Bemutatkozik a „repülő bajusz”, azaz Victor Campenaerts kerékpárja az egyórás rekordkísérletre
A regnáló időfutam Európa-bajnok, a belga Victor Campenaerts a 2018-as világbajnokságot követően jelentette be, hogy megpróbálkozik Bradley Wiggins egyórás világcsúcsának megdöntésével.
Mint ismeretes a brit Wiggins 2015-ben a londoni Lee Valley velodromban állította fel a máig is érvényben lévő 54,526 kilométeres rekordot. Campenaerts az innsbrucki világbajnokság egyenkénti időfutamát követően a svájci Grenchen velodromjában kezdte meg a felkészülését, majd 2019 elején a namíbiai felföldet választotta edzései színhelyéül. Nem sokkal később a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség által is megerősítésre került, hogy a rekordkísérlet napja április 16. vagy 17., a helyszín pedig a mexikói Aguascalientes magaslata lesz.
Természetesen a rekordkísérletek a kerékpárgyártók számára is fontosak, ennek fényében a Ridley sem aprózta el a dolgot, egy egészen kiváló bringát rakott össze a Lotto-Soudal kerekese számára, amely a „Flying Moustache”, azaz a „repülő bajusz” nevet kapta.
A kerékpár legérdekesebb része a könyöklő, ami teljes egészében Campenaerts karjainak leképezése. A Ridley mérnökei már 2018 januárjában elkezdtek dolgozni rajta, amikor a bringás a Lotto-Soudal csapatához került. Victor kapható volt az új technológiai innovációs elemek tesztelésére, így viszonylag sokat egyeztetett a belga cég mérnökeivel. A végeredményt persze a Nemzetközi Kerékpáros Szövetségnek is jóvá kellett hagynia, de miután ez megtörtént, éles bevetésen is kipróbálták már ennek a könyöklőnek a használatát. Ezzel szerzett Campenaerts bronzérmet az innsbrucki országúti világbajnokság időfutam számában.
A másik szembetűnő újdonság a kormányrész alapja, amely csak harminchárom centiméter széles, ezzel mondhatni még a legkisebb kiviteltől is apróbb. Az átlag szélesség általában harmincnyolc és negyvennégy centiméter között mozog. Victor végül maga kérte, hogy a még jobb aerodinamika miatt a lehető legjobban minimalizálják le a kormány alapját.
A kerékpár a Ridley Arena TT modellre épül. Nem ez az első alkalom, hogy változtatnak az alapmodellen, hisz korábban már Jolien D’hoore és Jasper De Buyst kérésére is hajtottak végre kisebb módosításokat. A cég egyik jelmondata, hogy nem tucat-kerékpárokat készít, hanem a versenyzők igényeire szabják azokat.
A váz előnye az F-Surface Plus technológia, amelyet leginkább egy golflabda textúrájával jellemezhetnénk. Az apró bemélyedések csökkentik a széllökések turbulens határrétegeit, így jobban elvezeti a váz azt.
Campenaerts egyelőre még nem döntött a fogaskerekeket illetően, próbálgatja a 63x15-ös és az 59x14-es áttételeket is. Mindkét esetben hasonló az eredmény, egyetlen pedálfordulattal körülbelül 8,7 métert lehet megtenni, a cél, hogy egy perc alatt legalább 105 pedálfordulatot abszolváljon, ezzel megdöntve az egyórás világcsúcs jelenlegi rekordját. Várhatóan az időfutam lánc helyett egy hagyományos országúti kerékpár módosított láncát használja majd.
Eddig hozzáfűzött kommentek:
a normál rendes outi, vagy pálya kerékpárokhoz, közük nincs hozzá,
és általában az ilyeneket használóknak sem a kerékpározáshoz.
Mint ahogy az e-bike vonal sem vonzó azoknak, akik komolyabb
szinten outiztak, versenyeztek.
Kezeljük a helyén a dolgokat.
Tehát tudtommal ez a jelenlegi kerékpáros egyórás világcsúcs. Ez a gyorsúszás avagy free style. A "hagyományos" bringával történő, szabályok közé szorított egyórás csúcs csak amolyan pillangó ehhez képest. Nehogy bárki félreértse, nem trollkodni szeretnék, csak kezeljük a helyén ezeket az egyórás csúcsokat. Ettől függetlenül az országúti kerékpárversenyek jelentik a csúcsot a kerékpározásban számomra is!
A jelenleg érvényben lévő 1 órás világrekord 57.6 km ( 35.8 mérföld), Matthias König érte el egy M5 Carbon High Racer-rel 2016 szeptember 18-án.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.