Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Vuelta a Espagna
  • Tour de France
  • Giro d'Italia
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Az idei nyár nyertese a kerékpáros turizmus

2020. szeptember 22. kedd
Szerző: Sajtóközlemény
Cimkék: Kerékpáros turizmus

Nem is gondolnánk, hogy a 2020-as év bizonyos területeken pozitív hatással volt az egészségünkre. A kerékpáros számlálások eredményei alapján biztosan kijelenthető, hogy az idei évben aktívabbak voltunk két keréken, mint valaha, hiszen még soha ennyien nem választották korábban a kerékpározást, mint aktív turisztikai formát. A kerékpáros fejlesztéseket a turisták gyorsan felfedezték és megszerették. Ezt bizonyítja, hogy a Tisza-tavon a nyár folyamán kétszer annyian bicikliztek, mint egy évvel ezelőtt. A biciklizés pedig egyértelműen jótékony hatást gyakorol mind az egészségünkre, mind a fittségünkre, hiszen egy nagyon intenzív mozgásforma a szabad levegőn. Az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel közösen elkészítette az idei nyár kerékpáros turizmusának gyorsjelentését.

A Magyar Közút az idei nyár folyamán is kézi, illetve gépi számlálás segítségével vette számba a kerékpáros turistákat. A számlálásokat a nagy tavaink körül, azaz a Fertő tó, a Tisza-tó, a Velencei-tó és a Balaton körül is elvégezték. A számlálás évek óta minden nyáron megismétlődik, három hónapon át, így egy több éves trend alapján tudjuk összehasonlítani a tendenciákat.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A növekedés mértéke már a tavalyi évvel összehasonlítva is meghökkentő. A kézi és a gépi mérések alapján a Velencei-tavon, a Balatonnál és a Tisza-tavon is a kerékpárosok számának megkétszereződését regisztrálták. Elmondható, hogy a négy nagy tavunk legnagyobb nyertese a Velencei-tó, ahol megduplázódott idén a kerékpáros turisták száma, valószínűleg a kisgyerekes családoknak is könnyen teljesíthető körtúra lehetősége okán. A balatoni számlálás eredménye pedig 85 százalékos növekedést mutat.


A Tisza-tó az új kerékpáros paradicsom


Vajon honnan ez az ugrásszerű növekedés? Bebizonyosodott, hogy a kerékpáros hálózatfejlesztésekre nagy igény van. A Tisza-tavi kör hiányzó részének elkészültével egy év alatt megduplázódott a kerékpáros turisták száma. A júniusban átadott hidakon több mint 70 ezren bicikliztek át. Tavaly Kiskörén júliusban és augusztusban 18 ezer biciklist számoltak, idén ugyanezen időszak alatt több mint 40 ezret. A Poroszló és Tiszafüred között elkészült hiányzó szakasz, így a teljes Tisza-tó kerékpáros forgalmára rendkívül pozitív hatással volt.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Rövid idő alatt is óriási lehet a kerékpáros turisták számának növekedése. 2016 óta 5,5-szeresére nőtt a Tisza-tó körül kerékpározók száma, köszönhetően a hálózat fejlesztésének, és a gátkoronán az autós forgalom csillapításának. A kerékpárút-szakaszok és kerékpáros hidak fejlesztésével az elsődleges cél, hogy biztonságos körülmények között kerékpározhassunk, és csak a gyönyörű természeti környezetre koncentrálhassunk. Az elkészült kerékpáros utak pedig hatványozottan növelik azok számát, akik az aktív kikapcsolódás ezen formáját választják.

 

Hálózatos gondolkodás a kerékpáros fejlesztésekben


A kerékpáros útvonalak fejlesztései a továbbiakban is a hálózatos logikát fogják követni, tehát a cél, hogy turisztikailag értelmezhető, egybefüggő hálózatok jöjjenek létre, amelyek a megfelelő szolgáltatás fejlesztésével még több kerékpáros turistát fognak nyeregbe ültetni akár határokon belül, akár külföldről is ide vonzva őket. A legfontosabb fejlesztések most is ezt a logikát követik. Így került kijelölésre idén az Eurovelo 14 Szentgotthárdtól a Velencei-tóig, elkészült a Szentendre és Budapest közötti Eurovelo 6, illetve vele párhuzamosan a Duna másik oldalán a Dunakeszi Budapest közötti hiányzó Eurovelo 6-os szakasz is már épül. A hálózatokból hiányzó láncszemek elkészülése pedig ugrásszerűen emelheti egy-egy térség turisztikai vonzerejét, ahogy ezt a Tisza-tó esetében is látjuk.


Célzott aktív turisztikai kommunikáció


Az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ (AÖFK) idén először indított térségi aktív turisztikai kampányt, amelynek egyik legfontosabb eleme a Tisza-tó kerékpáros fejlesztéseinek bemutatása volt. A térség ismertségének növelése érdekében videókat, közösségi média kampányt, közterületi hirdetéseket és számos médiamegjelenést támogatott az AÖFK. A kerékpárosok számának növekedése visszaigazolta azt a feltevést, hogy nagy igény van kerékpáros fejlesztésekre és ezek bemutatására. A aktív turizmus szezonja a nyárral nem ért véget, így az Aktív Magyarország folytatja az ősz folyamán a térségi látnivalók és az eddig talán kevésbé ismert célpontok, túraútvonalak bemutatását.


Javuló infrastruktúra, megfelelő karbantartás


Két évvel ezelőtt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. több mint 1000 km külterületi kerékpárút kezelését vette át. Ehhez a feladathoz plusz kormányzati forrást is kapott. Ennek a munkának köszönhetően idén az üzemeltetési munkákon túl többek között a Balaton és a Fertő tó körüli kerékpárúton felújítást is végzett a társaság. A kerékpárutakhoz kapcsolódóan a Magyar Közút 2019-ben nagyszabású géppark fejlesztést hajtott végre. A program keretében 15 speciális traktort és a hozzájuk tartozó téli-nyári adaptereket szereztek be, hogy a bicikliutak napi üzemeltetési feladatait maradéktalanul elláthassák a szakemberek. A beszerzéseket az idei évben is folytatta az állami közútkezelő további 5 téli és nyári adapterekkel felszerelt traktorral. Így az újonnan épülő és már megépült kerékpárutak megfelelő karbantartása nagyban járult hozzá a nyári turisztikai szezon sikerességéhez.

 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

Eddig hozzáfűzött kommentek:

kocolle
2020.09.29. 19:43
Könyörgöm , tegyen már fel valaki legalább egy olyan képet amin a közutasok, tényleg kerékpár utat tartanak karban, mert most voltam Zalában , de ott sem láttam 4 nap alatt egyet sem!!!!!!!!!!!
Jó sok pénzt le lehet húzni a bringások jóvoltából, de legalább a töredékét ne nyaralókra meg luxus kocsikra vernék el, hanem a kerékpár utak FEJLESZTÉSÉRE!!!!
L.acika
2020.09.26. 07:20
Együtt kell értenem az előttem szólókkal! Országútis szempontból ez nagyon rossz hír, hiszen edzeni már nem nagyon tudunk a főúton, mert ha ott a kerékpár út, az autósok már abszolút nem tolerálják, ha nem azt használod. Oldaltávolság előzéskor: szintre semmi. Próbáljon meg bármelyik fejes a bringaútnak nevezett ocsmányságon haladni 35-40-el, 7-8 báros gumikkal! Több ismerősöm törte össze magát, és sajnos egyre szűkülnek az olyan utak, ahol lehet meg országútizni, mert nem fut mellette párhuzamosan egy bringa út.
Felment bennem a pumpa, amikor láttam a kampányt az oldaltávolság megtartásáról, ami egy vicc volt. Semmit sem ért. Hetente többször múlik egy hajszálon az életem és kérdem én ott fent a szövetségben mégis mit művelnek? Választ sajnos úgysem kapunk, csak nem tudom, miért nem lehet leváltani ezt a bandát olyanokra akik a kerékpárosok érdekeit szolgálják!?! Nagyon rossz irányba haladnak a dolgok...
kocolle
2020.09.23. 08:48
Természetesen az itteni írásoktól semmi nem változik, de legalább ha ide téved valaki akkor látja mi a helyzet az országban!
Itt a " kerékpár út" fejlesztés egyetlen célja ahogy én látom az az, hogy TAKARODJANAK EL A KERÉKPÁROSOK AZ ÖSSZES KÖZÚTRÓL!! Hogy a jól nevelt és kulturált "urak és hölgyek" kedvükre száguldozhassanak lassítás és bringás kerülgetés nélkül!!
Bajusz Máriusz meg ne Attila mellett pózoljon, hanem eriggyen ki Szlovéniába bringautat tanulmányozni!!

Megérné!! Neki is meg nekünk országútisoknak is!!
kecske
2020.09.22. 15:22
Az is egy dolog, ami kocolle mond.
Nem csak a balatonon jelentkezo problema, hogy rano a gaz a kerekparutra, nem javitjak az uthibakak, ha pedig valami kozmujavitas miatt felturjak a burkolatot, van, hogy fel evig (!) nem potoljak. A rekord amit en lattam, 3 ev volt ebbol a szempontbol a Budaorsi utnal Budapesten!!!
De a masik, ami fajdalmas, hogy az orszaguti kerekparosokat egyaltalan nem erintik pozitivan azok a fejlesztesek, amelyek megtortennek. A kozutak burkolatat kene javitani, es szelesiteni. Sajnos az autos forgalom evrol evre nagyobb, az utszeli katyuk pedig sem bizonsag, sem pedig autos-kerekparos viszony szempontjabol nem kedvezo hatasuak.
Persze a velo-s kommentektol ez nem valtozik meg sajna... Belsos tagtol hallottam, hogy a kerekparos klub ereje is egyre kisebb, inkabb csak hobbyzni jarnak oda az emberek, vegrehajto ero mar alig van naluk.
kocolle
2020.09.22. 13:33
Csak hogy tisztán lássuk a leírtakat!! A közútkezelő egyetlen emberét nem láttam a Balaton felvidéki iszonyat trehány minőségű kerékpár útnak titulált szemetén !! 2 ismerősöm esett el 2 héten belül a gyökerek által felnyomott aszfaltszerű trehányságon!! A bringaút? melletti gazt ami be, illetve le nő, sem takarítja el senki!! Gondolom a havat majd eltakarítják a sok téli kerékpáros nagy örömére!! Egyszerűen botrányos ez a temérdek hazugság ami a kerékpár utak állapotát, karbantartását és felújítását övezi!! Értem én hogy meg kell írni mire mennek el a milliárdok, de könyörgöm egyszer menjen már egy kört valami közutas főnök a Balatoni kerékpárúton ami sok helyen NINCS IS!! Ne béemvével menjenek körbe 180-al!! Ki lehet persze ollózni olyan képeket ahol szép aszfalt van, én is jártam ilyenen is a Balatonnál, kb. 35km-t összesen!! Van ahol nincs 1m széles a használható aszfalt!!
Persze az infrastruktúra, szállodástól, meg vendéglátóstól az dübörög. Csak használható kerékpár út ami nincs!! Legalább is én errefelé a Balatonnál nem sokkal találkoztam! Lekerített járda, meg közös használatú út a kocsikkal amik ledudálnak ha nem megyek a gazban!!
Tegyen már fel valami képet ahol ezek a nagy tudású gépek karbantartják a kerékpár utakat!! Életemben nem láttam még egyet sem!! Mondjuk itt is csak grafikonok vannak, de képek a nagyszabású karbantartásról nem nagyon!!
Az EUROVELO 14 pl errefelé, olyan útra viszi a kerékpárosokat ahol percenként dübörögnek el mellettük 90-es tempóval a kő szállító kamionok!! Gratulálok az éles eszű nyomvonal kijelölőknek!!
Lehet hogy kissé ingerültre sikeredett az írás, de már 40 éve kerékpározom az országúton, viszont ilyen állapotok nem igen voltak a közlekedési morált, illetve a kerékpár utak állapotát tekintve!!
Örvényes és Dörgicse között pl. ugyan azon a retteneten kell tekerni, mint 15 évvel ezelőtt!!
Pedig az sem kis szakasz!
Köszönöm a kiváló karbantartását a kerékpár utaknak!!
visszalépés az előző oldalra

Legújabb közlekedés hírek

2021-ben is folytatódik az Országos Bringapark Program

Az idei esztendőben is kiemelt cél, a sportolási, mozgási lehetőségek bővítése. Az Aktív Magyarorszá...

  • Világító kerékpárút Esztergomnál
  • Kétezer új parkoló a kerékpároknak
  • Az idei nyár nyertese a kerékpáros turizmus
  • Új nemzetközi kerékpáros túraútvonalat jelöltek ki Magyarországon

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Francia Alpok 2017.

Francia Alpok 2017.

Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8

Albán-Anzix 2017.

Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8

Alpok kommandó 2016.

Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8

Legújabb blog bejegyzések

  • Film ajánló: Két keréken Szászföldön
  • Tengeri Alpok ostroma 3: "Kanyoning 2 keréken"
  • HUSZONHÉT
  • Tengeri Alpok ostroma 2 : "Gigászok arénája"
  • Tengeri Alpok ostroma 1. "Bemelegító hadművelet"

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 9. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ