Anna van der Breggen az első, aki tárcsafékes kerékpárral nyert világbajnoki címet
A holland Anna van der Breggen mintegy negyvenhárom kilométerrel az innsbrucki női elit mezőnyverseny vége előtt indított támadást, melynek végén egyedül hazaérve szerezte meg a világbajnoki címet, tárcsafékes kerékpárral.
Van der Breggen végül közel négy perces előnnyel ért célba az ezüstérmes ausztrál Amanda Spratt előtt. A kamerák viszonylag sokat mutatták szóló támadása közben a Specialized S-Works Tarmac kerékpárját.
Habár a tárcsafékes kerékpárok, már jó néhány éve megjelentek a mezőnyben, egyelőre elég szűk az a réteg, aki valamilyen nagy győzelmet is elkönyvelhetett ezen típusú bringák nyergében. Tom Boonen volt az első, aki szakaszt nyert egy tárcsafékes kerékpárral, még 2017 elején Argentínában. A Tour de France-on ugyanebben az évben Marcel Kittel diadalmaskodott tárcsafékes bringával, miután győzött a legnagyobb presztízzsel bíró viadal második etapján.
A Specialized rengeteg munkát fektetett abba, hogy a hegyes innsbrucki pályán ne okozzon hátrányt a tárcsafék súlya. Ezt olyan szinten tökéletesítették, hogy van der Breggen kerékpárja épp ugyanolyan tömegű volt, mint egy hagyományos fékkel ellátott bringáé. A lejtmenetekben ellenben pont, hogy előnyére fordított a fékrendszert, agresszívebb kanyarvételt eredményezve, és persze stabilabb fékútvonalat biztosítva.
A holland kiválóság márkasora a Boels-Dolmans az egyike azoknak a csapatoknak, akik a szezon egészében tárcsafékes kerékpárokat használnak, így bőven volt az év folyamán ideje kitapasztalni a rendszer működését, persze ez nem azt jelenti, hogy van der Breggen a tárcsafék miatt nyerte meg a szivárványszínű trikót, de az bizonyos, hogy ezzel az eddigieknél is több figyelmet kaphat ez a fékrendszer.
A kerékpár nem csak a tárcsafékei miatt volt különleges, egyedi festésével is kitűnt a tömegből, a dizájn a kerekes olimpiai bajnoki győzelmét hivatott megmutatni.
A kerékpár felszereltsége:
Első fék: SRAM Red HRD
Hátsó fék: SRAM Red HRD
Váltószett: SRAM Red eTap
Áttétel: SRAM Red, 11-30
Hajtókar: SRAM Red, 53/39, Quarq power meter
Kerékszett: Zipp 303 Disc
Gumiköpeny: S-Works Turbo, 26mm tubular
Kormány: Zipp
Pedálok: Look Keo Blade Carbon
Nyeregcső: Specialized Tarmac SL6
Kulacstartó: Tacx Ciro
Eddig hozzáfűzött kommentek:
Azért megnéztem volna hogy defekt esetén mennyit szívnak a kerékcserével.
Viszont pluszt ezen a pályán nem adott a fék neki az biztos
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.