Búr Zsolt: kellett valami igazán ütős, amivel a gyerekeknek versenyzési lehetőséget biztosítunk

E-mail  Nyomtatás
2018. március 08. csütörtök
  |   Szerző: m.norbi

Március 3-án, szombaton a Hungexpo G pavilonjában került sor a Superior MTB Team által szervezett Jarritos Eleminator XCE Úttárs Kupafutam első fordulójára.

Az elsődlegesen az utánpótláskorú kerékpárosok számára kiírt viadal két részből tevődött össze egy ügyességi és egy eleminator számból. A nagy sikerre való tekintettel az egyik ötletgazdát Búr Zsoltot kérdeztük.


Miként fogalmazódott meg az ötlet, hogy létre kellene hozni egy ilyen eseményt?
- Egy szép, napfényes decemberi délután Sós Sanyával a Superior Mountain Bike Team csapatvezetőjével kitaláltuk, hogy kellene valami igazán ütős dolog, amivel a gyerekeknek versenyzési lehetőséget biztosítunk. Egy pillanat alatt kipattant a fejemből, hogy csináljunk egy kombinációs XCE versenyt, mert kis helyigényű, pörgős, ráadásul még látványos is. Elsőre nagyon jó ötletnek tűnt, de aztán rájöttem, hogy jóval bonyolultabb lesz ezt összehozni, mint azt gondoltam, épp ezért lett a hivatalos eliminátor elnevezésből ELEMInátor!

 

Diavetítéshez kattints a képre


Hogyan épül fel pontosan egy ilyen viadal?
- A verseny lebonyolítása egy magyar viszonylatban mondhatni nehéz ügyességi sorral kezdődik. Nem titok, hogy igen sok elemet a hegyikerékpáros ifjúsági Európa bajnokság feladataiból másoltunk. Az itt megszerzett hibapontokat „büntető” másodpercekre váltjuk, ami az időmérő kör idejéhez adódik hozzá. Az időmérőn egyesével indulnak a sportolók, egy kört kell teljesíteniük a másfél-két perces nyomvonalon, így mindenkinek lesz egy ideje, ami egy rangsort fog eredményezni. Innentől a jól ismert XCE vagy four-cross besorolással, négyesével versenyeznek a srácok, ahonnan mindig az első kettő jut tovább. A döntőt követően pedig kialakul a végleges sorrend.


Rengeteg remek akadály nehezíti a versenyzők dolgát, hogyan tudtátok beszerezni az ügyességi pálya elemeit?
- Természetesen ez sem volt egy könnyű feladat, mert nagy eszközparkra volt szükségünk. Ekkor a Tatár Pékség tulajdonosa Tatár Anti, akinek a fia is a csapatunkban sportol, sőt ő maga is aktív résztvevője az edzéseinknek ajánlotta fel, hogy meg tudja ezeket az akadályokat valósítani. A munkatársaival előbb megtervezték, majd legyártották az elemeket, ezzel óriási munkát végezve.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Április 7-én a Kamaraerdei Ifjúsági Parkban lesz megrendezve a második forduló, hány állomást terveztek, kik azok, akik az esemény felkarolásában segítettek?
- Három fordulós sorozatot tervezünk, melynek a végén értékes díjakat nyerhetnek a résztvevők. Azt gondolom, ez is egyedi Magyarországon, mivel számtalan olyan cég állt mögénk, akik tenni szeretnének a kerékpársportunkért, a gyerekekért. Az eBike.hu, a BikeFun (Northwave), a Shimano és a Casco is elkötelezte magát mellettünk és a magyar utánpótlás mellett is. A Jarritos üdítőket forgalmazó magyar képviselet vagy éppen a Prevost fuvarozó cég személyében szerencsére új partnereket is sikerült bevonnunk.

 

Csak a gyerekekre gondoltatok vagy esetleg a felnőttek is rajthoz állhattak?
- Érdekesség, hogy felnőtteknek is kiírtuk a versenyt, így ők is kipróbálhatják magukat azokon a pályákon, ahol a srácok mérik össze a tudásukat.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Milyen célokkal tekintettek a jövőbe?

- A legfőbb cél a gyerekek technikai képességeinek a fejlesztése, melyben nagy szerepet kapnak az edzők is, mivel a feladatokat "képzettség" nélkül lehetetlen megoldani. A verseny gyorsasága, a gyerekek elképesztő ügyessége és lelkesedése miatt nagyon látványos párharcok, nagy csaták alakulnak ki, melyek a nézők számára vonzóak lehetnek. Szeretnénk a sorozattal népszerűsíteni a hegyikerékpározást és ezáltal, magát a kerékpározást is. Mindezek érdekében minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a versenyt be tudjuk vinni az emberek közé. Amennyiben ehhez partnereket találunk, akkor szinte bárhol megrendezhető a viadal. Az én személyes célom, hogy idővel Budapest valamely frekventált parkjában, és az ország több nagyvárosának főterén is jelen lehessünk.

 

Fotók: Bak Ferenc


 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések