A keresett kulcsszó: Israel Cycling Academy


2018.12.05. - Geraint Thomas: 2019 nem a legmegfelelőbb időpont a Giro d’Italia befejezetlen ügyének rendezésére A 2018-as Francia Körverseny győztese Geraint Thomas korábban már elismerte, hogy nagyon szeretne ott lenni a Giro d’Italián, de egy a BBC-nek adott interjújában leszögezte, hogy nem 2019 lesz az az év, amikor az Olasz Körversenyt helyezi a versenyprogramja középpontjába. Thomas Chris Froome oldalán a Tour címvédésért száll harcba. „2019 nem a legmegfelelőbb időpont a Giro d’Italia befejezetlen ügyének rendezésére – mondta a Sky kerékpárosa. – Az egyes rajtszámmal fogok rajthoz állni Franciaországban, szégyen lenne, ha nem a győzelemért indulnék. Mindaddig míg nem egymás ellen harcolunk, erőt merítünk a másik energiáiból, jól működünk együtt Froome-al és ez a csapat eredményein is meglátszik.”
2018.04.26. - Omar Fraile nyerte a Romandiai Körverseny első mezőnyszakaszát Fribourg és Delémont között egy 166,6 kilométeres mezőnyszakasszal folytatódott a Romandiai Körverseny, melynek során négy kategorizált emelkedő várt a mezőnyre, mindezek ellenére az etap nem tartozott a viadal legnehezebbjei közzé. A nap szökését Will Clarke (EF Education First-Drapac), Antoine Duchesne (Groupama-FDJ), Remy Mertz (Lotto-Soudal), Marco Minnaard (Wanty – Groupe Gobert) és Alexis Gougeard (AG2R La Mondiale) alkották. Az elmenés legnagyobb előnye hat perc környékén tetőzött. Az elől tempózók közül a holland Minnaard és a francia Gougeard bírta a legjobban, hozzájuk ugrott fel bő tíz kilométerrel a vége előtt a remek ütemben meginduló Dan Martin (UAE Team Emirates). Néhány kilométer múlva azonban ezt a sort is megfogták. Az utolsó kilométert jelző kapunál Rudy Mollard (Groupama-FDJ) indult meg, a kissé emelkedős mezőnyhajrát azonban végül Omar Fraile (Astana) nyerte Sonny Colbrelli (Bahrain-Merida) és Rui Costa (UAE Team Emirates) előtt. Mivel a verseny éllovasa Michael Matthews (Team Sunweb) több mint öt percet kapott, így a szlovén Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) vehette át a sárga trikót. A Romandiai Körverseny Delémont és Yverdon les Bains között egy 173,9 kilométeres szakasszal folytatódik. A penzum mindössze egyetlen kategorizált emelkedőt tartogat, így a sprintereknek kedvezhet. [[https://www.youtube.com/v/E9YVh89sa4U?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Nagyon örülök, hogy sikerült nyernem – mondta Fraile a célba érkezést követően. – A tavaszi klasszikusok után nem éreztem magam kirobbanó erőben, ma ellenben minden rendben ment. Az utolsó emelkedőt követően tudatosult bennem, hogy ezen a napon lehet esélyünk. Jakob Fuglsang és Dario Cataldo nagyszerű munkát végezve hoztak helyzetbe, nekem már csak be kellett fejeznem a szakaszt.”
2018.04.10. - A Veranda’s Willems-Crelan csapata is ott lesz a Brabantse Pijl egynaposán, Franciaországban vizsgálják Michael Goolaerts halálának körülményeit A belga pro-kontinentális Veranda’s Willems-Crelan vezetősége úgy határozott, hogy rajthoz állnak a Brabantse Pijl klasszikusán ezzel adózva elhunyt versenyzőjük Michael Goolearts emléke előtt. A csapat stábja Goolearts családjával is egyeztetett, akik szintén a versenyzés mellett foglaltak állást, hisz fiúk is ezt szerette volna. Eközben Franciaországban vizsgálat indult a fiatal kerékpáros ügyében. A nyomozás azt szeretné megállapítani, hogy mi okozta a versenyző halálát. Csapattársa Wout van Aert is megnyílt, akivel ugyanazon a környéken nőttek fel, így nagyon jól ismerték egymást. Van Aert úgy véli, hogy az eredményei semmit sem érnek, hisz elvesztette egy barátját. A csapatának most azzal a tudattal kell versenyeznie, hogy életben tartsák Goolaerts emlékét.
2017.12.01. - Nem kizárt, hogy Thibaut Pinot is megpróbálja a Giro-Tour duplát A Giro d’Italia útvonalának bemutatását követően a brit Chris Froome megerősítette, hogy megpróbálkozik a Giro-Tour duplával. A FDJ kiválósága Thibaut Pinot is úgy nyilatkozott, hogy nagyon tetszik neki az útvonal és nem zárkózik el attól, hogy csatlakozzon Froome-hoz. „Nagyon tetszik a jövő évi Giro d’Italia útvonala – így Pinot az egyik francia lapnak adott nyilatkozatában. – Miután elhagyja Izraelt a verseny rögtön néhány számomra kedvező hegyi etapra kerül sor, nem beszélve a második és a harmadik hét emelkedőiről. Nyolc hegyi befutó lesz, ami egyrészt lehetőséget teremt összetettben, másrészt, ha nem is ez lesz az elsődleges számomra, akkor is megpróbálkozhatok egy-két szakaszgyőzelem megszerzésével. Egyelőre még nem végleges a jövő évi versenyprogramom, de nem zárkózóm el a lehetőség elől.”
2017.10.28. - A Zoncolan is helyet kaphat a jövő évi Giro útvonalában, mely nagy valószínűséggel, egy római időfutammal zárulhat Az már a hivatalos bejelentést megelőzően biztosra vehető volt, hogy az izraeli Jeruzsálemből indul a 2018-as Giro d’Italia mégpedig egy óvárosi időfutammal. A szeptember 18-i prezentáción aztán lehullt a lepel a rajtról, ami egy 10,1 kilométeres igencsak technikás egyenkénti időfutam lesz Jeruzsálem belvárosában. Másnap egy 167 kilométeres penzum vár a mezőnyre, ekkor Jeruzsálemből indulva Tel Avivba teker a karaván. Lesz ugyan emelkedő az útvonalban, de az leginkább csak a hegyi trikó kiosztásáért felel. A harmadik napon Be’er Sheva és Eilat között 226 kilométer lesz a táv, a karaván átszel egy sivatagot, így vélhetően a nagy forróság nyomhatja rá a bélyegét az etapra. A pihenőnapot követően Szicíliára érkeznek a versenyzők, ahol vélhetően ismét az útjukba kerül az Etna emelkedője. A verseny teljes útvonalának hivatalos bemutatására november 29-én Milánóban kerül sor, ám ahogyan azt már az elmúlt években is megszokhattuk egyre több pletyka lát napvilágot a penzum tekintetében. Egyes hírforrások tudni vélik, hogy az első igazi erőpróba a Zoncolan emelkedője lehet, a döntő hegyi szakaszokra pedig Torino közelében kerülhet sor a Colle delle Finestre és a Cervina emelkedőit is érintve. A viadal lezárása pedig egy egyenkénti időfutam lehet Róma belvárosában. Sajnos politikailag nagy felhajtást eredményez az izraeli rajt, mely védelmi szempontból csak Yitzhak Rabin temetése és Ferenc Pápa 2014-es látogatásához fogható. Sőt most felmerült annak a lehetősége is, hogy a Pápa újra az országba utazzon, mégpedig az Olasz Körverseny rajtjára.




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések