Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna

A keresett kulcsszó: Flandriai Körverseny

12

Országútis hírek külföldről: Schar nyílt levele az UCI-hoz, a Trek visszalépett a Scheldeprijs egynaposától, Roglic sikere a Baszk Kör nyitányán

2021.04.06. - Michael Schar nyílt levélben reagált a Flandriai Körversenyen való kizárására A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) által április 1-jén életbe léptetett új szabályok értelmében Michael Schart kizárták a Flandriai Körversenyen, miután egy nem megengedett helyen dobott el egy kulacsot. Az esetet követően felbolydult a közösségi média, egykori és jelenlegi kerékpárosok egész sora nevezte nevetségesnek az UCI szabályait. Maga az érintett, az AG2R Citroën svájci bringása, a sajtónak ugyan nem nyilatkozott, de egy nyílt levelet azért közzétett. „Ma egyike vagyok azon sportolóknak, akik boldog rajongók gyűrűjében versenyezhetnek. A nyugodtabb pillanatokban egészen addig magamnál tartom az üres kulacsomat, amíg meg nem látok az út mentén egy gyereket, akinek odaguríthatom azt. Pontosan két éve is így tettem, egy kislány pedig mind a mai napig ereklyeként őrzi azt, abban a reményben, hogy egy napon belőle is profi kerékpáros válhat. Ezekért a pillanatokért imádom ezt a sportot, és ezt soha senki nem veheti el tőlem” - írta Schar a közösségi média oldalain, továbbá kiemelte, hogy gyermekként ő is egy profi által kidobott kulacs miatt szeretett bele a sportágba, ezt követően pedig minden megtett azért, hogy egy napon a legjobbak között tekerhessen.
bővebben

Országútis hírek külföldről: Asgreen végig bízott magában, van der Poel csalódott, van Vleutennek csak egy esélye volt a támadásra

2021.04.05. - Kasper Asgreen: próbáltam bízni a sprintemben A dán Kasper Asgreen győzelmével zárult a 105. Flandriai Körverseny, amely a Párizs-Roubaix elhalasztása miatt az utolsó nagy tavaszi kockaköves klasszikus volt. A Deceuninck-Quick-Step kiválósága remek szezont fut, hisz az E3 Saxo Bank Classic egynaposát követően már az idei második WorldTour-versenyét nyerte. Az utolsó métereken ráadásul a verhetetlennek titulált Mathieu van der Poelt (Alpecin-Fenix) utasította maga mögé. „Az egész versenyen jó erőben éreztem magam, így a végén sem pánikoltam, próbáltam bízni a sprintemben. A célegyenesbe fordulva Mathieu volt elől, miközben a rádión a fülemre mondták, hogy még mindig fél perc körüli az előnyünk, így azt a döntést hoztam, hogy a lehető legtovább próbálok a kerekén maradni. Nehéz verseny volt, feszegettük a határainkat, az döntött, hogy kiben maradt több erő” - nyilatkozta nem sokkal a célba érkezést követően Asgreen. A Deceuninck-Quick-Step csapata az elmúlt tíz évet tekintve immáron negyedszer nyerte meg az egyik legfontosabb belga egynapost, hisz 2012-ben Tom Boonen, 2017-ben Philippe Gilbert, míg 2018-ban Niki Terpstra diadalmaskodott a színeikben.
bővebben

Kasper Asgreen az idei Flandriai Körverseny győztese

2021.04.04. - Deceuninck-Quick-Step sikerrel ért véget az idei Flandriai Körverseny, a dán bajnok Kasper Asgreen a címvédő Mathieu van der Poelt (Alpecin-Fenix) sprintelte le az utolsó métereken.
bővebben

Országútis hírek külföldről: jön a 105. Flandriai Körverseny, Alejandro Valverde megállíthatatlan

2021.04.04. - A Ronde pokoli útvonala a Kattebergtől a Paterbergig A 105. Flandriai Körverseny mezőnye ezúttal is Antwerpen városából indul és közel 263,7 lélekőrlő és lélekrázó kilométer után érkezik meg Oudenaarde-be. Útközben hat kisebb rázató és tizenkilenc fal fogja a versenyzők életet megnehezíteni és sokak napját, versenyét tönkretenni. A dombok között lesz, amelyik aszfaltozott, lesz, amelyik csak részben az és lesz, amelyik elejétől a végéig macskaköves. A hullámvasút „csak” az első száz kilométer után kezdődik, addig azok a csapatok, akik nem akarják magukat kifárasztani az egész napos üldözésben előreküldik versenyzőiket. De ez csak taktika. Még a legelszántabbak sem hisznek benne, hogy ezt a versenyt egy korai, délelőtti szökéssel meg lehet nyerni. Az első domb a Katteberg (800 méter, 6%), ahol még nem dől el semmi, de jelzés értékű lesz a mezőnynek, hogy kezdődik az igazi verseny, a fokozott koncentrálás, a helyezkedés és egymás figyelése, fárasztása. A műszaki hibák, kisebb bukások itt még beleférnek, hiszen körülbelül még szűk százötven kilométer van hátra. Ahogy halad a mezőny és nő a sebesség úgy rogynak majd meg a tempómenő segítők, és kezdenek leszakadozni a gyengébb versenyzők, akiknek nem a győzelem, hanem a célba érés a fontos. Amikor a verseny és a versenyzők közelednek a vízválasztó 200 kilométerhez, újra szembeköszön az Oude Kwaremont (2200 méter, 4%) és innen már nem lehet hibázni. Akik győzelmi szándékkal érkeztek azoknak elől kell helyezkedniük, kontrollálniuk kell a versenyt, hogy egy esetleges támadásra reagálni tudjanak a szűk utakon. A Kwaremont után jön a pálya legnehezebb 360 métere, egy mindössze a tengerszint feletti 80 méteres dombocska, a Paterberg. Az átlag 12,9 százalékos kockaköves út legmeredekebb része húsz százalék, itt akármennyire próbálják majd tartani a tempót a mezőnyben, darabokra fog esni a peloton még meglévő része. Itt már egy erős versenyző, a mezőny méretétől, önbizalmától és a versenyen általa látottak, tapasztaltak alapján, akár a végső, mindent eldöntő támadással is próbálkozhat. Ahogy közeledik a célvonal, úgy lesznek egyre kíméletlenebbek és fájdalmasabbak a falak, amik a versenyzők és a győzelem között helyezkednek el. A test és a végtagok fájnak, és amit a bringások a legkevésbé kívánnak, éppen azzal kell szembenézniük az utolsó húsz kilométeren. Harmadszor is fel kell kapaszkodni az Oude Kwaremontra és utána ismét meg kell hódítani a 80 méter magas Paterberget, ami 241 versenykilométerrel a lábaikban fájni, méghozzá nagyon fájni fog; a mentális erőnlét itt már felülírja a fizikai felkészültséget. Egy kisebb csoport esetén, a Paterbergen lehet a végső győzelmet kiharcolni, ha nem sprintbefutóra fognak játszani a csoport tagjai. A második Paterberg lejtmenet után bő tíz „sima” kilométer vezet a célvonalhoz és a halhatatlanságot jelentő győzelemhez. Ami az esélyeket illeti, talán az elmúlt évek egyik legnyíltabb versenye következhet. A legtöbb helyen persze Wout van Aert (Team Jumbo-Visma) és Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) csatáját vetítik elő, de a világbajnok Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step), a remek formában lévő Dylan van Baarle (INEOS-Grenadiers), Kasper Asgreen (Deceuninck-Quick-Step) és Jasper Stuyven (Trek-Segafredo) trió is szeretne labdába rúgni, és akkor még nem szóltunk a Peter Sagan (Bora-hansgrohe), Greg van Avermaet (AG2R-Citroen) kettősről.
bővebben

Mathieu van der Poel az idei Flandriai Körverseny győztese

2020.10.18. - Édesapja Adrie van der Poel 1986-os sikerét követően immáron Mathieu van der Poel is Flandria-győztesnek mondhatja magát, miután egy remek sprintet nyert meg legnagyobb riválisa, Wout van Aert ellenében.
bővebben

Julian Alaphilippe a Tour de France-ra és a kockaköves klasszikusokra hangol

2020.06.26. - Nem sokkal azután, hogy bejárta a Flandriai Körverseny útvonalát, hazatért Franciaországba a Deceuninck-Quick-Step csapatának kiválósága Julian Alaphilippe, aki nem sokáig vesztegette az idejét és a Tour de France tizenhetedik szakaszát is feltérképezte.
bővebben

Szeptember 19-re kerülhet át a Flandriai Körverseny

2020.04.09. - A 1. Pro Primus Classic helyére kerülhet a belgák legnagyobb klasszikusa, a szervezők az UCI jóváhagyására várnak.
bővebben

A GranFondo világbajnok egy 1000 kilométeres edzéssel zárta le a brutális hosszúságú tréningek csatáját

2020.04.09. - Miközben Európa a koronavírussal küzd március 18-án az AG2R La Mondiale kerekese Oliver Naesen és a 2019-es GranFondo világbajnok Maxim Pirard egy brutális, 365 kilométeres edzésnapot abszolvált Kelet-Flandriában. Erre válaszként az Astana belga kerekese Laurens De Vreese 368 kilométert tekert le görgőn, elmondása szerint már csak azért is, hogy túltegyen Naesen és Pirard teljesítményén. Ezzel párhuzamosan a Lotto-Soudal két kiválósága Thomas De Gendt és Jasper De Buyst 300 kilométert abszolvált. Az orosz Victor Manakov március 24-én egy tizenkét órás, 400 kilométeres tréninggel vágott oda nekik, amit március 28-án Filutás Viktor 402 kilométerrel múlt felül. Maxim Pirard második próbálkozására azonban már nincsenek szavak.
bővebben

Greg van Avermaet nyerte a 2020-as Flandriai Körverseny virtuális változatát

2020.04.06. - A BKool virtuális platformját használva a Flandriai Körverseny szervezői életre hívták a verseny idei kiírását a viadal utolsó harminckét kilométerét abszolválva a Kruisberg, az Oude Kwaremont és a Paterberg emelkedőivel.
bővebben

Alberto Bettiol pályafutása első profi győzelmét szerezve nyerte a Flandriai Körversenyt

2019.04.07. - Kisebb meglepetésre az első profi győzelmét szerző Alberto Bettiol (EF Education First) nyerte a Flandriai Körversenyt, a szintén remekül versenyző Kasper Asgreen (Deceuninck-Quick-Step) lett a második, míg Alexander Kristoff (UAE Team Emirates) a harmadik.
bővebben

Országútis hírek külföldről: a Ronde pokoli útvonala a Kwaremonttól a Peterbergig, 16.000 kerékpáros állt rajthoz a Flandriai Maratonon, Brandon McNulty nyerte a Szicíliai Körverseny összetettjét

2019.04.07. - A Ronde pokoli útvonala a Kwaremonttól a Paterbergig A Rondét, a versenyt tarkító, rövid, de annál meredekebb, kockaköves emelkedők tették kiemelkedővé, emiatt is tölt be a versenynaptárban szimbolikus szerepet. Még a nagy „Kannibál” Eddy Merckx is tolta fel ezeken a köznyelv által is falaknak (a Muur jelentése fal) nevezett dombocskákon a bringát. A szűk, kockaköves, szó szerint tüdőrázó, rendkívül keskeny, már-már versenyzésre alkalmatlan utak a flandriai táj és a Flandriai Kör jellegzetes elemei. Ezeken a falakon elég, ha egy versenyző leteszi a lábát - mert nem bírja a megpróbáltatások sorát a nyeregben abszolválni - és mögötte az egész mezőny megtorpan. Az elől lévő vagy közvetlen mögötte érkező erősebb versenyzők, még hátukat meggörbítve ki tudják kerülni, de akik sorokkal hátrébb vannak azok kénytelenek maguk is leszállni a kerékpárról. A Muurok tíz, néhol húsz százalékos emelkedőin pedig nem tudnak újra elindulni, marad a cyclo-crossból ismert bringatolás, és a rohanás felfelé. Ha ezekhez a körülményekhez hozzávesszük a bolond kora tavaszi időjárást, megkapjuk a tökéletes verseny receptjét; persze nézői szemmel. Esőben ugyanis ezek a kövek lényegesen csúszósabbak, mint a sima aszfaltút, ami összeköti őket, kerékpáros cipőben elindulni rajtuk gyalog meg talán olyasmi, mint jégen korcsolyázni, korcsolya nélkül. A rövid és meredek emelkedők ellenére ez nem a hegyimenők terepe. Ide kicsi, könnyen forgatható áttétel nem elégséges, vagy csak a korai leszakadásra elég. A pehelysúly pedig inkább hátrány, mint előny. A karizmok egy-egy ilyen falmászás után égnek, fájnak, míg egy-egy Alpok-, Pireneusok-, Dolomitok-beli királyetap sima aszfaltútjai sem hasonlíthatóak ehhez a felsőtestet is érő terheléshez. Erre a terepre születni kell és ez önmagában még nem elég, speciális és más jellegű edzések kellenek ide. Nem véletlen, hogy míg a többi klasszikus nyíltabb, több az esélyes, itt az ember egy kezén meg tudja számolni, hogy, kik azok, akik elsőként odaérhetnek a célba. Persze előfordulhat ritkán kivétel és születhet meglepetés eredmény, de ehhez speciális körülmények kellenek. Például az, hogy az esélyesek egymást figyelik, és úgymond semlegesítik a riválisuk, a ’dögöljön meg a másik lova(s) is’ alapon és egy nevető harmadik közben elorozza a trófeát előlük. Utóbbi forgatókönyv akár ezen a vasárnapon is elképzelhető. De nézzük a konkrét útvonalat. A verseny tíz óra harminc perckor indul el Antwerpen városából és közel 270 lélekőrlő és lélekrázó kilométer után érkezik majd a győztes Oudenaarde-be. Útközben több rázató és tizenhét kisebb- nagyobb meredek fal fogja a versenyzők életet nehezíteni és sokak napját, versenyét tönkretenni. A dombok között lesz, amelyik aszfaltozatott, lesz, amelyik csak részben aszfaltozott és lesz, amelyik elejétől a végéig macskaköves. A hullámvasút „csak” az első száz kilométer után kezdődik, addig azok a csapatok, akik nem akarják magukat kifárasztani az egész napos üldözésben előreküldik versenyzőiket. De ez csak taktika. Még a legelszántabbak sem hisznek benne, hogy ezt a versenyt egy korai, délelőtti szökéssel meg lehet nyerni. Az első domb a 2,2 kilométer hosszú és 4,2% átlagmeredekségű Oude Kwaremont lesz, tizenegy százalékos legmeredekebb résszel. Itt még nem dől el semmi, de jelzés értékű lesz a mezőnynek, hogy kezdődik az igazi verseny, a fokozott koncentrálás, a helyezkedés és egymás figyelése, fárasztása. A műszaki hibák, kisebb bukások itt még beleférnek, hiszen körülbelül százötven kilométer még hátravan. Ahogy halad a mezőny és nő a sebesség úgy rogynak majd meg a tempómenő segítők, és kezdenek leszakadozni a gyengébb versenyzők, akiknek nem a győzelem, hanem a célba érés a fontos. 170 kilométer megtétele után érkezik el a verseny a Muur Kapelmuur emelkedőhöz, ami után megkapják a második és egyben utolsó frissítő zsákjaikat a versenyben maradtak. Itt még egy kicsit visszaesik a tempó, a megmaradt élboly egy utolsót szusszan, mielőtt elkezdődik az esélyesek harca. Amikor a verseny és a versenyzők átlépik a vízválasztó 200 kilométert, újra szembeköszön nekik az Oude Kwaremont és innen már nem lehet hibázni. Akik győzelmi szándékkal érkeztek azoknak elől kell helyezkedniük, kontrollálniuk kell a versenyt, hogy egy esetleges támadásra reagálni tudjanak a szűk utakon. A Kwaremont után jön a pálya legnehezebb 400 métere, egy mindössze, tengerszint feletti 80 méteres dombocska a Paterberg. Az átlag tizenkét százalékos kockaköves út legmeredekebb része húsz százalék, itt akármennyire próbálják majd tartani a tempót a mezőnyben, darabokra fog esni a peloton még meglévő része. Itt már egy erős versenyző, a mezőny méretőtől, önbizalmától és a versenyen általa látottak, tapasztaltak alapján, akár a végső mindent eldöntő támadással is próbálkozhat. Ahogy közeledik a célvonal úgy lesznek egyre kíméletlenebbek, és fájdalmasabbak a falak amik a versenyzők és a győzelem között helyezkednek el. A test és a végtagok fájnak, és amit a bringások a legkevésbé kívánnak, azokkal kell szembenézniük az utolsó húsz kilométeren. Harmadszor is fel kell kapaszkodni az Oude Kwaremontra és utána ismét meg kell hódítani a 80 méter magas Paterberget, ami 245 versenykilométerrel a lábaikban fájni, méghozzá nagyon fájni fog; a mentális erőnlét itt már felülírja a fizikai felkészültséget. Egy kisebb csoport esetén, a Paterbergen lehet a végső győzelmet kiharcolni, ha nem sprintbefutóra fognak játszani a csoport tagjai. A második Paterberg lejtmenet után szűk húsz „sima” kilométer vezet a célvonalhoz és a halhatatlanságot jelentő győzelemhez. Ami az esélyeket illeti, talán az elmúlt évek egyik legnyíltabb versenye következhet. A legtöbb helyen Wout van Aert (Jumbo-Visma), Zdenek Stybar (Deceuninck-Quick-Step), Greg van Avermaet (CCC Team) és Mathieu van der Poel (Corendon-Circus) neveit emlegetik, de nem leírandó Peter Sagan (Bora-hansgrohe), Tiesj Benoot (Lotto-Soudal), Oliver Naesen (AG2R La Mondiale) és a regnáló világbajnok, a Flandriai Körön először rajthoz álló Alejandro Valverde (Movistar) sem.
bővebben

Országútis hírek külföldről: anno nem volt túl népszerű a Flandriai Körverseny, Peter Sagan már napok óta Belgiumban készül, Mathieu van der Poel esélyesként állhat rajthoz

2019.04.05. - A Flandriai Körverseny történelme A Flandriai Körversenyt a kor szokásához híven egy újság hívta életre, hogy magát népszerűsítse, és ezzel példányszámot növeljen. A korai években azonban egyáltalán nem volt népszerű a viadal, alig akadtak indulok és nézők sem nagyon voltak. A fordulatot a II. Világháború után bevezetett Challenge Desgrange-Colombo versenysorozatba való bekerülés hozta. Innentől kezdve rohamosan nőtt a presztízse, mára már az öt legjelentősebb monumentum egyike. Ez a versenysorozat magában foglalta a Tour de France, a Giro d’Italia, a La Flèche Wallonne, a Milano-San Remo, a Párizs-Roubaix, a Giro di Lombardia, a Párizs-Brüsszel és a Párizs-Tours viadalait. A versenyeken elért helyezésekből év végén kihirdették a Challenge Desgrange-Colombo győztesét, mintegy a mai WordTourhoz hasonlóan. A Flandriai Körverseny szempontjából a legfontosabb, hogy időben ekkor vált el a Milánó-San Remótól, és innentől kezdve nem volt konkurenciája a naptárban elfoglalt helyét tekintve. Az embert és kerékpárt próbáló verseny azóta méltán az egyik legrangosabb az egynapos viadalok között. 2004-től kezdve megrendezik a női változatát is. Ami a győzteseket illeti Cyrille Van Hauwaert volt az első flandriai oroszlán. Ő volt az, akit először így neveztek, és akit korszakonként követtek az útódai. Az első utódja a sorozatban háromszor győzni tudó olasz legenda Fiorenzo Magni lett. A modern kor flandriai oroszlánja pedig Johan Museeuw, aki szintén háromszoros győztes és a verseny legkultikusabb alakja, hisz nyolcszor állhatott fel a dobogóra.
bővebben

Országútis hírek külföldről: Geraint Thomas mégsem lesz ott a Girón, a Tour címvédésre fókuszál, Edvald Boasson Hagen nyerte a Valenciai Kör nyitányát, kiterjesztik a videóbíró használatát

2019.02.07. - Geraint Thomas mégsem lesz ott a Girón, a Tour de France címvédésre készül Sokáig úgy tűnt, hogy Chris Froome egyedüli kapitányként vághat neki a 2019-es Tour de France-nak, abban a reményben, hogy megszerezze pályafutása ötödik Tour-elsőségét, miközben a verseny címvédője Geraint Thomas, Egan Bernal társaságában a Giro d’Italia vezetői szerepkörét tölti be. Nos, Thomas nem várt módon közölte, hogy mégsem megy az Olasz Körre, számár a Tour címvédés a legfontosabb. A Sky harminckét esztendős kiválósága a BBC-nek nyilatkozott. „Befejezetlen történetem van a Giróval, így egy napon biztos, hogy visszatérek – mondta Thomas. – Talán jövőre, mivel ebben az évben a Tour címvédés lesz a legfontosabb.” Geraint Thomas a Valenciai Körversenyen kezdi a 2019-es idényt, majd az angliai világbajnokság egyenkéntijén szeretne nagyot alkotni, jövőre pedig a tokiói olimpiát tűzte ki célul.
bővebben

Folytatódik a Quick-Step uralom, Niki Terpstra nyerte a Flandria Kört

2018.04.01. - Niki Terpstra sikerét hozta a 2018-as Flandriai Körverseny, ezzel a Quick-Step Floors csapata megvédte tavalyi elsőségét, idén pedig már a huszonegyedik győzelmüket aratták.
bővebben

Országútis hírek külföldről: a Ronde pokoli útvonala, Philippe Gilbert a csapata erejében bízik, Peter Sagan az egyik legfontosabb versenyként tekint a Flandriai Körre, Alejandro Valverde megállíthatatlan

2018.04.01. - A Ronde pokoli útvonala a Kwaremonttól a Paterbergig A Rondét, a versenyt tarkító, rövid, de annál meredekebb, kockaköves emelkedők tették kiemelkedővé, emiatt is tölt be a versenynaptárban szimbolikus szerepet. Még a nagy Kannibál Eddy Merckx is tolta fel ezeken a köznyelv által is falaknak (a Muur jelentése fal) nevezett dombocskákon a bringát. A szűk, kockaköves, szó szerint tüdőrázó, rendkívül keskeny, már-már versenyzésre alkalmatlan utak a flandriai táj és a Flandriai Kör jellegzetes elemei. Ezeken a falakon elég, ha egy versenyző leteszi a lábát - mert nem bírja a megpróbáltatások sorát a nyeregben abszolválni - és mögötte az egész mezőny megtorpan. Az elől lévő vagy közvetlen mögötte érkező erősebb versenyzők, még hátukat meggörbítve ki tudják kerülni, de akik sorokkal hátrébb vannak azok kénytelenek maguk is leszállni a kerékpárról. A Muurok tíz, néhol húsz százalékos emelkedőin pedig nem tudnak újra elindulni, marad a cyclo-crossból ismert bringatolás, és a rohanás felfelé. Ha ezekhez a körülményekhez hozzávesszük a bolond kora tavaszi időjárást, megkapjuk a tökéletes verseny receptjét; persze nézői szemmel. Esőben ugyanis ezek a kövek lényegesen csúszósabbak, mint a sima aszfaltút, ami összeköti őket, kerékpáros cipőben elindulni rajtuk gyalog meg talán olyasmi, mint jégen korcsolyázni, korcsolya nélkül. A rövid és meredek emelkedők ellenére ez nem a hegyimenők terepe. Ide kicsi, könnyen forgatható áttétel nem elégséges, vagy csak a korai leszakadásra elég. A pehelysúly pedig inkább hátrány, mint előny. A karizmok egy-egy ilyen falmászás után égnek, fájnak, míg egy-egy Alpok-, Pireneusok-, Dolomitok-beli királyetap sima aszfaltútjai sem hasonlíthatóak ehhez a felsőtestet is érő terheléshez. Erre a terepre születni kell és ez önmagában még nem elég, speciális és más jellegű edzések kellenek ide. Nem véletlen, hogy míg a többi klasszikus nyíltabb, több az esélyes, itt az ember egy kezén meg tudja számolni, hogy, kik azok, akik elsőként odaérhetnek a célba. Persze előfordulhat ritkán kivétel és születhet meglepetés eredmény, de ehhez speciális körülmények kellenek. Például az, hogy az esélyesek egymást figyelik, és úgymond semlegesítik a riválisuk, a ’dögöljön meg a másik lova(s) is’ alapon és egy nevető harmadik közben elorozza a trófeát előlük. Utóbbi forgatókönyv akár ezen a vasárnapon is elképzelhető. De nézzük a konkrét útvonalat. A verseny tíz óra harminc perckor indul el Antwerpen városából és közel 265 lélekőrlő és lélekrázó kilométer után érkezik majd a győztes Oudenaarde-be. Útközben öt rázató és tizennyolc kisebb- nagyobb meredek fal fogja a versenyzők életet nehezíteni és sokak napját, versenyét tönkretenni. A dombok között lesz, amelyik aszfaltozatott, lesz, amelyik csak részben aszfaltozott és lesz, amelyik elejétől a végéig macskaköves. A hullámvasút „csak” az első száz kilométer után kezdődik, addig azok a csapatok, akik nem akarják magukat kifárasztani az egész napos üldözésben előreküldik versenyzőiket. De ez csak taktika. Még a legelszántabbak sem hisznek benne, hogy ezt a versenyt egy korai, délelőtti szökéssel meg lehet nyerni. Az első domb a 2,2 kilométer hosszú és 4,2 % átlagmeredekségű Oude Kwaremont lesz, tizenegy százalékos legmeredekebb résszel. Itt még nem dől el semmi, de jelzés értékű lesz a mezőnynek, hogy kezdődik az igazi verseny, a fokozott koncentrálás, a helyezkedés és egymás figyelése, fárasztása. A műszaki hibák, kisebb bukások itt még beleférnek, hiszen körülbelül százötven kilométer még hátravan. Ahogy halad a mezőny és nő a sebesség úgy rogynak majd meg a tempómenő segítők, és kezdenek leszakadozni a gyengébb versenyzők, akiknek nem a győzelem, hanem a célba érés a fontos. 170 kilométer megtétele után érkezik el a verseny a Muur Kapelmuur emelkedőhöz, ami után megkapják a második és egyben utolsó frissítő zsákjaikat a versenyben maradtak. Itt még egy kicsit visszaesik a tempó, a megmaradt élboly egy utolsót szusszan, mielőtt elkezdődik az esélyesek harca. Amikor a verseny és a versenyzők átlépik a vízválasztó 200 kilométert, újra szembeköszön nekik az Oude Kwaremont és innen már nem lehet hibázni. Akik győzelmi szándékkal érkeztek azoknak elől kell helyezkedniük, kontrollálniuk kell a versenyt, hogy egy esetleges támadásra reagálni tudjanak a szűk utakon. A Kwaremont után jön a pálya legnehezebb 400 métere, egy mindössze, tengerszint feletti 80 méteres dombocska a Paterberg. Az átlag tizenkét százalékos kockaköves út legmeredekebb része húsz százalék, itt akármennyire próbálják majd tartani a tempót a mezőnyben, darabokra fog esni a peloton még meglévő része. Itt már egy erős versenyző, a mezőny méretőtől, önbizalmától és a versenyen általa látottak, tapasztaltak alapján, akár a végső mindent eldöntő támadással is próbálkozhat. Ahogy közeledik a célvonal úgy lesznek egyre kíméletlenebbek, és fájdalmasabbak a falak amik a versenyzők és a győzelem között helyezkednek el. A test és a végtagok fájnak, és amit a bringások a legkevésbé kívánnak, azokkal kell szembenézniük az utolsó húsz kilométeren. Harmadszor is fel kell kapaszkodni az Oude Kwaremontra és utána ismét meg kell hódítani a 80 méter magas Paterberget, ami 245 versenykilométerrel a lábaikban fájni, méghozzá nagyon fájni fog; a mentális erőnlét itt már felülírja a fizikai felkészültséget. Egy kisebb csoport esetén, a Paterbergen lehet a végső győzelmet kiharcolni, ha nem sprintbefutóra fognak játszani a csoport tagjai. A második Paterberg lejtmenet után szűk húsz „sima” kilométer vezet a célvonalhoz és a halhatatlanságot jelentő győzelemhez.
bővebben

Országútis hírek külföldről: a Flandriai Körverseny történelme, Van Avermaet, Benoot és Degenkolb is az esélyeit ecsetelte, változások Chris Froome ügyében, akár augusztusig is elhúzódhat az eljárás

2018.03.31. - A Flandriai Körverseny történelme A Flandriai Körversenyt a kor szokásához híven egy újság hívta életre, hogy magát népszerűsítse, és ezzel példányszámot növeljen. A korai években azonban egyáltalán nem volt népszerű a viadal, alig akadtak indulok és nézők sem nagyon voltak. A fordulatot a II. Világháború után bevezetett Challenge Desgrange-Colombo versenysorozatba való bekerülés hozta. Innentől kezdve rohamosan nőtt a presztízse, mára már az öt legjelentősebb monumentum egyike. Ez a versenysorozat magában foglalta a Tour de France, a Giro d’Italia, a La Flèche Wallonne, a Milano-Sanremo, a Párizs-Roubaix, a Giro di Lombardia, a Párizs-Brüsszel és a Párizs-Tours viadalait. A versenyeken elért helyezésekből év végén kihirdették a Challenge Desgrange-Colombo győztesét, mintegy a mai WordTourhoz hasonlóan. A Flandriai Körverseny szempontjából a legfontosabb, hogy ekkor vált el a Milánó-Sanremótól, és innentől kezdve nem volt konkurenciája a naptárban elfoglalt helyét tekintve. Az embert és kerékpárt próbáló verseny azóta méltán az egyik legrangosabb az egynapos viadalok között. 2004-től kezdve megrendezik a női változatát is. Ami a győzteseket illeti Cyrille Van Hauwaert volt az első flandriai oroszlán. Ő volt az, akit először így neveztek, és akit korszakonként követtek az útódai. Az első utódja a sorozatban háromszor győzni tudó olasz legenda Fiorenzo Magni lett. A modern kor flandriai oroszlánja pedig Johan Museeuw, aki szintén háromszoros győztes és a verseny legkultikusabb alakja, hisz nyolcszor állhatott fel a dobogóra.
bővebben

Philippe Gilbert egy 55 kilométeres szóló szökés végén nyerte a Flandriát

2017.04.02. - Philippe Gilbert (Quick-Step Floors) nyerte a 2017-es Flandriai Körversenyt, miután több mint ötven kilométerrel a vége előtt merészet húzott, s egyedül indult meg.
bővebben

Országútis hírek külföldről: a Flandriai Körverseny történelme, Sagan szerint nem csak két versenyzőről szól majd a Flandria, Greg Daniel nyolc hónapja törött kulcscsonttal versenyez

2017.04.02. - A 101. Flandriai Körverseny elé A Flandriai Körversenyt a kor szokásához híven egy újság hívta életre, hogy magát népszerűsítse, és ezzel példányszámot növeljen. A korai években azonban egyáltalán nem volt népszerű a viadal, alig akadtak indulok és nézők sem nagyon voltak. A fordulatot a II. világháború után bevezetett Challenge Desgrange-Colombo versenysorozatba való bekerülés hozta. Innentől kezdve rohamosan nőtt a presztízse, mára már az öt legjelentősebb monumentum egyike. Ez a versenysorozat magában foglalta a Tour de France, a Giro d’Italia, a La Flèche Wallonne, a Milano-SanRemo, a Párizs-Roubaix, a Giro di Lombardia, a Párizs-Brüsszel, és a Párizs-Tours viadalait. A versenyeken elért helyezésekből év végén kihirdették a Challenge Desgrange Columbo győztesét, mintegy a mai Word Tourhoz hasonlóan. A Flandriai Körverseny szempontjából a legfontosabb, hogy ekkor vált el a Milánó-SanRemótól, és innentől kezdve nem volt konkurenciája a naptárban elfoglalt helyét tekintve. Az embert és kerékpárt próbáló verseny azóta méltán az egyik legrangosabb az egynapos viadalok között. 2004-től kezdve megrendezik a női változatát is. Ami a győzteseket illeti Cyrille Van Hauwaert volt az első flandriai oroszlán. Ő volt az, akit először így neveztek, és akit korszakonként követtek az útódai. Az első utódja a sorozatban háromszor győzni tudó olasz legenda Fiorenzo Magni lett. A modern kor flandriai oroszlánja pedig Johan Museeuw, aki szintén háromszoros győztes és a verseny legkultikusabb alakja, hisz nyolcszor állhatott fel a verseny dobogójára.
bővebben

Országútis hírek külföldről: Boonen akciódús versenyt ígér, Vanmarcke problémák sokaságával küzd, a szervezők készek kizárni a járdát használó versenyzőket, Dumoulin kihagyja a Tourt

2017.04.01. - Tom Boonen: nem akarok a mezőnyben ülni az utolsó Flandriámon Egy nappal a Flandriai Körverseny rajtja előtt a kerékpársportban szinte már minden a legfontosabb belga klasszikusról szól. A hírek középpontjába ezúttal Tom Boonen került, aki utolsó alkalommal áll rajthoz a viadalon. „Különleges lesz számomra azzal a tudattal indulni, hogy utolsó alkalommal állok rajthoz a Flandrián – mondta a Quick-Step Floors csapatának versenyzője. – A rajt nincs messze az otthonomtól, így biztos vagyok benne, hogy rengetegen bíztatnak majd. A kerékpáros karrierem véget ér a Párizs-Roubaix-t követően, de egy új fejezet megnyílik az életemben. Emocionálisan nagyon nehéz lesz a Flandria, próbálok majd nyugodt maradni és várni a lehetőségre, nem akarok a mezőnyben ücsörögni. Erős csapattal állunk rajthoz, így esélyünk lesz a győzelemre.”
bővebben

Országútis hírek külföldről: terítéken a tárcsafékek, bemutatták a 2018-as Tour első szakaszait, Olaszországban debütál Ferrand-Prevot, a Flandriai Kör szabadkártyái

2017.03.01. - Továbbra sem csitulnak a kedélyek tárcsafék ügyben Owain Doull esetét követően, akinek az Abu Dhabi Körversenyen egyszerűen levágta a lábáról a cipőt Marcel Kittel tárcsaféke, újra fellángoltak a viták a fékrendszer alkalmazása vagy éppen tiltása kapcsán. A versenyzők szakszervezete úgy döntött, hogy beveti jogászait, akik megpróbálják elérni a tárcsafékek tiltását, mindamellett, hogy felvetődött annak a kivizsgálása is, hogy vajon a kerékpárgyártók nyomást gyakorolnak-e a versenyzőkre és a csapatokra a fékek használatát illetően? A gyártók érdekképviselete közben azzal védekezik, hogy nincsenek konkrét bizonyítékok a tárcsafékek veszélyének igazolására. „Sajnos a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség nem veszi figyelembe a javaslatainkat, így kénytelenek vagyunk jogi útra terelni a dolgot – szól a versenyzők szakszervezetének sajtóközleménye. – Az UCI engedélyezte a tárcsafékek használatát, de sajnos közben érdemi változás nem történt a versenyzők biztonságának megőrzése érdekében. A szakszervezet felhívja az illetékeseket, hogy soron kívül vizsgálják felül a rendszer használatának engedélyezését.”
bővebben
12

Legújabb hírek

Országútis hírek külföldről: Dina, Fetter és Valter is ott lesz az Alpok Körversenyén, öt cm döntött az Amstel győztesének személyéről, Cav 150. sikere

Három magyarral a mezőnyben kezdődik az Alpok Körversenye     Április 19-én rajtol a 2...

  • Amstel Gold Race: csak a célfotó döntött Wout van Aert és Tom Pidcock között
  • Országútis hírek külföldről: jön az Amstel Gold Race, de mi köze a jégkorongnak és a hippiknek a versenyhez, Philipsen duplázott a Török Körön
  • 2022 tavaszáig 36 új bringapark épül az országban
  • Országútis hírek külföldről: koránt sem biztos még Pinot Giro szereplése, Roglic nem áll rajthoz a Tour felkészülési versenyein, Greipel centikre a győzelemtől

Következő események ajánlója

  • 2021.04.24: V. Tour de Ajka
  • 2021.05.01: Hajdú Kupa - mezőnyverseny
  • 2021.05.01: Hajdú Kupa - időfutam
  • 2021.05.02: XVIII. Kínok Kínja kerékpáros mezőnyverseny
  • 2021.05.08: Tour de Gyöngyös
  • 2021.05.09: Orfűi Kritérium
  • 2021.04.25: B-MTB Series Ózd XCO
  • 2021.05.01: Eliminátor 1. futam
  • 2021.04.25: VI. Brigetio MTB Maraton
  • 2021.05.01: Balaton MTB Maraton

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Dolomitok 2018.

Dolomitok 2018.

Távolság: 720 km
Szintkülönbség: 8700 m
Nehézségi fok: 8

Horvát tengerpart 2018.

Távolság: 100 km
Szintkülönbség: 10000 m
Nehézségi fok: 5
Korzika 2019.

Korzika 2019.

Távolság: 920 km
Szintkülönbség: 10570 m
Nehézségi fok: 8

Legújabb blog bejegyzések

  • Verdon-kanyon kör
  • Kerékpártúra 19 megyeszékhelyre, 6 napra felfűzve
  • Film ajánló: Két keréken Szászföldön
  • Tengeri Alpok ostroma 3: "Kanyoning 2 keréken"
  • HUSZONHÉT

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Müller Attila már a WestEnd Bringa WeekEnd-re készül

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ