A keresett kulcsszó: Kristoffer Halvorsen


2018.01.15. - Peter Sagan nyerte a People’s Choice Classic kritériumversenyt Ahhoz képest, hogy elmondása szerint csak edzeni érkezett Ausztráliába a regnáló világbajnok Peter Sagan (Bora-hansgrohe) nyerte a Tour Down Under felvezető versenyét a People’s Choice Classic kritériumát. A huszonkét körös 50,6 kilométeres penzum elején rögtön kialakult egy nagyobb létszámú szökés, melybe név szerint Fumiyuki Beppu (Trek-Segafredo), Tom Bohli (BMC Racing), Zakkari Dempster (UniSA-Australia), Timothy Roe (UniSA-Australia), Jhonatan Restrepo (Katusha-Alpecin), Lachlan Morton (Dimension Data) és Manuele Boaro (Bahrain-Merida) keveredett bele. Az elmenést elsősorban a Quick-Step Floors és a Mitchelton-Scott csapatai üldözték. Később Restrepo igyekezett megbontani az egységet, akivel Bohli és Boaro tartották a lépést. A győzelem sorsa azonban mezőnyhajában dőlt el, a Bora-hansgrohe csapata könnyűszerrel érte utol a szökést, majd a regnáló világbajnok bírta a legjobban, így Peter Sagan (Bora-hansgrohe) magabiztos győzelmet aratott Andre Greipel (Lotto-Soudal) és Caleb Ewan (Mitchelton-Scott) előtt. „Nagyon örülök a győzelmemnek, mivel előzetesen nem gondoltam volna, hogy lehet esélyem – mondta Sagan a célba érkezést követően. – A végén nagyon jöttek a többiek, de sikerült elsőként célba érnem.”
2018.01.10. - Bemutatták a 2018-as Párizs-Nizza útvonalát A versenyt szervező ASO igyekezett úgy összeállítani a 2018-as Párizs-Nizza útvonalát, hogy a viadal végkimenetele a lehető legtovább kérdéses maradjon. A nyolc napos versenyre március 4. és 11. között kerül sor összesen huszonhét kategorizált emelkedővel. Az első szakasz Chatou-ból indulván mindössze 135 kilométert tartogat. A sprintereknek kedvező szakaszokat követően a negyedik etap egyenkéntijére kerül sor La Fouillouse és Saint-Étienne között; a táv 18,4 kilométer. Ezt követően négy kőkemény hegyi etap következik. Az ötödik szakasz bemelegítő jellege után, a hatodik etap során hat, míg a hetedik, királyszakaszon öt kategorizált emelkedő várja a karavánt mindkét esetben hegyi befutóval. Természetesen az elmúlt évekhez hasonlóan a záró nizzai körözés sem lesz egyszerű a maga szintén hat emelkedőjével. A prezentáción azt is megerősítették, hogy az ASO bizonyos viadalainak az előző év végén visszavonuló Thomas Voeckler lesz a nagykövete. „Az egyenkénti időfutamot követően kezdődnek csak a valódi kihívások a kerekesek számára – hangzott el a verseny prezentációján. – A hetedik szakasz utolsó tizenhat kilométere egy eddig ismeretlen emelkedő lesz a La Colmiane üdülőhelyéhez. Természetesen bízunk abban, hogy a viadal végkimenetele ezúttal is csak az utolsó nizzai körözés alkalmával dől el. A Párizs-Nizza ismét az a verseny lesz, ahol minden egyes másodperc számít.” A 2018-as Párizs-Nizza szakaszai: 1. szakasz, március 4. Chatou - Meudon, 135 km 2. szakasz, március 5.Orsonville- Vierzon, 187 km 3. szakasz, március 6. Bourges to Châtel - Guyon, 210 km 4. szakasz, március 7. La Fouillouse - Saint-Étienne, 18.4 km (egyenkénti időfutam) 5. szakasz, március 8. Salon-de-Provence - Sisteron, 163.5 km 6. szakasz, március 9. Sisteron - Vence, 188 km 7. szakasz, március 10. Nice - Valdeblore La Colmiane, 175 km 8. szakasz, március 11. Nice - Nice, 110 km
2017.03.18. - Milánó-SanRemó avagy 300 kilométernyi szenvedés Akárhogy is alakul a táv,– ami a leghosszabb az UCI World Tour naptárában- a maga 291 kilométerével szedni fogja az áldozatait. A mezőny, ahogy kiér Milánóból különösebb emelkedő nélkül kanyaroghat 113 kilométeren keresztül, egészen Ovadáig. A legbátrabbak és az igazán elszántak természetesen már itt is szökésben lesznek, de egy ilyen hosszúságú és rangos versenyen a korai elmenés rendkívül kiszolgáltatja magát az időjárási tényezőknek, és a mezőny kollektív erejének. Ovadától aztán lágyan, alig észrevehetően emelkedni kezd az út és egészen a Turchino hágó tetejéig. A Milánó-SanRemó legmagasabb pontja, a Turchino hágó 532 métere után, még mindig 154 kilométer van hátra a versenyből. Olyannak is tűnhet ez a táv, mint két egymás utáni rövidebb szakasz egy nagy körversenyen. Az első capik (dombocskák) a verseny vége előtt körülbelül hatvan kilométerrel kezdődnek, ekkora a mezőny már szeretné látótávolságban tudni a szökevényeket. Az esélyesek küzdelme, a papírforma szerint az utolsó negyven kilométeren ölt majd formát. Rengeteget fog számítani, hogy kinek a csapata tudta megőrizni létszámát és erejét. Ahogy nő a tempó a rajtvonaltól 266 kilométerre fekvő Cipressa felé úgy fognak lemaradozni a segítők és azok, akik elmérték a formaidőzítést. Itt már egy-egy műszaki hiba, kisebb bukás is végzetes lehet a győzelem szempontjából, hiszen a felzárkózás sok erőt vesz ki a versenyzőből, ami hiányozni fog, legkorábban már a Poggión, legkésőbb pedig a célban. Hiába sík már a Poggio lejmenetétől a pálya, az állóképesség, az erő és a taktikai érzék szinte triplán számít a megtett táv után. Felismerni a versenyhelyzetet és abból profitálni a győzelem kulcsa. Megpróbálni elmenni a csoporttól, vagy várni a sprintre, esetleg olyan tempót diktálni, amivel már nem érnek utol? A jó választás itt az örökkévalóságba és a történelemkönyvek lapjaira vezet a kerékpársport nagyjai és a Milánó-SanRemó halhatatlanjai között.
2016.11.26. - Az ASO, az RCS Sport és a Flanders Classic megállapodott abban, hogy versenyeiken csökkentik az indulók létszámát A három legnagyobb versenyszervező cég a Tour de France-t is birtokló ASO, a Giro d’Italia felett rendelkező RCS Sport és a legnagyobb klasszikusokat szervező Flanders Classic megállapodott abban, hogy versenyeiken csökkentik az indulók létszámát, így várhatóan a három nagy körversenyen 2017-től kilenc helyett már csak nyolc, míg a többi esemény nyolc fő helyet csak hét állhat majd rajthoz csapatonként. „A döntésünk két céllal született meg – szól a három nagy versenyszervező közös sajtóközleménye. – Az első szempont, hogy javítsuk a versenyzők biztonságát, ezt pedig csak a mezőny létszámának csökkentésével érhetjük el. A másik megközelítésből pedig szeretnénk, ha bizonyos csapatok nem tudnák olyan szinten uralni a viadalokat, mint korábban, ezzel pedig sokkal izgalmasabbá és nyíltabbá téve azokat.” A döntésnek nem mindenki örült a Cannondale-Drapac csapatvezetője Jonathan Vaughters nyíltan kritizálta a három versenyszervező döntését.
2016.10.13. - Pontosan 166 kilométer várta a huszonhárom éven aluli fiúkat a katari világbajnokság eme korosztályban rendezett mezőnyversenyén. A kerekesek tíz kört tettek meg a rekkenő hőségben.




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések