A keresett kulcsszó: Alejandro Valverde


« 1 | 2 | 3 | 4 »
2018.04.19. - Julian Alaphilippe nagyon szerette volna már megnyerni a La Fleche Wallone klasszikusát, Valverde egyáltalán nem csalódott, visszavágásra készül Négy év után Julian Alaphilippe volt az, akinek sikerült letaszítania a trónjáról Alejandro Valverdét a Le Fleche Wallonne klasszikusán. A második ardenneki egynaposon a Quick-Step Floors kerekese mögött Valverde és Jelle Vanendert zárt a dobogó másik két fokán. „Nagyon szerettem volna már megnyerni ezt a versenyt – mondta Alaphilippe a célba érkezést követően. – Kétszer voltam második Alejandro mögött, ami egyrészt nagyszerű eredmény, másrészt viszont nagyon frusztráló. Jó erőben éreztem magam, bár Nibali csoportja veszélyes volt. A taktikánk egyszerűnek bizonyult, a csapatom elvitt a Mur lábáig onnantól pedig csak rajtam múlott. Egy kissé hosszút nyitottam, de senki sem jött velem, így sikerült végül nyernem. Különleges számomra ez a győzelem.” [[https://www.youtube.com/v/_0H-VRfyFMM?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] A verseny ötszörös győztese Alejandro Valverde sem volt túlságosan szomorú. A versenyt követően, úgy fogalmazott, hogy jövőre visszatér, és harcolni fog a hatodik győzelméért. „Mindenki keményen harcolt ellenem, hisz egyértelmű volt, hogy én vagyok az a versenyző, akit le kell győzniük – így Valverde a versenyt követő hivatalos sajtótájékoztatón. – Nem mondanám, hogy csalódott vagyok, hisz minden tőlem telhetőt megtettem. Persze furcsák az érzések, hogy most nem én győztem, de ötödik lettem az Amstelen most pedig másodikként zártam, nem mondhatom, hogy rossz eredményeket érek el. A Muron vesztettem. Nibali csoportja nagyon erős volt, így a csapatom elfogyott az üldözésben. Alaphilippe megérdemelten nyert, hosszút nyitott, én pedig nem tudtam már közelíteni hozzá. A Liege-Bastogne-Liege során is hasonló forgatókönyvre számítok.”
2018.04.18. - A Quick-Step Floors francia kiválósága hosszút nyitott a Muur du Huy emelkedőjén, ami győzelmet ért számára, így megszakadt Alejandro Valverde (Movistar) négy éve tartó uralkodása.
2018.04.01. - A Ronde pokoli útvonala a Kwaremonttól a Paterbergig A Rondét, a versenyt tarkító, rövid, de annál meredekebb, kockaköves emelkedők tették kiemelkedővé, emiatt is tölt be a versenynaptárban szimbolikus szerepet. Még a nagy Kannibál Eddy Merckx is tolta fel ezeken a köznyelv által is falaknak (a Muur jelentése fal) nevezett dombocskákon a bringát. A szűk, kockaköves, szó szerint tüdőrázó, rendkívül keskeny, már-már versenyzésre alkalmatlan utak a flandriai táj és a Flandriai Kör jellegzetes elemei. Ezeken a falakon elég, ha egy versenyző leteszi a lábát - mert nem bírja a megpróbáltatások sorát a nyeregben abszolválni - és mögötte az egész mezőny megtorpan. Az elől lévő vagy közvetlen mögötte érkező erősebb versenyzők, még hátukat meggörbítve ki tudják kerülni, de akik sorokkal hátrébb vannak azok kénytelenek maguk is leszállni a kerékpárról. A Muurok tíz, néhol húsz százalékos emelkedőin pedig nem tudnak újra elindulni, marad a cyclo-crossból ismert bringatolás, és a rohanás felfelé. Ha ezekhez a körülményekhez hozzávesszük a bolond kora tavaszi időjárást, megkapjuk a tökéletes verseny receptjét; persze nézői szemmel. Esőben ugyanis ezek a kövek lényegesen csúszósabbak, mint a sima aszfaltút, ami összeköti őket, kerékpáros cipőben elindulni rajtuk gyalog meg talán olyasmi, mint jégen korcsolyázni, korcsolya nélkül. A rövid és meredek emelkedők ellenére ez nem a hegyimenők terepe. Ide kicsi, könnyen forgatható áttétel nem elégséges, vagy csak a korai leszakadásra elég. A pehelysúly pedig inkább hátrány, mint előny. A karizmok egy-egy ilyen falmászás után égnek, fájnak, míg egy-egy Alpok-, Pireneusok-, Dolomitok-beli királyetap sima aszfaltútjai sem hasonlíthatóak ehhez a felsőtestet is érő terheléshez. Erre a terepre születni kell és ez önmagában még nem elég, speciális és más jellegű edzések kellenek ide. Nem véletlen, hogy míg a többi klasszikus nyíltabb, több az esélyes, itt az ember egy kezén meg tudja számolni, hogy, kik azok, akik elsőként odaérhetnek a célba. Persze előfordulhat ritkán kivétel és születhet meglepetés eredmény, de ehhez speciális körülmények kellenek. Például az, hogy az esélyesek egymást figyelik, és úgymond semlegesítik a riválisuk, a ’dögöljön meg a másik lova(s) is’ alapon és egy nevető harmadik közben elorozza a trófeát előlük. Utóbbi forgatókönyv akár ezen a vasárnapon is elképzelhető. De nézzük a konkrét útvonalat. A verseny tíz óra harminc perckor indul el Antwerpen városából és közel 265 lélekőrlő és lélekrázó kilométer után érkezik majd a győztes Oudenaarde-be. Útközben öt rázató és tizennyolc kisebb- nagyobb meredek fal fogja a versenyzők életet nehezíteni és sokak napját, versenyét tönkretenni. A dombok között lesz, amelyik aszfaltozatott, lesz, amelyik csak részben aszfaltozott és lesz, amelyik elejétől a végéig macskaköves. A hullámvasút „csak” az első száz kilométer után kezdődik, addig azok a csapatok, akik nem akarják magukat kifárasztani az egész napos üldözésben előreküldik versenyzőiket. De ez csak taktika. Még a legelszántabbak sem hisznek benne, hogy ezt a versenyt egy korai, délelőtti szökéssel meg lehet nyerni. Az első domb a 2,2 kilométer hosszú és 4,2 % átlagmeredekségű Oude Kwaremont lesz, tizenegy százalékos legmeredekebb résszel. Itt még nem dől el semmi, de jelzés értékű lesz a mezőnynek, hogy kezdődik az igazi verseny, a fokozott koncentrálás, a helyezkedés és egymás figyelése, fárasztása. A műszaki hibák, kisebb bukások itt még beleférnek, hiszen körülbelül százötven kilométer még hátravan. Ahogy halad a mezőny és nő a sebesség úgy rogynak majd meg a tempómenő segítők, és kezdenek leszakadozni a gyengébb versenyzők, akiknek nem a győzelem, hanem a célba érés a fontos. 170 kilométer megtétele után érkezik el a verseny a Muur Kapelmuur emelkedőhöz, ami után megkapják a második és egyben utolsó frissítő zsákjaikat a versenyben maradtak. Itt még egy kicsit visszaesik a tempó, a megmaradt élboly egy utolsót szusszan, mielőtt elkezdődik az esélyesek harca. Amikor a verseny és a versenyzők átlépik a vízválasztó 200 kilométert, újra szembeköszön nekik az Oude Kwaremont és innen már nem lehet hibázni. Akik győzelmi szándékkal érkeztek azoknak elől kell helyezkedniük, kontrollálniuk kell a versenyt, hogy egy esetleges támadásra reagálni tudjanak a szűk utakon. A Kwaremont után jön a pálya legnehezebb 400 métere, egy mindössze, tengerszint feletti 80 méteres dombocska a Paterberg. Az átlag tizenkét százalékos kockaköves út legmeredekebb része húsz százalék, itt akármennyire próbálják majd tartani a tempót a mezőnyben, darabokra fog esni a peloton még meglévő része. Itt már egy erős versenyző, a mezőny méretőtől, önbizalmától és a versenyen általa látottak, tapasztaltak alapján, akár a végső mindent eldöntő támadással is próbálkozhat. Ahogy közeledik a célvonal úgy lesznek egyre kíméletlenebbek, és fájdalmasabbak a falak amik a versenyzők és a győzelem között helyezkednek el. A test és a végtagok fájnak, és amit a bringások a legkevésbé kívánnak, azokkal kell szembenézniük az utolsó húsz kilométeren. Harmadszor is fel kell kapaszkodni az Oude Kwaremontra és utána ismét meg kell hódítani a 80 méter magas Paterberget, ami 245 versenykilométerrel a lábaikban fájni, méghozzá nagyon fájni fog; a mentális erőnlét itt már felülírja a fizikai felkészültséget. Egy kisebb csoport esetén, a Paterbergen lehet a végső győzelmet kiharcolni, ha nem sprintbefutóra fognak játszani a csoport tagjai. A második Paterberg lejtmenet után szűk húsz „sima” kilométer vezet a célvonalhoz és a halhatatlanságot jelentő győzelemhez.
2018.03.30. - Vincenzo Nibali vezeti a Bahrain-Merida csapatát a Flandriai Körversenyen A Flandriai Körverseny közeledtével érthető módon szinte már minden a Ronde körül forog. A Bahrain-Merida csapata Vincenzo Nibalira épül, érthető módon, hisz szeretnék kiaknázni Milánó-Sanremo sikerüket. Érdekes módon a csapatvezetés nem nagyon rejtegeti a taktikát, az első száz kilométeren Luka Pibernik, Borut Božic és Ivan Cortina fog tempót menni, a legfőbb feladatuk Nibali védése valamint a szökés kontroll alatt tartása lesz. Ezt követően Kristijan Koren és Sonny Corbrelli teszi majd a kereket az esetleges próbálkozásokra, míg az utolsó ötven kilométeren Vincenzo Nibali igyekszik minél jobb helyzetbe kerülni Heinrich Haussler hathatós támogatását élvezve. „A csapat nagyon motivált, nagy tervekkel állunk rajthoz a Flandriai Körversenyen – szól a Bahrain-Merida hivatalos sajtóközleménye. – Nem fogunk megpróbálni bekerülni a nap szökésébe, a legfőbb célunk Vincenzo védése és minél jobb helyzetbe hozása. A legfontosabb, hogy 210 kilométer megtételét követően Nibali minél előkelőbb helyről kezdhesse meg az Oude Kwaremont emelkedőjének második mászását.”
2018.03.29. - Yves Lampaert megvédte címét a Dwars Door Vlaanderen klasszikusán A közelgő Flandriai Körverseny egyik legfontosabb felkészülési viadalát rendezték Belgiumban, a WorldTour naptár részét képező Dwars Door Vlaanderen személyében. Roeselare és Waregem között pontosan 180 kilométer várt a kerékpárosokra tizenegy fallal. Érdekes módon az első komolyabb szökési kísérletre mintegy kilencven kilométert kellett várni, ekkor Luke Rowe (Sky) igyekezett eltávolodni a főmezőnytől, ám a BMC és a Quick-Step Floors által vezetett karaván végig kontroll alatt tartotta, így nem sokkal később utol is érték. Ezt követően Tony Martin (Katusha-Alpecin) majd Zdenek Stybar (Quick-Step Floors) próbálkoztak. Az utolsó ötven kilométerre fordulva a mezőny több kisebb darabra szakadt, a döntő elmenés Edvald Boasson Hagen (Dimension Data), Yves Lampaert (Quick-Step Floors), Mads Pedersen (Trek-Segafredo), Mike Teunissien (Team Sunweb) és Sep Vanmarcke (EF Education First-Drapac) nevéhez fűződött. Ez a csoport végül bő fél perces előnnyel haza is ért, Yves Lampaert (Quick-Step Floors) a lehető legjobbkor ment tovább az egy kilométeres kapuhoz közeledve, így a belga kerekes 2017 után megvédve címét 2018-ban is megnyerte a viadalt. A második Teunissien, míg a harmadik Vanmarcke lett. [[https://www.youtube.com/v/Zc7aTewgwH0?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Nagyon jó erőben érzem magam, ami remek előjel a Flandriai Körverseny előtt – nyilatkozta a célba érkezést követően Lampaert. – Négy nagyon erős kerekes állhat rajthoz a vasárnapi versenyen Terpstra, Stybar, Gilbert és én. Az időjárás nem volt túl kedvező a Dwars Door Vlaanderen során, úgy indultunk el, hogy majd a nap közben eldöntjük, hogy ki legyen az első számú emberünk. Amikor Vanmarcke megindult Niki kiabált, hogy menjek, én pedig tettem a kereket. Örülök, hogy sikerült megvédeni a címem, de most már minden gondolatunk a Flandriai Körverseny körül jár. Nem mondom, hogy esélyes vagyok, de a csapatunk nagyon erős, lényegében mindegy, hogy ki nyer, csak győzzünk!”
2018.03.27. - Alejandro Valverde vette át a vezetést a WorldTour egyéni ranglistán Elég sűrű időszakon van túl a WorldTour sorozat, hisz rövid időn belül zajlott az E3 Harelbeke, a Katalán Körverseny és Gent-Wevelgem is. A Katalán Kör összetettjének győztese Alejandro Valverde (Movistar) ugrott az élre 1039 ponttal, míg a sprinterek klasszikusát harmadszor megnyerő Peter Sagan (Bora-hansgrohe) jött fel a második pozícióba 951 egységgel. A harmadik helyre az eddigi éllovas dél-afrikai Daryl Impey (Mitchelton-Scott) csúszott vissza a maga 862 pontjával. A listán Elia Viviani (Quick-Step Floors) a negyedik, míg Arnaud Demare (Groupama-FDJ) az ötödik. A csapatok összevetésében a győzelemhalmozó belga Quick-Step Floors áll az élen megelőzve az ausztrál Mitchelton-Scott és a spanyol Movistar kettősét. A hátsó régiót a Dimension Data és a Katusha-Alpecin sorai bérlik. A hölgyeknél a belga Jolien d’Hoore (Mitchelton-Scott) nyújtotta a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt az elmúlt időszakban, ezzel az első helyre lépve 380 ponttal. A Trofeo Alfredo Binda győztese a lengyel Katarzyna Niewiadoma (Canyon-SRAM) sikerét követően nem nagyon versenyzett, így visszacsúszott a második pozícióba, míg a Gent-Wevelgem első helyezettje az olasz Marta Bastianelli (Ale Cipollini) jött fel a harmadik helyre. Mindkét hölgy 350 ponttal követi az éllovast. A csapatok tekintetében a holland Boels-Dolmans minimálisan megőrizte előnyét 982 pontjával, a második az amerikai Canyon-SRAM 933 ponttal, míg a harmadik az olasz Ale Cipollini 729 ponttal.
2018.03.26. - Peter Sagan: talán ez volt az eddigi legkönnyebb győzelmem itt A regnáló világbajnok Peter Sagan pályafutása során immáron harmadjára nyerte meg a Gent-Wevelgem klasszikusát. A Bora-hansgrohe kerekesét sokan leírták az E3 Harelbeke versenyén mutatott produkciója kapcsán, de a zsolnai kiválóság ezúttal is megmutatta, hogy bármikor, bárhol képes győzni. „Nagyon boldog vagyok, hogy ismét sikerült megnyernem ezt a versenyt – mondta Sagan a célba érkezést követően. – A csapat remek munkát végzett, a végén ketten maradtunk elől Daniel Oss-al. Egy sprint mindig bonyolult, sokszor csak a szerencsén múlnak a helyezések. Kissé túlságosan is sokan maradtunk a hajrára, ráadásul nagyon korán indítottam, de kibírtam. Az időjárás ezúttal nem sok vizet zavart, ha úgy vesszük, akkor talán ez volt a legkönnyebb győzelmem itt.” A másodikként célba érő Elia Viviani percekig zokogott a befutót követően, az olasz kerékpáros úgy vélte, hogy karrierje egyik nagy lehetősége állt előtte. „Nagyon szomorú vagyok, mert ez lehetett volna az én nagy lehetőségem – nyilatkozta a Quick-Step Floors versenyzője. – Demare kerekére tettem, azt hittem jól választok, de közben Sagan elszáguldott a másik oldalon. Kerülnöm kellett és már nem is értem utol. Csalódott vagyok mivel egyértelműen én voltam a leggyorsabb, de mégsem győztem.” A harmadik helyen záró Arnaud Demare sem volt túlságosan boldog, győzni érkezett, ráadásul csapata a Groupama-FDJ is végig remek munkát végzett. „Sajnos a végén senki sem akarta felvállalni a vezetést – így Demare. – Csalódott vagyok, nem úgy ment a sprint, ahogyan szerettem volna. A FDJ csapatának kapitányaként egyértelműen a győzelemért érkeztem. Nem éreztem magam rossz erőben, és a srácok is rengeteget dolgoztak.”
2018.03.23. - Alejandro Valverde nyerte a Katalán Körverseny királyszakaszát, összetettben is visszavette a vezetést A harmadik szakasz távjának lerövidítése miatt a Llanares és a La Molina csúcsa közötti 170,8 kilométer lépett elő a Katalán Körverseny királyszakaszává. A negyedik etap rajtját követően folyamatosak voltak a szökési kísérletek, ám a hatalmas tempó miatt viszonylag későn alakult ki a nap elmenése, melybe név szerint Joey Rosskopf (BMC), Toms Skujinš (Trek-Segafredo), Stephane Rossetto (Cofidis) és Esteban Chaves (Mitchelton-Scott) keveredtek bele, ám utóbbi az utolsó előtti hegyen egyedül ment tovább. Viszonylag nagy időhátránya miatt nem volt veszélyes az élmezőnyre, így elengedték. Közben az összetett éllovasa Thomas De Gendt (Lotto-Soudal) is egyre hátrébb csúszott, egyértelmű volt, hogy ezen a napon elveszíti vezető pozícióját. Mintegy negyven kilométerrel a vége előtt lejtmenetben Matej Mohoric (Baharain-Merida) indult meg pillanatok alatt utolérve Chavest. A döntő támadások ellenben a La Molina emelkedőjén kezdődtek. A rendesen megfogyatkozó élcsoport előbb megfogta a szlovén versenyzőt, majd Marc Soler (Movistar) és Pierre Latour (AG2R La Mondiale) indított, akikhez nem sokkal később Nairo Quintana (Movistar), Alejandro Valverde (Movistar) és Egan Bernal (Sky) csatlakoztak. A Movistar tanítanivaló módon játszotta ki kártyáit, a végén Alejandro Valverde (Movistar) magabiztosan nyerte a szakaszt Bernal és Quintana előtt. Összetettben Valverde előnye tizenkilenc másodperc Bernal ellenében. A Katalán Körverseny Llívia és Vielha Val d’Aran között egy 212 kilométeres hegyekkel tarkított szakasszal folytatódik. „Nagyon nehéz napon vagyunk túl, a hideg időjárási körülmények miatt fontos volt, hogy jól zárjunk – mondta Valverde a célba érkezést követően. – Legfőbbképp a lejtmenetekben fáztam. Tökéletesen alakult minden Marc és Nairo segítségével magabiztosan nyertem a szakaszt.”
2018.03.21. - Alejandro Valverde nyerte a Katalán Kör második szakaszát, mellyel máris élre állt összetettben Mataró és Valls között egy 175,6 kilométeres szakasszal folytatódott a Katalán Körverseny. A penzum során egy kategorizálatlan valamint két kategorizált emelkedő nehezítette a mezőny dolgát. A nap szökését Igor Merino (Burgos-BH), Antonio Molina (Caja Rural-Seguros RGA) és Mikel Bizkarra (Euskadi-Murias) triója alkotta miközben a főmezőny élén a Quick-Step Floors csapata tempózott. Az elmenés legnagyobb előnye három perc környékén tetőzött. A hatalmas széllökések okán a versenybírók egy alkalommal kénytelenek voltak megállítani a viadalt. A szökés utolérését követően több egyéni próbálkozás volt, melyeket az ekkorra már a mezőny élére álló Movistar sora rendre hárított. Az utolsó kategorizált emelkedőn a verseny éllovasa Alvaro Hodeg (Quick-Step Floors) valamint a sprinterek nagy része megrogyott. A szakasz végkimeneteléről végül mezőnyhajrá döntött, melyet Alejandro Valverde (Movistar) nyert meg Daryl Impey (Mitchelton-Scott) és Jay McCarthy (Bora-hansgrohe) előtt. Győzelmével összetettben is Valverde állt az élre, előnye mindössze négy másodperc McCarthy ellenében. „A befutó pimaszul emelkedett, de mivel nagyon jól ismerem ezt a környéket, így tisztában voltam azzal is, hogy lehet esélyem – nyilatkozta a célba érkezést követően Valverde. – Jose Joaquin Rojas rengeteget segített a végén, remek helyen engedett el. Mindig megpróbálok győzni itt Vallsban. A sikert természetesen ezúttal is Xavier Tondo emlékének ajánlom, akiről mindig megemlékezem, ha ezen a településen járok.”
2018.02.26. - Alejandro Valverde nyerte az Abu Dhabi Körversenyt Qasr Al Muwaiji és a Jebel Hafeet csúcsa között 199 kilométer várt a kerekesekre az Abu Dhabi Kör utolsó, királyszakaszán. Viszonylag hamar kialakult a nap szökése, melybe tíz kerékpáros keveredett bele, név szerint Lawson Craddock (EF Education First-Drapac), Mathias Brandle (Trek-Segafredo), Andre Greipel (Lotto-Soudal), Rudy Barbier (AG2R La Mondiale), Fredrik Frison (Lotto-Soudal), Michael Bresciani (Bardiani-CSF), Nicolo Bonifazio (Trek-Segafredo), Nikolay Trusov (Gazprom-Rusvelo) és Joonas Henttala (Novo Nordisk). Az elmenés legnagyobb előnye tíz perc környékén tetőzött, a mindent eldöntő emelkedő lábáig ellenben az Astana vezette főmezőny két perc alá vitte a differenciát, majd nem sokkal később meg is fogta az elől tempózókat. Mintegy hét kilométerrel a szakasz vége előtt kezdett ténylegesen szétszakadni a főmezőny az összetett éllovasa Rohan Dennis (BMC) is megúszott, ezt kihasználva pedig Alejandro Valverde (Movistar) szinte azonnal támadást indított. Valverde akcióját kezdetben csak Miguel Angel Lopez (Astana) és Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors) kettőse tudta átvenni, majd idővel Wilco Kelderman (Team Sunweb), Rafal Majka (Bora-hansgrohe) és Davide Formolo (Bora-hansgrohe) is felért hozzájuk. Ez nem tetszett Angel Lopeznek, aki újabb támadást indított miközben hátrébb Tom Dumoulin (Team Sunweb) mechanikai problémákkal küzdve csapta földhöz kerékpárját. Szűk három kilométerre a céltól Valverde ugrott fel Angel Lopezhez. A sprintet végül a papírformának megfelelően Alejandro Valverde (Movistar) nyerte Miguel Angel Lopez (Astana) előtt. A harmadik helyre kissé lemaradva Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors) érkezett. [[https://www.youtube.com/v/hYSWkbXfitI?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] Összetettben Alejandro Valverde (Movistar) tizenhét másodperc előnnyel győzedelmeskedett Wilco Kelderman (Team Sunweb) és Miguel Angel Lopez (Astana) előtt. A pontversenyt Elia Viviani (Quick-Step Floors), a fiatalok összevetését Angel Lopez, míg a csapatversenyt a német Bora-hansgrohe sora nyerte.
2018.02.05. - Wout Van Aert: jöhetnek a tavaszi klasszikusok, akár a Párizs-Roubaix is Nem mondhatni, hogy élete legjobb cross szezonján van túl a belga Wout Van Aert, de a győzelmet sohasem kell megmagyarázni, Wout pedig a valkenburgi világbajnokságon zsinórban harmadszor szerezte meg a szivárványszínű trikót. Van Aert az elmúlt két idény folyamán már egyre nagyobb és nagyobb hangsúlyt fektetett az országúti versenyzésre, ahol ért már el sikereket, kétszer végzett az első tíz között összetettben a kiemelt kategóriás Belga Körversenyen, de nyert GP Pino Cerami, Ronde van Limburg és Bruges Cycling Classic egynaposokat is. Idén nem titkolt céljai a tavaszi klasszikusok, ráadásul csapatát a Veranda’s Willems-Crelan sorát meghívták a Párizs-Roubaix-ra is, így valószínűsíthető, hogy Wouttal is találkozhatunk majd az észak-poklán. „Meglátom, hogy az idei szezonban hogyan sikerülnek a tavaszi klasszikusok, ettől teszem függővé, hogy mennyit versenyzek majd aszfalton – így Van Aert a valkenburgi világbajnokságot követő hivatalos sajtótájékoztatón. – Igyekszem a 2018/2019-es cyclo-cross szezonban egyenletesebb teljesítményt nyújtani. Ebben a trikóban nem szabad elköszönnöm ettől a szakágtól. Mathieu az egész idényben egy más szintet képviselt, így én személy szerint idővel már csak a nemzeti és a világbajnokságra koncentráltam. Tudtam, hogy nem szabad elengednem az elején, és ezt a tervem tökéletesen végre is hajtottam.”
2018.02.04. - Alejandro Valverde nyerte a Valenciai Körverseny királyszakaszát, Esteban Chaves tizenhét kilométeres szóló szökés végén vette át a sárga trikót a Herald Sun Touron A Valenciai Körverseny királyszakaszán Orihuela és Cocentaina között 181 kilométer várta a mezőnyt hegyi befutóval, melyet megelőzően még hat további emelkedőt abszolváltak a kerekesek. Amikor a nap szökéséből már csak Reto Hollestein (Katusha-Alpecin) és Cristian Rodríguez (Caja Rural-Seguros RGA) maradt elől hozzájuk ugrott fel Michal Kwiatkowski (Sky), majd érkezett meg Giovanni Visconti (Bahrain-Merida). Visconti és Kwiatkowski próbáltak ugyan továbbmenni, ám az utolsó hegy lábánál az Astana vezette főmezőny megfogta őket. A mindent eldöntő emelkedőn egy kisebb sor maradt az élen, ahonnan előbb Amaro Manuel Antunes (CCC Sprandi Polkowice) majd Adam Yates (Mitchelton-Scott) próbált támadni, ám Alejandro Valverde (Movistar) remek formában kezdve az évet nyerte meg a királyszakaszt is ezzel lényegében bebiztosítva összetettbeli elsőségét. Yates lett a második, míg Luis Leon Sanchez (Astana) a harmadik. Az utolsó etapot megelőzően Valverde előnye tizennégy másodperc Sanchez előtt. „Először is szeretném megköszönni a csapatomnak az egész napos munkát – így Valverde a szakaszt követő interjújában. – Amikor Kwiatkowski megindult tudtuk, hogy el kell őt engednünk, hisz, ha rá koncentrálunk, azzal értékes embereket veszíthetünk. Őszintén szólva nem tudom, hogy erősebb vagyok-e mint a sérülésem előtt, de hét versenynap alatt már a második győzelmemet szereztem.” Közben az ausztrál Herald Sun Tour királyszakaszán Esteban Chaves (Mitchelton-Scott) villant meg. A kolumbiai kiválóság a szörnyű 2017-es idényét követően több mint egy év nélkülözés után győzött, ráadásul sikerével összetettben is átvette a vezetést. Chaves a 218 kilométeres szakasz végén támadott, majd közel húsz kilométernyi szóló tekerést követően közel egy perces előnnyel ért fel a Lake Mountain tetejére. A második Alexander Evans (Mobius-BridgLane), míg a harmadik Ruben Guerreiro (Trek-Segafredo) lett. Az utolsó napot megelőzően Chaves összetettben is magabiztos előnnyel vezet csapattársai Cameron Meyer és Damien Howson előtt. A franciaországi Etoile de Bésseges negyedik etapja két komoly emelkedője ellenére is a sprintereknek kedvezett. A szakaszt a belga Sean De Bie (Veranda’s Willems-Crelan) nyerte, összetettben továbbra is Marc Sarreau (FDJ) vezet.
2018.02.02. - Lance Armstrong is meghívást kapott a Marco Pantani Gran Fondóra Marco Pantani 1998-ban nyerte meg a Giro d’Italiát majd a Tour de France-t, ezzel mind a mai napig ő az utolsó versenyző, akinek sikerült a dupla. A „Kalóz” 2004-es halála óta édesanyja minden évben megszervezi a Gran Fondo Marco Pantanit, idén viszont szeretné, ha a Giro-Tour dupla huszadik évfordulójának emlékére minden eddiginél több sztár venne részt az eseményen. A szervezéshez felkérte az egykori profi Alessandro Vanottit, a meghívottak között pedig olyan neveket találni, mint Lance Armstrong, Bradley Wiggins, Alberto Contador, Ivan Basso, Miguel Indurain, Jan Ullrich, Mario Cipollini vagy éppen Pavel Tonkov. A Grandfondo Marco Pantanit szeptember 2-án rendezik három különböző távon (73 kilométer, 107 kilométer és 145 kilométer), a “Pedalata con i campioni” elnevezésű eseményre - Bringázz a bajnokokkal - pedig egy nappal korábban kerül sor. Szerencsére az említett nagy nevekből jó páran máris megerősítették részvételüket. „Az első ötletünk az volt, hogy egy teljesen más eseményt hozzunk tető alá, de szerencsére az eredeti forma is megállja a helyét – mondta Vanotti a La Gazetta dello Sport hasábjain. – Marco Pantani még mind a mai napig a sportág egyik legnagyobb alakja, akiért kontinenstől függetlenül rajonganak az emberek. Ivan Basso és Alberto Contador már megerősítette a részvételét, de Mario Cipollini is itt lesz. Azt hiszem, egy fantasztikus megemlékezés elé nézünk.”
2018.01.15. - Peter Sagan nyerte a People’s Choice Classic kritériumversenyt Ahhoz képest, hogy elmondása szerint csak edzeni érkezett Ausztráliába a regnáló világbajnok Peter Sagan (Bora-hansgrohe) nyerte a Tour Down Under felvezető versenyét a People’s Choice Classic kritériumát. A huszonkét körös 50,6 kilométeres penzum elején rögtön kialakult egy nagyobb létszámú szökés, melybe név szerint Fumiyuki Beppu (Trek-Segafredo), Tom Bohli (BMC Racing), Zakkari Dempster (UniSA-Australia), Timothy Roe (UniSA-Australia), Jhonatan Restrepo (Katusha-Alpecin), Lachlan Morton (Dimension Data) és Manuele Boaro (Bahrain-Merida) keveredett bele. Az elmenést elsősorban a Quick-Step Floors és a Mitchelton-Scott csapatai üldözték. Később Restrepo igyekezett megbontani az egységet, akivel Bohli és Boaro tartották a lépést. A győzelem sorsa azonban mezőnyhajában dőlt el, a Bora-hansgrohe csapata könnyűszerrel érte utol a szökést, majd a regnáló világbajnok bírta a legjobban, így Peter Sagan (Bora-hansgrohe) magabiztos győzelmet aratott Andre Greipel (Lotto-Soudal) és Caleb Ewan (Mitchelton-Scott) előtt. „Nagyon örülök a győzelmemnek, mivel előzetesen nem gondoltam volna, hogy lehet esélyem – mondta Sagan a célba érkezést követően. – A végén nagyon jöttek a többiek, de sikerült elsőként célba érnem.”
2017.10.10. - Videót nézett a mobilján a Scarponit elgázoló sofőr? Röviddel Michele Scarponi halálát követően az egykori kiváló kerékpáros édesapja együttérzését fejezte ki a sofőrrel szemben, hisz nagyon jól ismerte az ötvenhét esztendős fuvarost, aki elmondása szerint szörnyű lelki állapotba került. Az elsődleges információk szerint elvakította a nap, ezért nem látta az éppen edzését kezdő versenyzőt. Hat hónappal később új információk láttak napvilágot, miszerint az érintett megváltoztatta vallomását, videót nézett a mobilján, ezért nem látta a bringást. Mint ismertes 2017. április 22-én kora reggel edzés közben egy kisteherautó halálra gázolta az Astana csapatának kerékpárosát Michele Scarponit. A harminchét esztendős bringás, aki néhány nappal azelőtt szakaszt nyert az Alpok Körversenyén és csapatának kapitányaként készült a közelgő jubileumi Olasz Körversenyre a helyszínen életét vesztette. Az ügyben az anconai bíróság hamarosan megkezdi a tárgyalást.
2017.09.13. - A címvédő Quick-Step Floors sora a világbajnokság csapatidőfutamára A háromszoros csapatidőfutam világbajnok, egyben címvédő belga Quick-Step Floors csapata megnevezte azt a hat embert, aki megpróbálja újfent megszerezni az aranyérmet. A 2016-os sorból négyen kapnak ismét lehetőséget, név szerint Niki Terpstra, Yves Lampaert, Bob Jungels és Julien Vermote, hozzájuk Jack Bauer és Philippe Gilbert kettőse csatlakozik. „Erős és elszánt csapattal érkezünk, a célunk egyértelműen az, hogy megvédjük a világbajnoki címünk – mondta Tom Steels sportigazgató. – Az elmúlt időszakban próbáltuk szimulálni a norvégiai pályát, mindenféleképpen szeretnénk jó eredményt elérni. Az útvonal nem egészen olyan, mint Katarban volt, itt egyetlen hiba sem fér bele. A négyszáz méteres kockaköves rész is rengeteg lehetőséget ad arra, hogy másodperceket dobjunk el. Összpontosítanunk kell, csak ha a legjobbunkat nyújtsuk, akkor lehet esélyünk.”
2017.08.29. - Elia Viviani nyerte a Bretagne Classic viadalát A Vuelta a Espana árnyékában rendezték a Bretagne Classic-Ouest France egynaposát, ami a World Tour-sorozat következő állomása volt. A Plouey környéki versenyen 239,7 kilométer várta a kerekeseket, a penzum ezúttal is mezőnyhajrát ígért. A verseny számos próbálkozást tartogatott, de a sprinterek vonatai minden megmozdulást tökéletesen kontrolláltak. A győzelmet végül a remek formában lévő Elia Viviani (Sky) szerezte meg Alexander Kristoff (Katusha-Alpecin) és Sonny Colbrelli (Bahrain-Merida) előtt. „Lényegében úgy álltunk rajthoz ezen a versenyen, hogy Danny Van Poppel, Michal Kwiatkowski és jómagam is kapitányok voltunk – így a jövő évet már a Quick-Step Floors csapatánál kezdő Viviani. – Csak a végén döntöttünk arról, hogy ki lesz az első számú ember. Fantasztikus hetet zártam, talán pályafutásom legjobb időszakát élem. Nyertem Hamburgban, szakaszgyőzelmeket szereztem a Tour du Poitou Charentes szakaszversenyén, most pedig Bretagne Classicon is én lettem a legjobb. Eljutottam végre arra a szintre, ahová mindig is szerettem volna. Köszönöm a Sky csapatának, hogy bíznak bennem.”
2017.07.02. - Geraint Thomas: nem gondoltam volna, hogy megnyerhetem ezt a szakaszt A brit Geraint Thomas nyerte a 104. Tour de France nyitányát. A Sky kerekese teljesítette a leggyorsabban a düsseldorfi egyenkénti időfutam tizennégy kilométeres távját ezzel megszerezve a sárga trikót. „Nem gondoltam volna, hogy megnyerhetem ezt a szakaszt – nyilatkozta Geraint Thomas a díjátadó előtt. – Csodálatos érzés győzni. Nyugodt voltam a nap folyamán, nyomás nélkül vágtam neki a távnak. El sem nagyon hiszem, hogy tényleg nyertem, szinte biztos voltam benne, hogy Tony Martin vagy valaki más jobb időt fog nálam teljesíteni. A balszerencse sajnos nem került el az elmúlt időszakban, épp ezért hatalmas dolog ez a győzelem. Köszönöm azoknak, akik támogattak legfőképpen a feleségemnek és az édesanyámnak, akik a nehéz időszakban is mellettem álltak. Az időjárás borzasztó volt, de ha nem mész túl gyorsan, akkor nem annyira csúszik az út. Az első kanyart viszonylag gyorsan vettem be, a sportigazgatóm Nicolas Portal rám is szólt a rádión, hogy egy kicsit azért vegyek vissza. Volt egy két kanyar ahol viszont úgy éreztem, hogy mehettem volna akár gyorsabban is, amikor azonban kellett akkor kiadtam magamból mindent. Nem volt egyszerű a pálya, de jól osztottam be az erőmet.”
2017.07.01. - Geraint Thomas (Sky) nyerte a 104. Tour de France nyitányát, az összetett esélyesei közül Chris Froome (Sky) volt a leggyorsabb.
2017.06.25. - Alejandro Valverde: Quintanát fogom segíteni és ennyi! Nairo Quintana legfőbb segítője az idény eddigi része során fantasztikus formát mutató Alejandro Valverde lesz, ami rögtön számos kérdést vet fel a spanyol Movistar csapatát illetően. Valverde egy a minap adott interjújában igyekezett elhessegetni ezeket. „Egyértelmű feladattal állok rajthoz a Francia Körversenyen – mondta Valverde. – Száz százalékosan Nairót fogom segíteni és ennyi. Taktikailag természetesen nagyon fontos lesz az időhátrányom és az összetettben elfoglalt pozícióm, így nem engedhetjük meg magunknak, hogy túl sok időt veszítsek. Szeretnénk, hogy a riválisainknak mindkettőnkre figyelni kelljen, így újabb lehetőséget teremtve Nairo számára. Összességében jó erőben éreztem magam a Dauphinén, de közel sem olyanban, hogy esélyem legyen az összetettért harcolni. A versenyt követően egy rövid időt Andorrában töltöttem, majd bejártam néhány Pireneusokbeli szakaszt. Nairo nagyon koncentrált, igyekszik minden külső körülményt kizárni és csak a Tourra fókuszálni. Előzetesen Richie Porte tűnik a legerősebbnek, de egy háromhetes verseny nagyon hosszú, a kerékpársportban ráadásul bármi megtörténhet. Froome, Contador és Bardet is a győzelemért érkeznek, nyílt versenyt várok, melynek a legnagyobb nyertesi a szurkolók lehetnek.”
« 1 | 2 | 3 | 4 »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések