A keresett kulcsszó: Anna Van der Breggen

Országútis hírek: Valverde Scarponinak ajánlotta győzelmét, VdBreggen triplázott az Ardennekben (Király 52.), Nibali nyerte a Horvát Körversenyt, középső ujját mutatta a One Pro kerekese a célban2017.04.24. - Alejandro Valverde: Scarponinak ajánlom a győzelmem Karrierje egyik legjobb szezonkezdetén van túl a Movistar kiválósága Alejandro Valverde, aki a Liege-Bastogne-Liege megnyerésével már tizenegyedik diadalát ünnepelhette az idényben, pályafutása során pedig már 107. sikerét szerezte. A befutót követően elérzékenyülten ajánlotta győzelmét a tragikus balesetben elhunyt versenytársa Michele Scarponi emlékének. „A győzelmem Michele Scarponinak és a családjának ajánlom – nyilatkozta Valverde. – Sokkoltak a történtek. Egy remek társat veszítettünk el, egy nagyszerű embert, akivel mindenki jóban volt. Amikor meghallottam, hogy mi történt az nagyon lesújtott, a győzelmem mellett a pénzdíjat is szeretném felajánlani Michele családjának a megsegítésére. Ami a versenyt illeti a csapatom fantasztikus munkát végzett. Nem volt könnyű visszahozni a szökevényeket, akiknek talán egy kicsit túl nagy előnyt adtunk. Ötszáz méterrel a vége előtt indultam, szerencsére ez elegendőnek bizonyult a győzelemhez.”
Országútis hírek külföldről: még jó, hogy Valverde nem labdarúgónak született, Van der Breggen triplázott a női Fleche Wallonne során, kettős Sky siker az Alpok Körversenyén2017.04.20. - Alejandro Valverde: nem labdarúgónak, hanem kerékpárosnak születtem A Movistar kiválósága néhány nappal a Baszk Körverseny megnyerését követően Belgium felé vette az irányt, hogy zsinórban negyedszer is diadalmaskodjon a Fleche Wallonne klasszikusán, melyet pályafutása során már ötödik alkalommal nyert meg. „Szerencsére nem labdarúgónak, hanem kerékpárosnak születtem – mondta Valverde a célba érkezést követően. – A titok csupán annyi, hogy remek családom van, és egy egészen kimagasló szervezettségű csapatban versenyzek. Mindezek kapcsán sokkal nyugodtabb vagyok, mint az ezt megelőző években, koncentráltabban állhatok rajthoz a versenyeken. Ameddig tudtunk kivártunk. Az Orica-Scott sora próbálta felvezetni a hajrát, megbújtunk mögöttük a csapattársaimmal, akik egész nap nagyszerűen óvtak. A rajt pillanatától kezdve kézben tartottuk a történteket, nagyszerű pozícióból kezdhettem meg a Mur utolsó mászását, tudtam, hogy nyerhetek. Volt egy kis szembeszél, így a szokásosnál is tovább vártam. Az ideális pillanatot kerestem, csak kétszáz méterrel a vége előtt indultam meg. Ez a siker is ugyanolyan nehéz volt, mint a másik négy, bármelyik pillanatban megléphetett volna valaki, aki erősebb nálam.”
Országútis hírek külföldről: Gilbert negyedszer nyerte meg az Amstelt, Kwiatkowski az Ardennek további versenyein javítana, hazai siker a női Amstelen, rajtol az Alpok Körversenye 2017.04.17. - Philippe Gilbert pályafutása negyedik Amstel győzelmét szerezte Kiváló versenyt hozott az ötvenkettedik Amstel Gold Race, melynek útvonal-módosítása miatt sokan unalmasabb viadalt vártak. A kerekesek és a Cauberget követő két emelkedő azonban rácáfolt az előzetes jóslatokra. Philippe Gilbert pályafutása során immár negyedik alkalommal nyerte meg a versenyt, mellyel az örökranglista második helyére kapaszkodott fel az ötszörös győztes holland Jan Raas mögé. „Kwiatkowski egy kicsit meglepett a sprintben – így a verseny győztese Philippe Gilbert. – Szembeszél volt, Kwiat hatalmas lendülettel indított, de próbáltam nyugodt maradni és centiről-centire közelíteni hozzá. A Kruisbergen szakadtunk el néhányan a főmezőnytől, szerencsére remekül dolgoztunk össze, így nem tudtak már utolérni minket. A Bemelerbergen láttam, hogy mindenki a határán mozog, támadtam, Kwiat jött velem, akivel megegyeztünk, hogy a végéig összedolgozunk, így szépen eltávolodtunk. Nem volt egy könnyű verseny, meg kellett küzdeni a sikerért. A célom, hogy minden évben nyerjek legalább egy klasszikust. Idén ez már duplán is kifizetődött, hisz két sikernél járok.”
Országútis hírek külföldről: Van der Breggen büszke Európa-bajnoki címére, elhunyt egy kerékpáros a paralimpián, Peter Sagan megnyerné az idei World Tour sorozatot2016.09.18. - Anna Van der Breggen büszke arra, hogy az első női elit Európa-bajnok lett Az olimpiai bajnoki címet követően az Európa-bajnokság női mezőnyversenyét is megnyerte a holland Anna Van der Breggen, aki nagyon büszke teljesítményére. „Különleges érzés, hogy a kerékpársport történelmének első elit Európa-bajnoka lettem – nyilatkozta Van der Breggen a befutót követően. – Úgy érkeztem ide, hogy már így is pályafutásom legjobb idényét teljesítettem, ez a bajnoki cím pedig még inkább hihetetlenné teszi a 2016-os szezont. Erős csapat volt a miénk, kontrolláltuk az eseményeket. Niewiadoma indította a végső támadást az emelkedő alján, melyre nagyon jól sikerült reagálnom, így pedig megnyertem a versenyt.”
Országúti Európa-bajnokság 2016, női U23-as és elit mezőnyverseny: Anna Van der Breggen az EB-t is megnyerte, Király Mónika 39.2016.09.17. - A férfiak U23-as mezőnyversenyét követően a női U23-as és elit küzdelmével folytatódott a franciaországi országúti kerékpáros Európa-bajnokság, a két korcsoportot közös futamban indíották. A kerekesekre 111,2 kilométer várt a plumeleci dimbes-dombos körpályán. A mezőnyben három magyar bringás is rajthoz állt Benkó Barbara, Kanti Dorottya (U23-as korcsoportban) és Király Mónika személyében.
Országútis hírek külföldről: Van der Breggen leginkább honfitársáért aggódott, Thomas szeretne ott lenni az olimpia időfutamán is, Taylor Phinney vélhetően csapatot vált2016.08.08. - Anna Van der Breggen leginkább honfitársa állapotáért aggódott A holland Anna Van der Breggen nyerte a hölgyek mezőnyversenyét a riói olimpián. A befutót követően a könnyeivel küzdő Breggen először honfitársa, a verseny során horrorisztikusan nagyot bukó Annamiek Van Vlauten állapota iránt érdeklődött. „Nagyon megijedtem, amikor abban az életellenes pózban láttuk Van Vlautent – kezdte mondandóját a befutót követően Van der Breggen. – Amikor már csak néhány száz méter volt hátra, még akkor sem hittem el, hogy megfoghatjuk Abbottot és, hogy lehet esélyem az olimpiai győzelemre. Még most sem hiszem el a történteket. Mintegy háromszáz méter lehetett hátra, amikor felpillantottam és átfutott az agyamon, hogy akár meg is nyerhetem a versenyt. Vártam, hogy megelőznek, akkor pedig nagyon csalódott lettem volna, hisz a csapat egész nap keményen dolgozott értem. Megcsináltam, most pedig az egyik legszerencsésebb embernek érzem magam.” Van Vlauten agyrázkódással és kisebb törésekkel megúszta a bukását.
Kiélezett csatát követően Anna van der Breggen a női olimpiai bajnok2016.08.08. - A hölgyek mezőnyére 136,9 kilométer várt a riói olimpián, ugyanazokat a körpályákat abszolválva, mint a férfiak, tehát a Grumari és a Vista Chinesa emelkedőit teljesítve.

Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések