A keresett kulcsszó: kerékpárút


2018.01.09. - A kormány tavaly év végén döntött arról, hogy 3,6 milliárd forinttal támogatja az olyan kerékpárutak megépítését, amelyek építési engedéllyel rendelkeznek, így kivitelezésük azonnal indítható. Ezen szakaszok kiegészítik, rendszerbe foglalják a már meglévő létesítményeket, illeszkednek meglévő hálózatokhoz, ezáltal a meglévőnél nagyobb forgalmat generálnak. A forgalomnövekedés mellett cél a kerékpáros turisták és a vendégéjszakák számának növelése is. Mivel eddig jellemzően nyugat-magyarországi kerékpáros fejlesztések kaptak támogatást, jelen döntéssel a cél az, hogy az ország északi és keleti része, valamint Pest megye is részesüljön hasonló támogatásból. A kormány az alábbi, építési engedéllyel rendelkező kerékpárutak megépítését támogatja:
2017.10.26. - Több tucatnyi biciklis közös tekerésével adták át hivatalosan a forgalomnak az Etyeket Bicskén és Csabdin keresztül Tarjánnal összekapcsoló új kerékpárutat. A leágazásokkal együtt mintegy 40 km hosszú szakasz közel bruttó kétmilliárd forintból épült meg a Pannónia Szíve program keretében.
2017.08.20. - Kiemelt ügyként kezeli a kormány az utóbbi években a hazai kerékpárút hálózat fejlesztését. A NIF Zrt. 2017 júliusában nettó 603 millió forint étékben kötött tervezői szerződéseket 27 kerékpáros szakaszra vonatkozóan. A 2017- 2019 között aktuális kerékpárút fejlesztésekről Révész Máriusz, aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos és Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója beszélt egy sajtótájékoztatón.
2015.12.16. - Újabb nagyszabású kerékpáros fejlesztések valósultak meg a Velencei-tó térségében, hiszen tegnap átadták a Velence-Kápolnásnyék, ma pedig a Sukoró-Nadap kerékpárutat, mindkettőt uniós forrás segítségével, maradványpénzekből valósították meg az érintett önkormányzatok segítségével. A projektzáró ünnepségen szerkesztőségünk is jelen volt és Sukoró-Nadap között jártuk be részben az utat, mely egyébként elmegy a tópartig is, ahol logikusan, a Velence körbetekerését elősegítő Pákozd-Sukoró-Velence nyomvonalba csatlakozik be.
2015.12.05. - Átadták a Mór és Csókakő közötti kerékpárutat, mely gyönyörű szőlőtőkék mellett kanyarog és a meglévő mezőgazdasági utakra épült rá. A 4.8 km hosszú és 3 méter széles bicikliútnak nem csak a helyi, környékbeli lakosok, de a Vértesben túrázók, edzéseket tartók is örülhetnek. Az új szakasszal egyrészt rövidült a Mór és Csókakő közti távolság, másrészt kihagyható a rendkívül forgalmas 81-es számú főút. Akik a főváros irányából eddig csak Csákvárig merészkedtek, azoknak érdemes kibővíteniük a "pályát", Csákberényben pedig a hegygerincen húzódó, szinte forgalommentes és aszfaltos szintúton tekerni Csókakőig, majd innen tovább az új úton Mór érintésével Pusztavám, Oroszlány felé.
2015.06.10. - Új kerékpáros túraút létesült a Balaton-felvidéken, amely 33 km-en keresztül ámítja a bringás sport hódolóit. Az új túraútvonal csatlakozik a Balatoni Bringakörúthoz. A Széchenyi 2020 program keretében megvalósult fejlesztés további három fontos új létesítményt is kialakított.
2015.03.01. - A fejlesztési tárca tervei szerint a hazai kerékpárút-hálózat jelenleg kb. 4000 kilométeres hossza 2020-ra további 1000-1500 kilométerrel bővülhet majd - jelentette be Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.
2014.04.14. - Cikksorozatot közlünk a kerékpáros közlekedés anomáliáinak felszámolásáért. Szerzője Karlovitz „Pupu” Kristóf közlekedés- és gazdasági mérnök újságíró-szakíró, aki öt évtized alatt, négy kontinens nagyon sok országában szerzett bőséges tapasztalatokat mindenféle kerékpárral és motorral, személyautóval és kamionnal, traktorral és versenyautóval. Kérjük, hogy segítsétek mindannyiunk érdekét szolgáló munkáját: hozzászólásaitokkal mutassatok rá visszásságokra és álljatok elő ésszerű, vállalható javaslatokkal. Ez a tervezett sorozat negyedik cikke. Megjelent: Tiltott, tűrt, támogatott Kritikus tömeg Közös a közút!
2014.03.10. - A közelmúltban cikksorozatot indítottunk a kerékpáros közlekedés anomáliáinak felszámolásáért. Szerzője Karlovitz „Pupu” Kristóf közlekedés- és gazdasági mérnök újságíró-szakíró, aki öt évtized alatt, négy kontinens nagyon sok országában szerzett bőséges tapasztalatokat mindenféle kerékpárral és motorral, személyautóval és kamionnal, traktorral és versenyautóval. Kérjük, hogy segítsétek mindannyiunk érdekét szolgáló munkáját: hozzászólásaitokkal mutassatok rá visszásságokra és álljatok elő ésszerű, vállalható javaslatokkal. Az alábbiakban a sorozat második része olvasható. A sorozat korábban megjelent része: Tiltott, tűrt, támogatott
2014.03.04. - Cikksorozatot indítunk a kerékpáros közlekedés anomáliáinak felszámolásáért. Szerzője Karlovitz „Pupu” Kristóf közlekedés- és gazdasági mérnök újságíró-szakíró, aki öt évtized alatt, négy kontinens nagyon sok országában szerzett bőséges tapasztalatokat mindenféle kerékpárral és motorral, személyautóval és kamionnal, traktorral és versenyautóval. Kérjük, hogy segítsétek mindannyiunk érdekét szolgáló munkáját: hozzászólásaitokkal mutassatok rá visszásságokra és álljatok elő ésszerű, vállalható javaslatokkal.




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések