Bemutatkozik a „repülő bajusz”, azaz Victor Campenaerts kerékpárja az egyórás rekordkísérletre

E-mail  Nyomtatás
2019. március 31.
  |   Szerző: velo.hu

A regnáló időfutam Európa-bajnok, a belga Victor Campenaerts a 2018-as világbajnokságot követően jelentette be, hogy megpróbálkozik Bradley Wiggins egyórás világcsúcsának megdöntésével.

Mint ismeretes a brit Wiggins 2015-ben a londoni Lee Valley velodromban állította fel a máig is érvényben lévő 54,526 kilométeres rekordot. Campenaerts az innsbrucki világbajnokság egyenkénti időfutamát követően a svájci Grenchen velodromjában kezdte meg a felkészülését, majd 2019 elején a namíbiai felföldet választotta edzései színhelyéül. Nem sokkal később a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség által is megerősítésre került, hogy a rekordkísérlet napja április 16. vagy 17., a helyszín pedig a mexikói Aguascalientes magaslata lesz.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Természetesen a rekordkísérletek a kerékpárgyártók számára is fontosak, ennek fényében a Ridley sem aprózta el a dolgot, egy egészen kiváló bringát rakott össze a Lotto-Soudal kerekese számára, amely a „Flying Moustache”, azaz a „repülő bajusz” nevet kapta.


A kerékpár legérdekesebb része a könyöklő, ami teljes egészében Campenaerts karjainak leképezése. A Ridley mérnökei már 2018 januárjában elkezdtek dolgozni rajta, amikor a bringás a Lotto-Soudal csapatához került. Victor kapható volt az új technológiai innovációs elemek tesztelésére, így viszonylag sokat egyeztetett a belga cég mérnökeivel. A végeredményt persze a Nemzetközi Kerékpáros Szövetségnek is jóvá kellett hagynia, de miután ez megtörtént, éles bevetésen is kipróbálták már ennek a könyöklőnek a használatát. Ezzel szerzett Campenaerts bronzérmet az innsbrucki országúti világbajnokság időfutam számában.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A másik szembetűnő újdonság a kormányrész alapja, amely csak harminchárom centiméter széles, ezzel mondhatni még a legkisebb kiviteltől is apróbb. Az átlag szélesség általában harmincnyolc és negyvennégy centiméter között mozog. Victor végül maga kérte, hogy a még jobb aerodinamika miatt a lehető legjobban minimalizálják le a kormány alapját.


A kerékpár a Ridley Arena TT modellre épül. Nem ez az első alkalom, hogy változtatnak az alapmodellen, hisz korábban már Jolien D’hoore és Jasper De Buyst kérésére is hajtottak végre kisebb módosításokat. A cég egyik jelmondata, hogy nem tucat-kerékpárokat készít, hanem a versenyzők igényeire szabják azokat.


A váz előnye az F-Surface Plus technológia, amelyet leginkább egy golflabda textúrájával jellemezhetnénk. Az apró bemélyedések csökkentik a széllökések turbulens határrétegeit, így jobban elvezeti a váz azt.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Campenaerts egyelőre még nem döntött a fogaskerekeket illetően, próbálgatja a 63x15-ös és az 59x14-es áttételeket is. Mindkét esetben hasonló az eredmény, egyetlen pedálfordulattal körülbelül 8,7 métert lehet megtenni, a cél, hogy egy perc alatt legalább 105 pedálfordulatot abszolváljon, ezzel megdöntve az egyórás világcsúcs jelenlegi rekordját. Várhatóan az időfutam lánc helyett egy hagyományos országúti kerékpár módosított láncát használja majd.
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések