A keresett kulcsszó: Chris Froome


« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 »
2018.05.26. - Chris Froome: mindenféleképpen meg akartam próbálni valami őrültséget A verseny egyik előzetesen kikiáltott favoritja Chris Froome (Sky) pályafutása során első alkalommal húzhatta magára a rózsaszín trikót, miután egy nyolcvan kilométeres szóló támadás végén nyerte az idei Olasz Körverseny királyszakaszát. Honfitársa az eddigi éllovas Simon Yates (Mitchelton-Scott) már a Colle delle Finestre emelkedőjén leszakadt. Froome előnye az utolsó két szakaszt megelőzően negyven másodperc. [[https://www.youtube.com/v/9USGFIF2UWc?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Voltak nagyon nehéz pillanataim az idei Girón, így mindenféleképpen meg akartam próbálni valami őrültséget – mondta a brit kerekes a célba érkezést követően. – A stratégia készen állt, már csak meg kellett valósítanunk. A csapat remek munkát végzett, tökéletes helyzetbe hoztak a Finestre emelkedőjén. Nem akartam az utolsó hegyig várni, hisz akkor már nem lett volna esélyem megszerezni a rózsaszín trikót. Az elmúlt napokban nagyon jó erőben éreztem magam, ezért is indultam meg ilyen korán. Természetesen az akciómmal nagy kockázatot vállaltam, de szeretem, és nagyon jól ismerem ezt a kaptatót, így meg kellett próbálnom. Folyamatosan kaptam az információkat az időkülönbségekről, amikor már csak húsz másodpercre voltam a trikótól tudtam, hogy meg lesz.”
2018.05.25. - Egy egészen hihetetlen szakasszal folytatódott a Giro d’Italia, a királyszakasz végén Chris Froome (Sky) egyedül ért haza, megszerezve a rózsaszín trikót is.
2018.05.25. - Maximilian Schachmann: tisztában voltunk azzal, hogy ez lehet a szökevények nagy lehetősége A német Maximilian Schachmann révén már az ötödik szakaszgyőzelmét szerezte az idei Girón a belga Quick-Step Floors sora, ezzel megismételve a csapat tavalyi eredményességét, amikor Fernando Gaviria és Bob Jungels szintén öt etapgyőzelemhez segítette hozzá a klubot. [[https://www.youtube.com/v/19Gq1ju5MmA?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Tisztában voltunk azzal, hogy ez lehet a szökevények nagy lehetősége – mondta a célba érkezést követően Schachmann. – Nem volt túl nagy tempó a főmezőnyben, így viszonylag nagy előnyre tudtunk szert tenni. Hatalmas köszönettel tartozom csapattársamnak Michael Morkovnak, aki szinte egésze nap azért dolgozott, hogy esélyem lehessen a végén. Jó erőben éreztem magam, az utolsó két kilométeren pedig már taktikáztam is. Nem ijedtem meg, amikor Ruben Plaza megindult, bár ő egy nagyon tapasztalt versenyző, de bíztam a kvalitásaimban. Boldog vagyok, hogy sikerült szakaszt nyernem és, hogy ilyen jól alakul számomra az idei Giro d’Italia.”
2018.05.20. - Chris Froome: nagyon különleges érzés megnyerni a Monte Zoncolan emelkedőjét Chris Froome (Sky) pályafutása első szakaszgyőzelmét szerezte a Giro d’Italián, ezzel immáron mindhárom nagy körversenyen rendelkezik etapsikerrel. Honfitársa Simon Yates (Mitchelton-Scott) végzett a második helyen ezzel a britek méltóan megünnepelték Harry herceg és Meghan Markle frigyét. [[https://www.youtube.com/v/09NxUgXnmrw?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Nagyon különleges érzés megnyerni a Monte Zoncolan emelkedőjét – mondta Froome a célba érkezést követően. – Eleve feljönni a hegyre elképesztő. Győzni egy ilyen monumentális kaptatón, ráadásul a Girón, ez minden versenyző számára egyedülálló. Nagyon sokat jelent számomra ez a siker, főleg azok után, ahogy indult ez a verseny. Köszönöm a csapatnak a segítséget, számukra is nagy előrelépés ez a győzelem, rengeteget dolgoztak értem az elmúlt hetekben. A támadásomnál úgy éreztem, hogy többen is a határaikat feszegetik, így indulnom kellett. Az utolsó néhány kilométert nagyon jól ismertem. Wout Poels óriási munkát végzett, a többi már csak rajtam múlott. Egészen a célvonalig a nyomomban volt Simon Yates, nyolc másodperc, tíz másodperc, végig nagyon közel volt. Óriási megkönnyebbülés volt célba érni, de csak az utolsó száz méteren mertem elhinni, hogy meg fogom nyerni ezt a szakaszt.”
2018.05.19. - Chris Froome (Sky) pályafutása során első ízben nyert szakaszt az Olasz Körversenyen, miközben Simon Yates (Miutchelton-Scott) tovább növelte összetettbeli előnyét.
2018.05.17. - Simon Yates erődemonstrációt tartott, tovább növelte előnyét összetettben A verseny éllovasa, a rózsaszín trikós Simon Yates (Mitchelton-Scott) könnyed magabiztossággal indult meg a Giro tizenegyedik szakaszának utolsó meredekén. A leginkább a tavaszi klasszikusokra hajazó befutón a brit kerékpáros győzelmével tovább növelte összetettbeli előnyét legnagyobb riválisa Tom Dumoulin ellenében. [[https://www.youtube.com/v/4D4-LZmvJzE?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „A másodpercekért támadtam, nem tűztük ki célként a szakaszgyőzelmet – mondta Yates a célba érkezést követően. – Normál esetben egy Tim Wellens vagy egy Enrico Battaglin sokkal erősebb egy ilyen befutón, azonban Jack Haig ezúttal is fantasztikus munkát végzett, számos nagy riválist leszakítva. Amikor kiállt előlem tökéletes lehetőséget teremtett a támadásra, így nem volt más választásom, mennem kellett. Sokáig nem tudtam, hogy ki üldöz, de aztán a rádión a fülemre mondták, hogy Tom Dumoulin jön utánam. Tartottam tőle, hogy utol ér, mivel szinte mindent kiadtam magamból. Megmondom őszintén, hogy az egyenkénti időfutamtól továbbra is jobban tartok, mint a Zoncolan emelkedőjétől.”
2018.05.16. - A rózsaszín trikós Simon Yates (Mitchelton-Scott) nyerte a Giro tizenegyedik szakaszát, mellyel tovább növelte összetettbeli előnyét.
2018.05.14. - Simon Yates: a siker nem csak az enyém, ez a csapattársaim diadala is A Giro d’Italia kilencedik szakaszán a brit Simon Yates (Mitchelton-Scott) bizonyította, hogy nem véletlenül van rajta a rózsaszín trikó, erődemonstrációt tartva nyerte a Gran Sasso d’Italia hegyét Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) és csapattársa Esteban Chaves (Mitchelton-Scott) előtt. Sikerével értelemszerűen összetettben is tovább növelte előnyét immáron klubtársával szemben. [[https://www.youtube.com/v/f56tkg0s9cQ?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Pályafutásom első Giro szakaszgyőzelmét szereztem, ráadásul rózsaszín trikóban, ami egy nem mindennapi tett – mondta a célba érkezést követően Yates. – A siker azonban nem csak az enyém, ez a csapattársaim diadala, akik elképesztő munkát végeztek értünk. Nehéz szakaszok után vagyunk, a Mitchelton-Scott sora pedig rengeteget dolgozott ezeken a napokon, a mezőny élén. Az volt a stratégiánk, hogyha elég közel tartjuk a szökevényeket magunkhoz, akkor talán lehet esélyünk a győzelemre, szerencsére az Astana sora is hasonlón törte a fejét, így a terveknek megfelelően értük utol az elmenést. Sohasem tudhatod, hogy miként alakul a vége, nagyon nehéz nap volt, ahogy nyersz, éppen úgy veszíthetsz is. Nem lepődtem meg a teljesítményemen, hisz már az Etna emelkedőjén is erősnek éreztem magam. Domenico Pozzovivo és Thibaut Pinot is rettenetesen jó formában vannak, tartottam is tőlük, de Tom Dumoulin is végig a nyomunkban tekert. Harmincnyolc másodperc még nem valami sok a közelgő időfutam ismeretében, így van még miért küzdenem.”
2018.05.13. - A rózsaszín trikós Simon Yates (Mitchelton-Scott) sikerével zárult az Olasz Körverseny kilencedik szakasza. A nap veszteseként Chris Froome (Sky) több mint egy percet kapva csúszott ki a legjobb tíz közül.
2018.05.13. - Richard Carapaz: ez nem csak az én győzelmem, hanem egész Ecuador sikere Richard Carapaz (Movistar) történelmet írva hazája első versenyzőjeként nyert szakaszt a Giro d’Italián, ezzel harmincnegyedik nemzetként iratkozott fel a dél-amerikai ország a győztesek palettájára. [[https://www.youtube.com/v/iHex80mA5VQ?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Az eső miatt kissé idegessé vált a mezőny – mondta a célba érkezést követően Carapaz. – Nem volt könnyű az utolsó hegy, de mindenféleképpen kedvezett nekem. Jó erőben éreztem magam, így megindultam. Óvatosnak kellett lennem, nehogy a nedves úton elessek. Nagyon sok munkám van abban, hogy egyáltalán itt lehessek a Giro d’Italián. Ez nem csak az én győzelmem, hanem egész Ecuador sikere. Sajnos a hazámban eléggé mostohacipőben jár ez a sportág, de bízom benne, hogy ez a diadal lehetőséget teremthet a fiatalok számára. Rengeteg érzelmet váltott ki bennem az, amikor áthaladtam a célvonalon. Hihetetlen, nem is nagyon tudom szavakba önteni. Örülök, hogy rajtam van a fehér trikó is, melyet próbálok őrizni Rómáig. Az egy igazi dicsőség lenne, ha rajtam maradhatna.”
2018.05.11. - A Mitchelton-Scott csapatának tökéletes napja szakaszgyőzelmet és trikókat ért Az első igazán nehéz hegyi etappal folytatódott a 2018-as Giro d’Italia. A mezőnyre az Etna emelkedője várt. A szakasz a Mitchelton-Scott csapatának kettős győzelmével ért véget, Esteban Chaves ért át elsőként a célvonalon, míg a másodikként felérő Simon Yates összetettben vette át a vezetést. Chaves a 2016-os Olasz Körversenyen már nyert szakaszt, akkor a Corvara Alta Badia hegyi befutóját orozta el. Simon Yates pedig David Millar, Mark Cavendish és Bradley Wiggins után a negyedik brit, aki viselheti a rózsaszín trikót. [[https://www.youtube.com/v/wOEOhSOgUNg?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Nagyszerű formában érkeztem a Giro d’Italiára, de szükségem volt erre a győzelemre már csak az önbizalmam miatt is – így Esteban Chaves a díjátadóra várva. – Nagyon nehéz szakaszon vagyunk túl. Bekerültünk Jack Haiggel a nap szökésébe, Jack pedig nagyon sokat dolgozott azért, hogy a végén esélyem lehessen. Az utolsó kilométereken felugrott rám Simon, aki megszerezte a rózsaszín trikót, miközben én a hegyi összetettben kerültem az élre. Kiválóan kezdtük a versenyt, bizakodóak vagyunk a folytatást illetően is. Igyekszünk nem túl sokat gondolni ebből a szituációból, a verseny még hosszú, ráadásul számos nehéz emelkedő tornyosul előttünk. Remekül sikerült a felkészülésem, bár ez nem minden esetben párosul eredményességgel. „Örült egy szakasz volt ez a mai, szinte mindenki szökésbe szeretett volna kerülni a rajtot követően – mondta Simon Yates a célba érkezés után. – Sokáig nem is tudtam, hogy Esteban elől van. Chaves és Haig remekül dolgoztak az elmenésben, így mi a mezőnyben egy kicsit megpihenhettünk, készülve a szakasz végére. Próbáltam a lehető legjobb lenni az emelkedőn, tettem a kereket, igyekeztem energiát spórolni. Tökéletesen alakult a szakasz vége. Jól éreztem magam, a támadásomnál a többiek egymást figyelték, megnyílt a lehetőség az akcióra. Tudtam, hogyha elég időt szerzek az üldözőkkel szemben, akkor megszerezhetem a rózsaszín trikót. Chaves fantasztikus volt, egész nap szökésben tekert, megérdemelte a győzelmet. Azzal a céllal álltam rajthoz a Girón, hogy megpróbáljak győzni. Erős csapattal érkeztünk, ezt már Izraelben is hangsúlyoztuk, az elmúlt napokban pedig azt hiszem, hogy sikerült is bebizonyítanunk. Arra fogunk törekedni, hogy őrizzük a trikót.”
2018.05.09. - Tim Wellens: tudtuk, hogy nem lesz könnyű az első olaszországi szakasz Tim Wellens klasszikus módba kapcsolva nyerte a Giro d’Italia első olaszországi szakaszát Michael Woods (EF Education First-Drapac) és Simon Yates (Mitchelton-Scott) előtt. Összetettben továbbra is Rohan Dennis (BMC) vezet. Wellens pályafutása második szakaszgyőzelmét ünnepelhette az Olasz Körön a 2016-os roccaraso-i diadalát követően. [[https://www.youtube.com/v/647hBjtrNGA?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Tudtuk, hogy nem lesz könnyű az első olaszországi szakasz, már a részhajrá előtt kissé hektikussá vált a szituáció a mezőnyben – mondta Tim Wellens a célba érkezést követően. – Egyértelműen én voltam ma a kapitány, a többiek a sikeremért dolgoztak, méghozzá remek munkát végezve. Adam Hansen szakította meg a sort, majd Tosh Van der Sande tökéletes helyen engedett el körülbelül 500 méterre a céltól. Enrico Battaglint nehéz volt üldözni, igazából csak a befutót követően tudatosult bennem, hogy nyertem. Ez a siker sokkal érzelmesebb számomra, mint a két évvel ezelőtti győzelmem. A szakasz megnyerésével lekerült a nyomás rólunk, bízom benne, hogy a csapattársaim is képesek lesznek még egy-egy etapgyőzelemre. Inkább vagyok egynapos menő, amit az elmúlt időszak eredményei is bizonyítottak, így az összetett nem nagyon foglalkoztat.”
2018.05.05. - Tom Dumoulin nyerte a Giro d’Italia első 9,7 kilométeres időfutamát A címvédő Tom Dumoulin (Team Sunweb) szakaszgyőzelmével kezdődött a 2018-as Giro d’Italia. A holland kerekes jelentős időelőnyre tett szert összetettbeli riválisaival szemben. Dumoulin pályafutása negyedik szakaszgyőzelmét szerezte az Olasz Körversenyen, három egyenkénti időfutam mellett 2017-ben az oropai hegyi befutót sikerült még megnyernie. A jelenlegi mezőnyből, így csak Diego Ulissi rendelkezik több sikerrel, az UAE Team Emirates olasz kerekese hat etapgyőzelemmel büszkélkedhet hazája körversenyén. Utoljára 2006-ban Paolo Savoldeli tudta címvédőként megnyerni az első szakaszt. Rohan Dennis mindössze két másodperccel maradt el attól a lehetőségótől, hogy huszonharmadik kerékpárosként mindhárom nagy körversenyen viselhesse az összetett éllovasának járó megkülönböztető trikót. [[https://www.youtube.com/v/Z1I495xVW80?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Nehezen kezdődött számomra az idei év, nem éreztem magam túl jó erőben az idény első részében, de egy verseny elején hamar kiderül a valódi forma – mondta Dumoulin a szakaszt követően. – Nem is álmodhattam volna jobb kezdésről, összetettbeli riválisaimmal szemben máris előnyre tettem szert. Ez egy tökéletes kiindulási alap mind a csapat, mind pedig saját magam számára. A pálya nagyon technikás volt, de feküdt nekem, bizonyos részein mindent ki kellett adnom magamból, ám utána voltak szakaszok, amikor maradt idő a regenerálódásra. Kedvezett az útvonal a stílusomnak. Egyelőre nem úgy tervezünk, hogy mindenáron védjük a trikót, persze nagyszerű, hogy már ilyen korán nálunk van, de nem az a célunk, hogy háromhéten keresztül cipeljük a terhét. A győzelem fontosabb volt számomra, mint az, hogy időkülönbséget szerezzek a riválisaimmal szemben.”
2018.05.03. - Két nappal a 2018-as Giro d’Italia rajtja előtt a legnagyobb sztárok részvételével került sor a versenyt megelőző sajtótájékoztatókra. A címvédő Tom Dumoulin mellett legfőbb kihívói Chris Froome, Fabio Aru, Thibaut Pinot valamint a sprintekben érdekelt Elia Viviani és a meglepetésembernek várt Gianluca Brambilla ecsetelték esélyeiket.
2018.05.01. - Logisztika a Giro d’Italia kulisszái mögül Az már mindenki számára közismert tény, hogy az idei Giro d’Italia Olaszországon kívülről, jelen esetben Izraelből rajtolt. Azonban a közel-keletről valahogyan el kellett jutni Olaszországba, s a nagy távolság okán a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség jóváhagyásával a szervezők pont ezért beiktathattak egy plusz pihenőnapot is. A logisztika tökéletes megoldása ennek okán nagy kihívás elé állította a szervezőket, akik egy Boeing 747-es teherszállító repülőgép segítségével igyekeznek megoldani a felmerülő problémákat. Az oda úttal még nincs is sok probléma, hisz mind a versenyszervezők, mind pedig a huszonkét résztvevő csapat felszerelése egyszerűen felfér a repülőgépre, ellenben a harmadik szakaszt követően mindössze egyetlen nap áll majd rendelkezésre ugyanezt a felszerelést visszajuttatni Olaszországba, Cataniába. A kétezer kilométeres távolság mihamarabbi leküzdését úgy próbálják orvosolni, hogy négy charter járat gondoskodik a versenyzők, segítők és a szervezők egy időben való Itáliába utaztatásáról. A La Gazetta dello Sport információi szerint csapatonként közel egy tonnányi felszereléssel számolnak, ami összesen 880 kerékpárt és mintegy 2700 szett kereket jelent, és akkor még nem beszéltünk a kiegészítő technikai eszközökről, a masszázsasztalokról, élelmiszerekről stb. Természetesen a repülőgép fedélzetére csak alapos átvilágítást követően kerülhet fel a felszerelés, folyékony anyagot nem lehet szállítani, így például a láncolajokat is másképpen kell megoldania a szerelőknek. A legtöbb csapat plusz autókat bérel az izraeli szakaszokra, míg az eredetileg használt járműpark Olaszországban várja a versenyzők megérkezését. Az egész logisztika zavartalan tető alá hozásáért Andrea Giarrizzo felel, aki minden szituációban nyugodtan konstatálj a történéseket. A mindig friss megjelenésű RCS munkatárs gyilkos határozottságról uralkodik. Mr. Giarrizzo felel a viadal alatt a csapatok elszállásolásért, ami szintén komoly feltételeket kíván meg. A rajtállomástól ugyanis egyik szálláshely sem lehet húsz kilométernél távolabb. Andrea ennek megfelelően még tavaly végigjárta Izraelt illetőleg az olasz szállodákkal is megkötötte a megállapodásokat. Szervezőmunka a javából…
2018.04.28. - Egan Bernal nyerte a Romandiai Kör hegyi időfutamát, összetettben továbbra is Primoz Roglic vezet Ollon és Villars között egy mindössze 9,9 kilométeres hegyi időfutammal folytatódott a Romandiai Körverseny. Az első komoly időt a holland Steven Kruijswujk (LottoNL-Jumbo) repesztette, aki ezzel átlépte a huszonhat perces álomhatárt miután 25 perc és 58 másodperc alatt abszolválta a távot. Őt Richie Porte (BMC) követte a sorban, aki pontosan fél perccel volt gyorsabb riválisánál. Sokan úgy vélték, hogy az ausztrál ezzel meg is nyerte a kronót, azonban a fiatal Egan Bernal (Sky) 25 perc 10 másodperces űridővel mindenkit maga mögé utasított. Esetleges győzelmét ekkor már csak a sárga trikós Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) veszélyeztette. A szlovén bringás végül négy másodperccel alulmaradt fiatal kolumbiai ellenfelével szemben, ami elég volt ahhoz, hogy megőrizze az összetettbeli vezetést. [[https://www.youtube.com/v/PEEPnx8OlcE?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Egan ma megmutatta, hogy mekkora tehetség – mondta a díjátadót követően Dario Cioni a Sky sportigazgatója. – Tudtuk, hogy a legjobbak között lehet ezen a kronón, de a győzelem minden várakozásunkat felülmúlta. Az utolsó három kilométer nagyon nehéznek bizonyult, nem akartuk az elején ellőni a puskaport, így egy picit óvatosan kezdtünk. Többen jó idővel rajtoltak, aztán a végére kifulladtak. Összetettben mindössze hat másodperc a hátrányunk Primoz Roglic mögött, meglátjuk, hogy az utolsó két szakaszon le tudjuk-e dolgozni azt.” A Romandiai Körverseny Sion környékén egy 149,2 kilométeres penzummal folytatódik, amely öt kategorizált emelkedőt tartogat, de nem hegyi befutóval zárul.
2018.04.26. - Kevesebb, mint tíz nappal a 2018-as Giro d’Italia nyitánya előtt, lassan összeáll a rajtlista. A verseny történetében mindössze tizenharmadik alkalommal fordul elő, hogy Olaszország határain kívül rendezik a Grande Partenzát, melynek ezúttal az izraeli Jeruzsálem ad otthont. A viadalon huszonkét csapat vehet részt, a tizennyolc WorldTour sor mellett négy szabadkártyás pro-kontinentális, azaz másodosztályú alakulat. Nézzük, kik lehetnek azok a nevek, akikre mindenféleképpen érdemes lesz figyelni.
2018.04.17. - Az Astana csapata dominált az Alpok Körversenyének első szakaszán Alig huszonnégy órával Michael Valgren az Amstel Gold Race klasszikusán aratott sikerét követően a kazah Astana csapata már egy újabb győzelmet ünnepelhetett, mégpedig a közelgő Giro d’Italia egyik legfontosabb felkészülési állomásán, az Alpok Körversenyén. Arco és Folgaria között mindössze 134,6 kilométer várt a mezőnyre két komoly emelkedővel, ráadásként még az utolsó kilométer is emelkedett. A nap elején egy kilenc fős szökés alakult, amely nem tudott túlontúl nagy előnyre szert tenni, így a mindent eldöntő hegy előtt meg is fogták őket. A főmezőnyben ekkor már a Sky sora diktálta a tempót, akik Christopher Froome esetleges sikeréért dolgoztak. A célhoz közeledve rendesen megrostálódott a főmezőny létszáma, a legjobban az Astana csapata tartotta magát, akik öt fővel képviseltették magukat az első csoportban. A legígéretesebb támadás Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) nevéhez fűződött, ám ő sem jutott túlságos messzire. Az utolsó lejtmenetben Pello Bilbao (Astana) lépett el minimális előnnyel, aki a döntő meredeket is kibírta megnyerve ezzel a szakaszt csapattársa Luis Leon Sanchez (Astana) és Ivan Ramiro Sosa (Androni-Sidermac) előtt. Természetesen az első napot követően összetettben is ugyanez a sorrend. [[https://www.youtube.com/v/YZp7xTV4VmI?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Profi pályafutásom ötödik győzelmét arattam, ami már csak azért is különleges, mivel egy évvel ezelőtt Michele Scarponi nyerte az Alpok Körversenyét – ajánlotta győzelmét egykori csapattársa emlékének a baszk kerékpáros. – Scarpa nagyon fontos helyet foglal el a szívünkben. Rengeteg inspirációt és motivációt ad számunkra. Szeretném ezt a győzelmet neki és a családjának ajánlani.”
2018.04.16. - Michael Valgren a csapatmunkának köszönheti sikerét, Saganban ennyi volt, Gasparotto harminchat évesen sem lassít Bjarne Riis 1997-es sikerét követően első dánként nyerte meg az Amstel Gold Race klasszikusát Michael Valgren. Az Astana kerékpárosa Roman Kreuziger társaságában lépett el az utolsó kilométereken, majd sprintelte le ellenlábasát a hajrában. Valgren elsősorban csapata kiváló munkájának köszönheti sikerét, a végjátékban Jakob Fuglsanggal felváltva akcióztak. „Éppen a csapatvezetőnkkel Alexandre Vinokourovval beszéltem, és ő is egyetért abban, hogy a kiváló csapatmunkának köszönhetjük a sikert – mondta a célba érkezést követően Valgren. – Az elején Laurens De Vreese dolgozott rengeteget, majd Omar Fraile és Jakob is fantasztikusat ment. A lehető legjobb pillanatban indítottam, ennek pedig learattuk a gyümölcsét.” [[https://www.youtube.com/v/_CljQpfkIwM?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] A regnáló világbajnok Peter Sagan az Amstelen zárta tavaszi programját, ahol meg kellett elégednie a negyedik hellyel. „Egy nagyon nehéz Amstelen vagyunk túl, ahol már a rajt pillanatától teljes sebességgel haladtunk – így a Bora-hansgrohe kapitánya. – A szökevények erős egységet alkottak, nagy előnyre tettek szert, nem volt könnyű utolérni őket. Amikor Valgren megindult már nem tudtam tenni rá a kereket. A múlt heti Párizs-Roubaix-t követően már az is kisebb csoda, hogy egyáltalán volt bennem ennyi erő. Összességében nem búslakodom, elégedett vagyok a tavaszi klasszikusokon mutatott produkciómmal.” Talán Enrico Gasparotto mutatta be a legaktívabb versenyzést a végjátékban. A 2012-es és a 2016-os Amstel győztese kissé későn indult Valgren és Kreuziger kettőse után, így végül meg kellett elégednie a harmadik hellyel. „Amikor megindultak azt vártam, hogy Sagan vagy Valverde teszik a kereket, de egyikőjük sem tudott már menni – ecsetelte a történteket a Bahrain-Merida kerékpárosa. – Tudtam, hogy szinte esélytelen utolérnem őket, de nem akartam a mezőnyhajrában elbukni. Olyan négyszáz méterre a céltól egy pillanatra megtorpantak, ekkor azt hittem, hogy csak felérek, de sajnos nem sikerült. Boldog vagyok, hogy harminchat évesen még mindig tényező tudok lenni egy ilyen komoly klasszikuson, mint az Amstel.”
2018.04.13. - Jönnek az ardenneki klasszikusok Az ardenneki klasszikusok (Amstel Gold Race, Le Fléche Wallone, Liege-Bastogne-Liege) múltja igencsak gazdag, habár első ízben mindössze 1966-ban rendezték meg egymás után a két belga valamint az egy holland versenyt. A történelem során mindössze két versenyző volt, akinek egyazon évben sikerült a triplázás. Az egyik Davide Rebellin (2004), míg a másik Philippe Gilbert (2011). Amstel Gold Race (Április 15.) A hollandok klasszikusa kissé eltér a többi egynapostól. Rengeteg kanyar, keskeny utak és rövid, de annál meredekebb kaptatók jellemzik. Ráadásul tele vannak az utak őrültebbnél őrültebb narancsszínben pompázó szurkolóval. Az első ardenneki klasszikus egy viszonylag új viadal, hisz a 2018-es kiadás mindössze az 53. verseny lesz. Meghatározó emelkedője a Cauberg, amelyet három alkalommal is megmásznak. A LottoNL-Jumbo csapatának illene már házigazdaként mutatnia valamit, hisz Erik Dekker 2001-es sikere óta nem volt holland győztese a megmérettetésnek. 2017-ben a belga Philippe Gilbert sprintelte le a hajrában Michal Kwiatkowskit, míg a harmadik Michael Albasini lett. Fleche Wallone (Április 18.) Viszonylag rövid mindössze 200 kilométeres távjával a mindig hét közepén rendezendő Vallon Nyíl az egyik olyan egynapos, amely elmozdíthatatlanul hű a hagyományaihoz. Az útvonal-variálások helyett ragaszkodnak a Mur de Huy káprázatos befutójához. Az 1300 méteres mászás, átlag 9 %-os meredekségével, helyenként 25 %-al megspékelve, szinte mindig robbanásszerű befejezést ígér. A Mur-t kétszer teljestóítik, először, amikor az utolsó kiskörbe érnek, majd a Côte de Peu d'Eau, a Côte de Haut-Bois, a Côte de Thon, a Côte de Bonneville, a Côte de Bohissau és Côte de Ahin előzi meg az utolsó meredeket, ahol egyeseknek a győzelem, másoknak ellenben csak a levegőkapkodás jut. Tavaly Alejandro Valverdre fantasztikusan indult, így zsinórban negyedszer nyerte meg a viadalt Daniel Martin és Dylan Teuns előtt. Liege-Bastogne-Liege (Április 22.) A Liege-Bastogne-Liege az északi klasszikusok utolsó darabja, amelynek végkifejletéről a 2,1 kilométeres La Redout dönt mintegy harmincöt kilométerre a befutótól. Persze a Sprimont (-29km), a Roche aux Faucons (-19.5km) és a Saint-Nicolas (-5.5km) is azért van ott, hogy az elől maradtak lószolgathassák vetélytársaikat. Az utolsó két kilométer is folyamatosan emelkedik, ám általában ekkor ez már nem oszt és nem szoroz. 2016-ban Alejandro Valverde győzött Dan Martin és Michal Kwiatkowski kettőse ellenében.
« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések