A keresett kulcsszó: Ion Izagirre


2019.04.14. - Párizs-Roubaix: út a pokolba, egy darabka kőért Immáron 117. alkalommal kerül megrendezésre a leginkább várt a tavaszi klasszikus a Párizs-Roubaix. Az egynapos viadal első kiírását 1896-ban bonyolították, nevéből adódóan egészen 1977-ig konkrétan Párizsból indulva Roubaix-ig tekert a karaván. 1977-től Compiegne-be került állt a rajtállomás, amely a francia fővárostól mintegy nyolcvanöt kilométer távolságra fekszik észak-keletre. A kockaköveiről híres monumentum győztesei épp ettől az évtől kezdődően kapnak díjként egy kődarabot, amelyért évről-évre hatalmas harc dúl. A kőkemény pálya révén a versenyzők külön erre a célra készített kerékpárokkal rajtolnak és a megszokottaknál jóval vastagabb gumiköpenyt használnak. A viadalt annak idején két Roubaix-i textilgyáros Theodoré Vienne és Maurice Perez alapította. 1895. június 9-én ennek kapcsán építettek egy velodromot a városban. A verseny nehezen indult be, pontosan azért mert a cél nem Párizsban, hanem a belga határ mentén fekvő jóval gyérebben lakott városkában volt. Louis Minart a Le Vélo szerkesztője sietett a segítségükre, aki reklámozni kezdte az eseményt. Az első versenyt a német Josef Fischer nyerte, míg a nagy francia sztár Maurice Garin csupán a harmadik lett. Az Észak-Pokla nevet 1919-ben kapta a viadal. Az I. Világháborút követően a L’Auto jelentetett meg cikket a versenyről, amelyen a sár és a szenvedés játszotta a főszerepet. Ennek alapján jellemezték úgy a megmérettetést, mint magát a poklot. A legtöbb győzelmet a belgák aratták szám szerint ötvenhatot, mögöttük a franciák (28) és az olaszok (13) következnek. Két négyszeres győztest érdemes megemlíteni ők Roger De Vlaeminck (1972, 1974, 1975, 1977) és Tom Boonen (2005, 2008, 2009, 2012). A táv ezúttal is 257 kilométer, a három ötcsillagos szektorral a Trouée d’Arenberg, a Mons-en-Pévèle és a Le Carrefour de l’Arbre rázatóival. Ami az esélyeket illeti a legerősebbnek az idei tavaszi idény tekintetében elég nehéz egyetlen nevet kiemelni. Talán Greg van Avermaet (CCC Team) nevével kell kezdeni, de Oliver Naesen (AG2R La Mondiale), Alexander Kristoff (UAE Team Emirates) és Wout van Aert (Jumbo-Visma) is elég kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt ezen a tavaszon. Persze nem leírható a címvédő Peter Sagan (Bora-hansgrohe), Zdenek Stybar (Deceuninck-Quick-Step) és John Degenkolb (Trek-Segafredo) sem.
2019.03.18. - Egan Bernal nyerte a Párizs-Nizza összetettjét A szokásos nizzai körözéssel zárult az idei Párizs-Nizza szakaszversenye, melynek keretében mindössze 110 kilométer várt a mezőnyre, ellenben a hat kategorizált emelkedő biztosította, hogy ne legyen unalmas a záró etap. Thomas De Gendt (Lotto-Soudal) vezetésével, idővel egy igencsak népes szökevénycsoport alakult, benne olyan nevekkel, mint Ilnur Zakarin (Katusha-Alpecin), Daniel Martínez (EF Education First), Bob Jungels (Deceuninck-QuickStep), Lilian Calmejane (Direct Énergie) Matteo Trentin (Mitchelton-Scott), Ion Izagirre (Astana), Luis León Sánchez (Astana) vagy éppen Miguel Ángel Lopez (Astana). Mivel az összetettben minimális különbségek voltak, így eléggé nyílt lett a végjáték. Nairo Quintana (Movistar) mintegy ötven kilométerrel a vége előtt próbálkozott, majd az utolsó huszonöt kilométerre fordulván ismét lószolt, s bár virtuálisan megszerezte a sárga trikót a főmezőny élén a Sky sora szinte teljes létszámban forgott. A tíz kilométeres kapunál Ion Izagirre (Astana) gondolt egy merészet, támadott, s végül hazaért, ezzel megnyerve a szakaszt Oliver Naesen (AG2R La Mondiale) és Wilco Keldermann (Team Sunweb) előtt. Mivel Egan Bernal (Team Sky) csoportja a végén majdnem utolérte a szökevényeket, így a fiatal kolumbiai eddigi karrierje legnagyobb sikerét aratva nyerte az összetettet. A dobogó másik két fokára Nairo Quintana (Movistar) és Michal Kwiatkowski (Team Sky) állhatott fel. A pontversenyben szintén Kwiatkowski, a hegyi összetettben Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), a fiatalok fehér trikójáért folytatott harcában Bernal, míg a csapatversenyben a brit Sky diadalmaskodott. [[https://www.youtube.com/v/3D0IvTAXXx0?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „El sem hiszem, hogy megnyertem egy olyan kaliberű versenyt, mint a Párizs-Nizza – hitetlenkedett Bernal a díjátadóra várva. – Amikor az összetettben is jól álló versenyzők az élre kerültek, úgy gondoltam, hogy menni kellene velük, de olyan erős csapat állt mögöttem, hogy közösen kontrollálni tudtuk őket. Nem is igazán magamban bíztam, mint inkább a csapatban.”
2019.02.11. - Filutás Viktor 14. a GP Alanya egynaposán, ahol Valter Attila is bemutatkozott A törökországi GP Gazipasa egynaposát követően, ahol Dina Márton az előkelő harmadik helyen zárt, a GP Alanya szintén 1.2-es besorolású versenyén folytatta hazánk egyetlen kontinentális besorolású csapata a Pannon Cycling Team. A 153 kilométeres szinte teljesen sík viadalon mutatkozott be új csapata, a lengyel CCC Development Team színeiben Valter Attila. Az előzetes várakozásoknak megfelelően mezőnyhajrá döntött, amit a német Lucas Carstensen (Bike Aid) nyert meg a fehérorosz Yauheni Karaliok és a lengyel Patryk Stosz (CCC Development Team) előtt. Szinte minden magyar versenyző a főmezőnnyel érkezett Filutás Viktor a 14., Dina Dániel a 20., Orosz Gergő a 41., Szatmáry András a 81., Dina Márton a 108., míg Valter Attila a 68. helyen zárt.
2019.01.08. - A Bahrain-Merida, a Trek-Segafredo és az UAE Team Emirates csapatai is Vincenzo Nibalit szeretnék Lényegében még el sem kezdődött a 2019-es szezon, máris többen bejelentkeztek Vincenzo Nibaliért, akinek az év végén lejár a szerződése jelenlegi klubjánál a Bahrain-Meridánál. Az arab támogatású sor mellett a Trek-Segafredo és az UAE Team Emirates is komolyan gondolja az olasz versenyző megszerzését, akinek saját edzője, orvosa és masszőre is van, így csomagban évi 3,5 millió euró körül mozoghat az árfolyama. A pletykák szerint időnként vannak súrlódások Nibali és a Bahrain-Merida vezetősége között, sőt olykor még a fizetés is csúszik, bár ezt adminisztratív okokkal magyarázzák. A legkomolyabb kérő talán a Trek, hisz a Segafredo vállalat bejelentette, hogy amennyiben hosszabb távra sikerül megszerezniük a versenyzőt, abban az esetben ugyanerre az időszakra meghosszabbítják támogatói szerződésüket. „Természetesen az a célom, hogy a jelenlegi csapatomnál maradhassak, de meg kell egyeznünk a részletekben, pontot kell tennünk a történet végére – mondta Nibali a La Gazetta dello Sport hasábjain. – Nyilvánvaló, ha egy versenyző a szerződése utolsó évében van, akkor érkeznek megkeresései.”
2016.10.31. - Ion Izagirre: ha a Movistar marasztalt volna, akkor nem igazolok el Talán a Bahrein-Merida csapatának egyik legnagyobb fogása a baszk Ion Izagirre szerződtetése. Kezdetben ugyanis szó sem volt arról, hogy a kiváló egyhetes menő elhagyná a Movistar csapatát, végül azonban az újonnan alakuló közel-keleti sorhoz írt alá. „Kezdetben szó sem volt arról, hogy csapatot váltok, lényegében még tartott a szerződésem a Movistárnál – így Izagirre a minap egy interjúban. – A Bahrein-Merida ellenben csak nem hagyott békén. Vonzó volt az új projekt elképzelése, ráadásul olyan komoly érdeklődést mutattak felém, melyet korábban még sohasem tapasztaltam. Mindenféleképpen úgy akartam eljönni, hogy ne legyen semmilyen ellentét köztem és a Movistar csapata között, már csak a testvérem Gorka miatt sem. Ha a Movistar marasztalt volna, akkor nem igazolok el. A Bahrein vezetősége leült Eusebio Unzuével és viszonylag hamar megállapodtak az átigazolásomról. Unzue inkább csalódott volt a távozásom okán, mint dühös. A legfőbb érv, hogy a Movistárnál két nagy kapitány van, míg az új csapatomban Vincenzo Nibali mellett esélyem lehet az egyhetes versenyek kapitányi posztjára. Lényegében ez döntött.”
2016.09.22. - Peter Sagan nyerte az Eneco Tour harmadik szakaszát Blankenberge és Ardooie között egy 182,3 kilométeres szakasszal folytatódott az Eneco Tour. A penzum elsődlegesen a sprintereknek kedvezett. A napot egy öt fős szökés jellemezet, nevezetesen Martin Elmiger (IAM Cycling), Yukiya Arashiro (Lampre-Merida), Jesper Asselman (Roompot-Oranje Peloton), Stijn Steels (Topsport Vlaanderen – Baloise) és Mark McNally (Wanty – Groupe Gobert). A sprinterek csapatai sokáig nem vették komolyan az elől lévőket, mely kis híján azt eredményezte, hogy az elmenés hazaér. Végül az utolsó egyenesben fogták meg őket, a kaotikus hajrát Peter Sagan (Tinkoff) nyerte Danny Van Poppel (Sky) és Nacer Bouhanni (Cofidis) előtt. Összetettben továbbra is Rohan Dennis (BMC) vezet, győzelmével Peter Sagan a második helyre lépett előre.
2016.07.24. - Ion Izagirre: nem gondoltam volna, hogy legyőzhetem Nibalit lejtmenetben A Movistar baszk kerékpárosának Ion Izagirrének a győzelmével zárult a Tour de France huszadik szakasza, mely a verseny egyik legizgalmasabb napját hozta. Izagirre a szakadó esőben, lejtmenetben hagyta faképnél szökevénytársait. „Ez egy hihetetlen nap számomra – kezdte mondandóját a célba érkezést követően Izagirre. – Szakaszt nyerni a Tour de France során, ráadásul az Alpokban, minden kerékpáros álma. Nem volt egy könnyű szakasz a huszadik, az elmenésben nagyszerű nevek tekertek, a lejtmenet előtt tudtam, hogy Nibali és Pantano is bátran engedi lefelé a kerékpárját. Lefelé mindent beleadtam, kockáztattam, de 100 százalékosan koncentráltam, egyáltalán nem féltem, nem tartottam a bukástól. Ez egy olyan sportág, amelyben ha csak egy kicsit is bizonytalan az ember, rögtön a földön találhatja magát. Nem gondoltam volna, hogy legyőzhetem Nibalit lejtmenetben. Nagyon boldog vagyok!”
2016.07.23. - A huszadik szakasz során Megéve és Morzine között 146 és fél kilométer várta a mezőnyt, egy második, két első és egy kiemelt kategóriás emelkedővel, de nem hegyi befutóval.




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések