örülök, hogy megszereztem a trikót, de Rafal Majka nagyon közel van hozzám, épp ezért észnél kell lennem az utolsó szakasz során is.”
2017.08.02. - Caleb Ewan nyerte a Lengyel Körverseny negyedik szakaszát Egy igencsak hosszú 238 kilométeres szakasszal folytatódott a Lengyel Körverseny, mely Zabrze városába érkezve ezúttal is mezőnyhajrát ígért. A nap szökését Remi Cavagna (Quick-Step Floors), Bert-Jan Lindeman (LottoNL-Jumbo), Tom Skujins (Cannondale-Drapac), Nick Dougall (Dimension Data), Jan Tratnik (CCC Sprandi Polkowice) és Pawel Bernas (Lengyelország) alkották, azonban a hatalmas forróság már akkor megpecsételte a sorsukat, amikor nekivágtak a távnak. Cavagna bírta a legtovább az élen, de a sprinterek csapatai annak rendje és módja szerint a célhoz közeledve őt is megfogták. A mezőnyhajrát végül Caleb Ewan (Orica-Scott) nyerte Danny Van Poppel (Sky) és Peter Sagan (Bora-Hansgrohe) előtt. Összetettben továbbra is a regnáló világbajnok vezet, előnye tíz másodperc Dylan Teuns ellenében. „Örülök, hogy sikerült győznöm, nagyon frusztrált voltam az első szakaszt követően, hisz akkor éppen, hogy csak lemaradtam az első helyről– mondta Ewan a célba érkezést követően. – Ezúttal minden tökéletesen alakult Luka Mezgec remek pozícióba hozott, így semmi sem hátráltatta a sprintem.”
2017.07.26. - Mikel Landa: tizenkét másodpercet vesztettem anélkül, hogy a csapat bármit is profitált volna belőle Mikel Landa úgy nyilatkozott a spanyol E Pais lapjának, hogy nem szeretne több nagy háromhetes körversenyen úgy rajthoz állni, hogy ne ő legyen csapatának kapitánya. Landa csalódott miután mindössze egyetlen másodperccel maradt le a Tour dobogójáról, úgy, hogy csapata csakis Chris Froome esélyeit vette figyelembe, vele igazából nem is foglalkoztak. „Karrierem kezdete óta arra törekszem, hogy a legjobbamat nyújtsam, segítsem a csapattársaim és alárendeljem magam a csapat érdekeinek – mondta Landa a napilap hasábjain. – Azért mindezekért cserébe az ember néha reménykedik egy kevéske kis lehetőségben. Az Izoard emelkedőjén tizenkét másodpercet vesztettem anélkül, hogy a csapat bármit is profitált volna abból, hogy megállítottak. Véleményem szerint soha egyetlen pillanatra sem volt veszélyben Froome győzelme, én azonban lemondtam az egyéni ambícióimról azért, hogy segítsem őt. Nem szeretnék újra ebbe a helyzetbe kerülni, épp ezért fogom egy másik sorban folytatni a pályafutásom. Lehet, hogy soha nem nyerek nagy körversenyt, de legalább meg akarom próbálni.”
2017.05.29. - Tom Dumoulin nyerte a jubileumi, századik Giro d’Italiát Mondhatni érvényesült a papírforma a Giro utolsó egyenkénti időfutamán. A milánói 29,3 kilométeres kronót ugyan nem nyerte meg Tom Dumoulin, de a Sunweb versenyzője hódította el a Trofeo Senzát, azaz ő nyerte a jubileumi Olasz Körverseny összetettjét. „Egy álmom vált valóra ezzel a győzelemmel – nyilatkozta Dumoulin a díjátadót követően. – Szavakkal nem is nagyon tudom leírni azt, hogy mit is érzek. Soha nem gondoltam volna, hogy egy napon megnyerhetem ezt a versenyt. Igazából nem nagyon voltam tisztában a különbségekkel, próbáltam a saját feladatomra fókuszálni. Féltávnál rám szólt a sportigazgatóm, hogy most már nem szükséges túl nagy kockázatot vállalnom a kanyarokban. Ebből tudtam, hogy jól állok. Amikor célba érkeztem, azt kiabálták körülöttem, hogy megnyertem az összetettet, de akkor Quintanával szemben még csak három másodperc volt az előnyöm. Hihetetlen, hogy beírtam magam a kerékpársport történelemkönyveibe.”
2017.05.27. - Tom Dumoulin: elvesztettem egy csatát, de a háborút még nem A verseny eddigi éllovasa Tom Dumoulin (Team Sunweb) problémákkal küzdött a jubileumi Giro tizenkilencedik szakaszán. Először mintegy 130 kilométerrel a vége előtt maradt hátul, rossz helyezkedésének köszönhetően, majd az utolsó emelkedőn is megrogyott, végül közel egy percet kapva ért célba elveszítve így a rózsaszín trikót. „Már a szakasz elején sem éreztem magam jó erőben, ráadásul elkövettem egy újonc hibát is – mondta nem mellébeszélve a célba érkezést követően Dumoulin. – Egyszerűen rosszul helyezkedtem a lejtmenetben a Bahrain-Merida és a Movistar csapatai pedig ennek kapcsán elkezdtek tempót menni, szétszakítva a mezőnyt. 130 kilométerrel a vége előtt teljes gázzal kellett tekernem azért, hogy visszaérhessek. A csapatom rengeteget dolgozott értem, nagyon sokat köszönhetek nekik. Az utolsó emelkedőn leszakadtam az esélyesek csoportjáról, de nagyot küzdöttem azért, hogy minimalizáljam a veszteségeim. Elvesztettem egy csatát, de a háborút még nem.”
2017.05.26. - Sokadik próbálkozásra végre szakaszt nyert az idei Giro d’Italián Mikel Landa (Sky). Tom Dumoulin (Team Sunweb) elvesztette a rózsaszín trikót, Nairo Quintana (Movistar) a verseny új éllovasa.
2017.05.25. - Az elmúlt években rendre idő előtt megrogyó Tejay Van Garderen (BMC) nyerte a Giro d’Italia tizennyolcadik szakaszát. Összetettben továbbra is Tom Dumoulin (Team Sunweb) vezet.
2017.05.23. - Vincenzo Nibali nyerte a jubileumi századik Giro d’Italia tizenhatodik, királyszakaszát. A rózsaszín trikós Tom Dumoulin (Team Sunweb) gyomorproblémákkal küzdött, mindössze harmincegy másodpercet tudott megőrizni előnyéből.
2017.05.21. - Tom Dumoulin: mestermunka az Oropán A rózsaszín trikót viselő Tom Dumoulin egy egészen kiváló mestermunkát bemutatva győzött az Oropa hegyén, ezzel 2 perc 47 másodpercre növelve összetettbeli előnyét. „Nagyon feküdt nekem ez a szakasz, hisz a penzum nagy része teljesen sík volt, a végén pedig mindent ki tudtam adni magamból felfelé – mondta Dumoulin a célba érkezést követően. – A harmadik hét azonban teljesen más lesz. Boldog vagyok, hogy megnyertem az időfutamot, örülök a sikeremnek az Oropa emelkedőjén, de a java még csak most jön, a verseny végkimeneteléről a harmadik hét dönt. Amikor Quintana támadott nem tudtam vele menni, kemény akció volt, viszont azt is láttam, hogy Bauke Mollema és Thibaut Pinot a megindulás hatására leszakadtak. Saját tempóban kezdtem el üldözni, centiméterről-centiméterre kerültem egyre közelebb hozzá, majd meg is fogtam. Az utolsó kilométeren Zakarin indított, a rádión pedig rám kiáltottak, hogy most menjek, mivel Quintana leszakadt. Igazából nem is a szakaszgyőzelem volt az elsődleges, hanem, hogy minél nagyobb különbséget szerezhessek Nairóval szemben.”
2017.05.16. - Nairo Quintana: nehéz lesz megtartanom a rózsaszín trikót az időfutam során A Movistar első számú embere, a Blockhous hegyi befutóját nyerő Nairo Quintana elismerte, hogy vélhetően a verseny ezen szakaszában csak rövid ideig viselheti a rózsaszín trikót. A Giro második pihenőnapján adott nyilatkozatában reálisan tekintett a 39,8 kilométeres egyenkénti időfutam elé. „Nyilvánvaló, hogy az első időfutam során elveszítem majd a rózsaszín trikót – mondta Quintana a Movistar hivatalos sajtótájékoztatóján. – Tom Dumoulin és Thibaut Pinot is sokkal jobbak ebben a műfajban mint én, a célom, hogy minimalizáljam az időveszteségem. Természetesen szeretném megtartani a Maglia Rosát, de erre vajmi kevés lesz az esélyem. Nem merek olyat mondani, hogy mi lenne az az idő, ami belefér a veszteségeinkbe, meglátjuk, hogy mire is lehetek képes. Az időfutamot követően döntünk a verseny további stratégiáiról, megnézzük azokat a szakaszokat, ahol előnyre tehetek szert a riválisaimmal szemben. Továbbra is keményen fogunk dolgozni, a célunk, hogy megnyerjük a Girót.”
2017.05.03. - A Trofeo Senza, avagy a „soha véget nem érő” Milánóban várja gazdáját, hogy 2017. május 28-án felvéshessék rá annak a versenyzőnek a nevét, aki megnyeri a jubileumi, századik Giro d’Italiát.
2017.02.08. - Az Andalúz Körversenyen kezdi a szezont Mikel Landa Egyelőre sokkal több szó esik Christopher Froome és Geraint Thomas kettőséről, mint Mikel Landáról, pedig a baszk kiválóság lesz a brit Sky csapatának kapitánya a Giro d’Italia során. Vélhetően egyértelműen Landa lesz az első számú ember, még akkor is, ha a csapat edzője Tim Kerrison szerint Thomas képes lehet arra, hogy megnyerje az Olasz Kört. Landa az Andalúz Körversenyen kezdi a 2017-es idényt. A kerekes egy spanyolországi magaslati edzőtábort követően érkezik a versenyre, melyen olyan nevek állnak rajtvonalhoz, mint Alberto Contador (Trek-Segafredo), Ion Izagirre (Bahrain-Merida), Thibaut Pinot (FDJ), Alejandro Valverde (Movistar) vagy éppen Rigoberto Uran (Cannondale-Drapac). Landa az Andalúz Kört követően a Tirreno-Adriaticon, a Katalán Körön és az Alpok Körversenyén folytatja felkészülését a Giróra.
« 1 | 2 »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések