Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Bringaexpo 2014-Érdekességek a kiállításról-A.M.Bringa stand

2014. március 26. szerda
Szerző: Kázmér Viktor
Cimkék: bringaexpo ebike pedelec e-bike

Idén is csúcsot döntött a kiállítás látogatószáma, azonban biztosan vannak sokan akik nem tudtak kijönni és megcsodálni a legfrissebb újdonságokat. Nekik próbálunk most több részen keresztül ízelítőt adni a standok kínálatából. Jöjjön hát az A.M.Bringa stand, és különleges kerékpárjaik!

Grace One

 

Diavetítéshez kattints a képre


2014-től a fekvő és elektromos kerékpárok hazai mekkájában, a budakalászi Ambringában szerezhetünk magunknak elektromos Nicolai-t, azaz egy Grace e-bike-ot. A cég alapítója, Karlheinz Nikolai ismerős lehet extrém montisok köreiben, brutál Dh vázairól, kompromisszummentes-perfekcionista megoldásairól, ám leginkább a középcsapágyházba integrált G-Boxx váltómegoldásáról. Zászlóshajójuk a Grace ONE, amit így első blikkre egy második világháborús sci-fi-ben tudnék elképzelni. Brutális elektromos bestia. Minden olyan elnagyolt rajta, mégis olyan, mint amilyennek lennie kell. A vázcsövek baseball ütő méretűek, az első lámpa pedig inkább egy közlekedési kandelláber. Vagy inkább vasúti fénysorompó?

 

Diavetítéshez kattints a képre


Netán fotonágyú? És ez még csak az esztétika, ugyanis a farhajtású S-Pedelec-et egy 1300 wattos egyenáramú moci hergeli akár 45 kilométeres sebességig, amihez biz' a kiskőrösi sisak is kevés lesz. Ha kiderül, hogy miféle bestia lapul a lábaid között, rendőr bácsi bizony kérni fogja a szabványnak megfelelő sisakot - nem is véletlen, mert a gépsárkánnyal simán beelőzöd felfelé a buszt a Citadelláig - lihegés nélkül. Kívülről az akksinak nyomát sem leljük, hisz a 6061 - T6 batár alu csövek rejtik a 12 Ah / 518 Wh akku cellákat.


Diavetítéshez kattints a képre

 

A rendszert egy spéci RFID, egyedi azonosító kártyával lehelhetjük életre, amit a továbbiakban akár a brifkóban is tarthatunk. A hatalmas, narancs kijelzős display (ami a világító egység hátsó panele is egyben), középen kapott helyet, míg az elktronikus, mechanikus és hidraulikus kezelőszervek a kormány mindkét oldalán. Jobb oldalon találjuk a Magura gyártásű gázkart, valamint az elektromos kürt és a halogén világítás elegáns kezelőgombjait a Magura MT4 hidraulikus fékkarok mellett. A bal oldalon A Magura fékkar és a 9 sebességes Sram hátsóváltót kezelő Rocket markolat váltó.

 

Grace Easy

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Grace paletta másik véglete, a könnyű és elegánsan letisztult Easy. Könnyű, merev, kategóriájához képest kecses, klasszikus vonalvezetésű alu váz, Bionix motorfékes hátsó kerék rásegítés, agyváltó, szíjhajtás, hidraulikus tárcsafékek és ami nélkülözhetetlen egy stílusos városi cirkálóhoz - Brooks bőr nyereg (Red Dot kivitelhez)és bőr markolatok. A BionX motor rendkívül jó választás, pionír a elektromos rendszerek piacán, gyakorlatilag minden farmotoros megoldás alapját e cég teremtette meg. Sokáig ők voltak az egyetlenek, akik motorfékes/energia visszatöltős rendszerrel rendelkeztek.


Diavetítéshez kattints a képre


Igaz, e címet elsősége ellenére már meg kell osztania más - lényegesen nagyobb költségvetésű - gyártókkal, de egyelőre ők az egyetlenek, akik képesek voltak a hátsó agymotorba beleszuszakolni egy 3 sebességes agyváltót is (kapható 10 sebességes láncváltóval is), amit a városi bringák netovábbja, a Gates CarbonDrive szíjhajtása működtet stílszerűen a Sugino futároknak oldskool szellemben tervezett négyszögtengelyes hajtóművével.


Diavetítéshez kattints a képre


A tárcsafékek itt is a hidraulikus Magura MT4-esek és ahogy jó német urbánus portékához illik, a világítás a Busch&Müllertől érkezik. A 19 kilós gép AL 6061 - T6 váza rejti az integrált, kulcsos, 6,3 Ah, 302 Wh akksit, ami az energiát szolgáltatja a 2x4 fokozatú, 40 Nm forgatónyomatékra és 41 km/h-s végsebességre képes motor egységet.


Ice Sprint FS

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az elektromos és fekvő bringák mellett ismét megcsodálhattunk egy gyönyörű trike-ot az Ambringa standján. A háromkerekűek a kerékpározás egy teljesen új élményét nyújtják, aminek eredménye a maximális kényelemben teljesített hosszú távú túrák teljesítményének öröme. Annak ellenére, hogy már a távol-keleti gyártók érdeklődését is felkeltette a téma, csupán néhány kis manufaktúra foglalkozik európában a három kerekűek piacával, melyek egyik első és jeles képviselője a brit Ice.


Diavetítéshez kattints a képre


Hogy miből is áll össze az ICE FS? A váz főrésze tartós és strapabíró 4130 Chro-mo csövekből készült, míg a kihúzható boom és a hátsó lengőkar könnyű 7005-ös alumíniumból. Mindhárom 20"-os kerék fékezhető - a két első SturmeyArcher dobféket egyszerre, míg a hátsó Avid V-féket külön működtetheti a kerekek között kényelmesen helyet foglaló rájder. A két első keréknek az ICE saját tervezésű paralell műve oldalanként 40-40 milliméter rugóutat biztosít, míg a hátsó traktus 100 milliméter úttal bír.


Diavetítéshez kattints a képre


A guruló fotelen a váltást 3x9 sebességes SRAM mix rendszer végzi meglehetősen precízen. Könnyű beleszeretni, igazi móka bike, amit Budakalászon előzetes telefonos egyeztetés alapján - a téma hazai guruinak társaságában - könnyedén ki is próbálhatsz.


Tern foldingok

 

Diavetítéshez kattints a képre


2014-től szintén az Ambringa kinálatában üdvözölhetjük - a folding bringák csúcsának elismert - legendás Dahon utódját, a Tern folding - azaz összecsukható - kerékpárjait. A taipei cég jelenleg 40 disztribútoron keresztül 59 országban szerepel, a taiwani, amerikai és kínai irodákon túl egyszerre két európai központtal is jelen van Finnországban és Nagy Britanniában.


Diavetítéshez kattints a képre


A Tern cég tulajdonosai Florence Shen és Joshua Hon, azaz a Dahon-t alapító David T. Hon egykori családja. Fura kis család- és védjegyjogi dilemma végeredménye, hogy a Tern-ben gyakorlatilag a Dahon folytatását tisztelhetjük, és akik már 2011-es Eurobike debütálásuk alkalmával is hihetetlen érdeklődésre és elismerésre tettek szert.


Diavetítéshez kattints a képre


A kollekció vezér hajója a 20"-os Verge sorozat díjnyertes X10-es darabja, de bőven találunk még a kínálatban további 20"-24" és 26"-os folding bringákat. Jellemző, hogy a csúcs Verge X20 üreges karbon hajtókarokkal és Sram Red alkatrészekkel érkezik.


Crussis

 

Diavetítéshez kattints a képre


Szűkebb kasszához igazodva, olcsóbb megoldást kíván pedelec bringára vágyóknak a cseh Crussis. Kerékpár vázaik minőségi alumíniumból készülnek, folding és fix vázas, valamint 20-24-26"-os kerékmérethez. Az alkatrészek javarészt a Shimano termékei, a piacon megszokott nagyobb alkatrész beszállítók - pl.: Tektro - közreműködésével. A Samsung akkumulátor minden modellben szénkefe-nélküli, 250 watt teljesítményű motort hajtanak meg, amelyek 25km/h sebességig biztosítják a rásegítéses hajtást.


Diavetítéshez kattints a képre


A fékkar mellett található "MOTOR TILT" gomb az erőforrást azonnal lekapcsolja, megszüntetve ezzel a motor hajtását. Érdekes apróság az gépekben a speciális "start" funkció, ami pedál hajtás nélkül 6km/h sebességig gyorsítja a masinát álló helyzetből, ami a hegyikerékpárokon éppolyan jól jöhet egy emelkedőn való újrainduláshoz, mint a városi forgalomban elindulni egy közlekedési lámpától.

 

Forgalmazó: Annyira Más Bringabolt

Elérhetőség: http://www.ambringa.hu/

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

visszalépés az előző oldalra

Legújabb pedelec hírek

Red Dot Design díjas lett a Cube Elite Hybrid

Az Eurobike Gold Award-ja és és a Design and Innovation Award-ja után a Cube Elite Hybrid megkapta a...

  • KTM pedelec újdonságok 2015-re
  • Hercules Edison – a Shimano elektromos rendszerével
  • Haibike kémfotók: ez lenne a 2015-ös modellév?
  • Elektromos trike 140-es csúcssebességgel

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Dolomitok 2018.

Dolomitok 2018.

Távolság: 720 km
Szintkülönbség: 8700 m
Nehézségi fok: 8

Horvát tengerpart 2018.

Távolság: 100 km
Szintkülönbség: 10000 m
Nehézségi fok: 5
Korzika 2019.

Korzika 2019.

Távolság: 920 km
Szintkülönbség: 10570 m
Nehézségi fok: 8

Legújabb blog bejegyzések

  • Verdon-kanyon kör
  • Kerékpártúra 19 megyeszékhelyre, 6 napra felfűzve
  • Film ajánló: Két keréken Szászföldön
  • Tengeri Alpok ostroma 3: "Kanyoning 2 keréken"
  • HUSZONHÉT

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Müller Attila már a WestEnd Bringa WeekEnd-re készül

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ