A keresett kulcsszó: Hammer Series


2018.05.29. - Egy nyeregcsere volt a kulcs Chris Froome Giro győzelméhez? Chris Froome a Giro d’Italia tizenkilencedik szakaszán egy közel nyolcvan kilométeres szóló szökés végén nyerte a viadal királyetepját, ezzel összetettben is átvéve a vezetést. Előnyét az utolsó két napon is megtartotta, így első britként vihette haza a rózsaszín trikót, nem mellékesen zsinórban harmadik nagy körversenyét nyerve. Egy olasz szurkoló vette észre, hogy a Sky kerékpárosa az egyenkénti időfutamot követően nyerget cserélt. Ezt később több forrás is igazolta, ellenben a Sky csapata a mai napig nem erősítette meg. Froome évek óta a Fizik Antares modellt használja, az utolsó szakaszokra viszont a Specialized Power típust választotta, persze minden márkajelzést leragasztva. A Power szélesebb és jobban illeszkedik az ülőcsonthoz, sokan épp ezért vélik azt, hogy Froome hátsóját feltörhette az előző nyerge. „A verseny előtt a legtöbben úgy vélték, hogy nem lehetnek győzelmi esélyeim ezen a Girón – mondta Froome egy nappal a viadal megnyerését követő sajtótájékoztatóján. – Sajnos ezt nagyon sokáig én is így gondoltam. Megnyerni mindhárom nagy körversenyt leírhatatlan érzés. Amikor a tizenkilencedik szakaszon támadtam, igazából csak az etapgyőzelem járt a fejemben, de végül átvettem az összetett vezetést is. Karrierem legnehezebb háromhetes volt ez, egy hatalmas álmom vált valóra azzal, hogy nyertem. Idén a labdarúgó világbajnokság miatt egy héttel később kezdődik a Tour de France, pont ez biztosított lehetőséget számomra a Girón. Egyelőre nem foglalkozom még a Francia Körversennyel, a pihenésé és az ünneplésé a főszerep, de persze utána jöhet a Tour.”
2018.04.05. - Nem csak Fabio Jakobsen győzelmétől marad emlékezetese a Scheldeprijs egynaposa A sprinterek kiemelt kategóriás egynaposán a belga Scheldeprijs viadalán a szél játszotta a főszerepe. A Terneuzen és Schoten közötti 200,4 kilométeres penzum elején viszonylag sokat kellett várni a nap szökésének kialakulására. Miután Guillaume Van Keirsbulck (Wanty-Groupe Gobert), Jonas Rickaert (Sport Vlaanderen-Baloise), Sean De Bie (Lotto-Soudal), Alexander Cataford (United Healthcare) és Jan-Willem van Schip (Roompot-Nederlandse Loterij) ötöse ellépett egy az út szélére lehúzódó autó okozott hatalmas bukást a főmezőnyben. Nem sokkal később a szél darabjaira szedte a karavánt. A második nagy csoport pedig annyira igyekezett felzárkózni, hogy még egy lezáródó sorompóról sem vett tudomást. A kerékpárversenyeken az utakat zárják, de a vonatközlekedés zavartalan biztosítása érdekében a versenyzők kötelesek megállni a tilos jelzésnél. A zsűri ezúttal nem sokat teketóriázott az egész csoportot kizárta, közte olyan neveket is, akik előzetesen esélyesnek számítottak. Többek között Arnaud Demare (Groupama-FDJ), Dylan Groenewegen (LottoNL-Jumbo), Tony Martin (Katusha-Alpecin) és Riccardo Minali (Astana) számára is véget ért a verseny. A nap szökésének utolérését követően bő ötven kilométerre a céltól Antoine Duchesne (Groupama-FDJ) és Owain Doull (Sky) próbálkozott, a sprinterek vonatai ellenben nem engedték már el messzire őket. Ekkor nem várt módon egy újabb incidens zavarta meg a viadalt egy autós ugyanis behajtott a mezőny elé. A sofőr gyorsan kapcsolt, szerencsére nem lett gond az esetből. Az elmúlt hat kiírásból ötöt megnyerő, és ezúttal is esélyesként érkező Marcel Kittel (Katusha-Alpecin) kétszer is defektet kapott, így nem volt esélye sprintelni. A versenyt végül egy fantasztikus hajrát követően a fiatal holland Fabio Jakobsen (Quick-Step Floors) nyerte Pascal Ackermann (Bora-hansgrohe) és Christopher Lawless (Sky) előtt. [[https://www.youtube.com/v/2q-YbIYYwfs?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült a hajrá – mondta a még mindig csak huszonegy esztendős Jakobsen, aki már a második győzelmét szerezte neo-próként. – Eddigi pályafutásom legkomolyabb győzelmét arattam, ami rengeteg motivációt ad a jövőre nézve. Persze nem lett volna esélyem a csapat nélkül, akik fantasztikus munkát végeztek.”
2017.06.05. - Thomas De Gendt nyerte a Criterum du Dauphine első szakaszát Saint Etienne környékén egy 170 kilométerez penzummal vette kezdetét a hatvankilencedik Criterium du Dauphiné, mely a közelgő Francia Körverseny egyik legfontosabb felvezető versenye. A dimbes-dombos terep összesen nyolc kategorizált emelkedőt tartogatott, így koránt sem egy megszokott mezőnyhajrára volt kilátás. A nap elején egy hét fős sor lépett el, melybe Antonio Nibali (Bahrain-Merida), Romain Sicard (Direct Energie), Silvio Herklotz (Bora-Hansgrohe), Delio Fernandez, Angel Madrazo (Delko Marseille), Thomas De Gendt (Lotto-Soudal) és Axel Domont (AG2R La Mondiale) keveredtek bele. A szökés legnagyobb előnye hét perc környékén tetőzött, miközben a főmezőny sokáig kivárt az üldözéssel. Végül ezt kihasználva ketten hazaértek, a szakaszt Thomas De Gendt (Lotto-Soudal) nyerte Axel Domont (AG2R La Mondiale) és a mezőnytől minimálisan elszakadó Diego Ulissi (UAE Team Emirates) előtt. Az esélyesek szűk egy perces hátránnyal együtt érkeztek. „A versenyt megelőzően jó néhány szakaszt kinéztem magamnak, mivel szeretnék harcban lenni a hegyi trikóért – mondta De Gendt a célba érkezést követően. – Azért mentem el a szökéssel, hogy megszerezzem a pöttyös trikót, de egy egészen más színűt sikerült megkaparintanom. Bízom benne, hogy a negyedik szakaszig esélyem lehet megőrizni a trikót. A szerdai időfutam döntő jelentőséggel bírhat, nem valószínű, hogy ott esélyem lehet sárgában maradni. A Mont du Chat hegyibefutója sem nekem kedvez, addig azonban szeretnék annyi pontot gyűjteni, hogy esélyem legyen a hegyi különversenyben.”
2017.06.04. - A Trek-Segafredo nyerte a Hammer Series Sprint-versenyét, a Sky csapata az élen az üldözéses versenyszám előtt A Jasper Stuyven, Matthias Brändle, Boy Van Poppel, Greg Daniel és Giacomo Nizzolo összeállítású sor minden tagja szerzett pontot a hollandiai Limburgban zajló Hammer Series második napján, ahol a sprintereké volt a főszerep. A tizenkét és fél kilométeres körpályán zajló eseményt, így a Trek-Segafredo csapata nyerte a Lotto-Soudal és a Cannondale-Drapac előtt. „Egész nap teljes sebességgel haladtunk, minden kör olyan volt mintha az lenne az utolsó – mondta Boy Van Poppel a Trek-Segafredo csapatából. – Próbáltunk többször is elszökni és nem a sprintre várni, ez pedig kifizetődő taktikának bizonyult. Mindig volt valaki elől tőlünk, így egy pillanatra sem kellett üldöznünk.” Összesítésben az utolsó negyvenhárom és fél kilométeres üldözőverseny előtt a Sky sora vezet, akik a Sunweb és a Nippo-Vini Fantini csapatait előzik meg.
2017.06.03. - A Movistar csapata tarolt a Hammer Series első napján Egy öt fős elmenés jellemezte a Hammer Series első napját a hollandiai Limburgban. A mezőnyre tizenegy, egyenként hét kilométeres kör várt, minden körben hegyi hajrával, melyből három alkalommal dupla pontokat osztottak. Az első körben még együtt haladt a karaván, majd Carlos Betancur (Movistar), Tao Geoghegan Hart (Sky), Tom Dumoulin (Sunweb), Victor Campanaerts (LottoNL-Jumbo) és Iuri Filosi (NIPPO Vini Fantini) ötöse menekült előre. Az utolsó körökben Betancur ment tovább ezzel a lehető legtöbb pontot gyűjtve, így az első napot követően a Movistar csapata áll az élen megelőzve a Sunweb és a Sky sorát. „Az elmúlt időszakban magaslaton készültem, ami kifizetődött – mondta a versenynapot követően Betancur. – Szeretnénk megnyerni a viadalt, így érthető módon ennek a szellemében versenyzünk.” A Hammer Series első kiírása a sprintversennyel folytatódik.
2017.05.31. - A Hammer Series nyitó versenyén folytatja az újdonsült Giro-bajnok Március elején látott napvilágot a hír, hogy a tíz World Tour csapatot tömörítő Velon csoport, média partnere az Infront segítségével új versenysorozatot szervez Hammer Series néven. A formátum érdekessége, hogy egyéni díjakat nem osztanak, a sorok a csapatuk sikeréért versenyeznek. A három napos megmérettetés lebonyolítása is különleges, leginkább a közönség a sportág mellé állítását tűzte ki maga elé célként. Az első nap folyamán sprintversenyre, a második napon hegyi viadalra, míg a záró napon egyfajta csapatüldözéses versenyre kerül sor relatív rövid, hét és tizenöt kilométer közötti körpályákon. Minden verseny két óránál rövidebb lesz, így a televíziók számára is vonzó lehet. Az első két nap során a helyezési számok alapján sorolják be az öt fős csapatokat, akik aztán az utolsó versenyszámnak, az időhátrányaiknak megfelelően vághatnak neki. Nyer az a sor, aki először ér célba. Az első viadalra június 2. és 4. között a hollandiai Limburgban kerül sor. A Giro d’Italia újdonsült bajnoka Tom Dumoulin is rajthoz áll az eseményen, csapata a Sunweb bízik benne, hogy a kiváló tempómenő segítségével esélyük lehet egy kiemelkedő eredmény elérésére az utolsó versenyszámban. „Ez egy teljesen más verseny lesz, mint amihez maguk a kerekesek vagy a nézők hozzászokhattak – mondta Dirk Reuling a holland csapat részéről. – Pontokat kell gyűjteni, így igyekszünk majd a hegyi verseny szökésében részt venni, míg a sprintversenyen Zico Waeytens és Max Walscheid kettősére építünk. Ugye az első két szám eredményei alapján indulunk majd a csapatidőfutamban.”
2017.05.09. - Roberto Heras ismét pert nyert a 2005-ös Vuelta a Espana kapcsán Mint ismeretes Roberto Herastól korábban elvették a 2005-ös Vuelta győzelmét, amit aztán egy hosszadalmas pereskedést követően visszakapott. Az ügy azonban ezzel nem zárult le ugyanis a Spanyol Legfelsőbb Bíróság döntése értelmében még kártérítés is dukál, mégpedig potom 724.000 Euró. A fizetésre kötelezett a Spanyol Államkassza. Heras anno EPO-val bukott meg egy doppingvizsgálaton, azonban arra hivatkozva, hogy a mintáit nem megfelelően kezelték pert nyert, melyet követően visszakapta címét. „A szankció a szponzorációs és a munkaszerződésem azonnali megszüntetését eredményezte – így Heras az ítélethirdetést követően. – Megfosztottak attól a lehetőségtől, hogy kerékpárosként dolgozhassak, két éves eltiltást kaptam, melyet követően már nem tértem vissza. Mindezek okán indítottunk kártérítési eljárást.”
2017.05.03. - A Mortirolo lesz Michele Scarponi hegye a 2017-es Girón A Giro d’Italia szervezősége számos újítást próbál eszközölni a jubileumi, századik kiírás kapcsán. Michele Scarponi tragikus halála megrázta a sportágat, emléke előtt pedig az Olasz Kör versenyzői is tisztelegnek. 2011-ben épp a Mortirolo emelkedőjén remekelt a talján kiválóság, aki idén az Astana csapatának kapitányaként állt volna rajthoz hazája Körversenyén. A szervezők ezért úgy döntöttek, hogy a kerekes emlékének szentelik az emelkedőt, melyet május 23-án mászik majd meg a mezőny. Az emelkedő külön pontokat ér, azt a versenyzőt, aki pedig megnyeri, Milánóban is felszólítják a dobogóra. „Május 4-én, csütörtökön a csapatbemutatón is külön tisztelgünk majd az Astana csapata és Michele Scarponi emléke előtt – szól a Giro sajtóközleménye. – Igyekszünk adózni elhunyt bajnokunk nagyságának.”
2017.03.02. - Új versenysorozatot szervez a Velon csoport A tíz World Tour csapatot tömörítő Velon csoport média partnere az Infront segítségével új versenysorozatot szervez Hammer Series néven. A formátum érdekessége, hogy egyéni díjakat nem osztanak, a sorok a csapatuk sikeréért versenyeznek. A három napos megmérettetés formátuma is különleges, leginkább a közönség a sportág mellé állítását tűzte ki maga elé célként. Az első nap folyamán sprintversenyre, a második napon hegyi viadalra, míg a záró napon egyfajta csapatüldözéses versenyre kerül sor relatív rövid, hét és tizenöt kilométer közötti körpályákon. Minden verseny két óránál rövidebb lesz, így a televíziók számáéra is vonzó. Az első két nap során a helyezési számok alapján sorolják be az öt fős csapatokat, akik aztán az utolsó versenyszámnak, az időhátrányaiknak megfelelően vághatnak neki. Nyer az a sor, aki először ér célba. Az első viadalra a tervek szerint július 1. és 4. között a hollandiai Limburgban kerülhet sor. A versenyzők egyelőre üdvözlik az eseményt.




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések