Anna van der Breggen az első, aki tárcsafékes kerékpárral nyert világbajnoki címet

E-mail  Nyomtatás
2018. október 07.
  |   Szerző: velo.hu

A holland Anna van der Breggen mintegy negyvenhárom kilométerrel az innsbrucki női elit mezőnyverseny vége előtt indított támadást, melynek végén egyedül hazaérve szerezte meg a világbajnoki címet, tárcsafékes kerékpárral.

Van der Breggen végül közel négy perces előnnyel ért célba az ezüstérmes ausztrál Amanda Spratt előtt. A kamerák viszonylag sokat mutatták szóló támadása közben a Specialized S-Works Tarmac kerékpárját.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Habár a tárcsafékes kerékpárok, már jó néhány éve megjelentek a mezőnyben, egyelőre elég szűk az a réteg, aki valamilyen nagy győzelmet is elkönyvelhetett ezen típusú bringák nyergében. Tom Boonen volt az első, aki szakaszt nyert egy tárcsafékes kerékpárral, még 2017 elején Argentínában. A Tour de France-on ugyanebben az évben Marcel Kittel diadalmaskodott tárcsafékes bringával, miután győzött a legnagyobb presztízzsel bíró viadal második etapján.


A Specialized rengeteg munkát fektetett abba, hogy a hegyes innsbrucki pályán ne okozzon hátrányt a tárcsafék súlya. Ezt olyan szinten tökéletesítették, hogy van der Breggen kerékpárja épp ugyanolyan tömegű volt, mint egy hagyományos fékkel ellátott bringáé. A lejtmenetekben ellenben pont, hogy előnyére fordított a fékrendszert, agresszívebb kanyarvételt eredményezve, és persze stabilabb fékútvonalat biztosítva.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A holland kiválóság márkasora a Boels-Dolmans az egyike azoknak a csapatoknak, akik a szezon egészében tárcsafékes kerékpárokat használnak, így bőven volt az év folyamán ideje kitapasztalni a rendszer működését, persze ez nem azt jelenti, hogy van der Breggen a tárcsafék miatt nyerte meg a szivárványszínű trikót, de az bizonyos, hogy ezzel az eddigieknél is több figyelmet kaphat ez a fékrendszer.


A kerékpár nem csak a tárcsafékei miatt volt különleges, egyedi festésével is kitűnt a tömegből, a dizájn a kerekes olimpiai bajnoki győzelmét hivatott megmutatni.

 

A kerékpár felszereltsége:


Első fék: SRAM Red HRD
Hátsó fék: SRAM Red HRD
Váltószett: SRAM Red eTap
Áttétel: SRAM Red, 11-30
Hajtókar: SRAM Red, 53/39, Quarq power meter
Kerékszett: Zipp 303 Disc
Gumiköpeny: S-Works Turbo, 26mm tubular
Kormány: Zipp
Pedálok: Look Keo Blade Carbon
Nyeregcső: Specialized Tarmac SL6
Kulacstartó: Tacx Ciro

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2018.10.10. 08:21
Emlékszem, mennyit segített Kittelnek a sprintben a tárcsafék...

2018.10.09. 19:24
Gondolom a tárcsafékhez olyan gumit is adnak ami sokkal jobban tapad...utálom a hülye fals dumát.

2018.10.07. 20:00
Marketing... ennyi. Nem kell ezt érteni. Akinek szól, az úgyis érti. :)

2018.10.07. 17:49
Dehogynem adott. Agresszivebben tudott kanyarodni (gyorsabban? jobb iven? a fektol!?) es stabilabb volt a fekutvonala (az milyen, amikor nem stabil?). Lehet, az en hibam, de eskuszom, nem ertem.

2018.10.07. 09:49
Szegény nőknek nincs más választása... :)
Azért megnéztem volna hogy defekt esetén mennyit szívnak a kerékcserével.
Viszont pluszt ezen a pályán nem adott a fék neki az biztos



Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések