A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség által betiltva!
A 2017-es Tour de France düsseldorfi nyitányát követően kaptak először nagy médiafelhajtást az új gyártási technológiával készülő időfutammezek. A Castelli, a Sky és a BioRacer is az UCI áldozatául esett, az új szigorított szabályzat 2019. március 4-én lép életbe.
A Castelli a Sky versenyzői számára az úgynevezett vortex technológiával készített mezeket, azaz apró légellenállást segítő darabkákat varrtak azokra. A FDJ csapatának teljesítménydiagnosztikai vezetője Frederic Grappe be is panaszolta a Nemzetközi Kerékpáros Szövetségnél őket, miszerint ezzel szabályt szegtek. Az UCI ide vonatkozó passzusa kimondta, hogy a mezek aerodinamikai módosítása tilos. Nicolas Portal a Sky sportigazgatója akkor azzal védekezett, hogy a szerelést a versenybíróság hitelesítette és jóváhagyta.
Ennél jóval korábban a Movistar csapatát támogató Endura is előrukkolt egy hasonló szereléssel, amely a Drag2Zero fantázianevet kapta. A skót cég igencsak magasra emelte a lécet a Simon Smart által tervezett szerelést a Mercedes Formula 1-es csapatának szélcsatornájában tesztelték, s bár ezt kevesen tudják, de már a 2016-os Spanyol Körversenyen kipróbálták, sőt egyes információk szerint már 2015-ben is használták.
2015 februárjában Alex Dowsett számára készült el a prototípus, amely Smart Suit néven futott, a brit kiválóság ebben döntötte meg az egyórás világcsúcsot. Ennek továbbfejlesztéseként több mint háromszáz kerékpáros tapasztalatait összegyűjtve született meg a Drag2Zero.
A ruházat tervezése hosszú hónapokat vett igénybe, technikai újításai révén új szintre emelve az egybemezeket. Lézeres szabása milliméterre megegyezik a versenyző az időfutam kerékpáron elfoglalt pozíciójával, ezzel a lehető legjobban minimalizálva a légellenállást. A lézeres szabás révén nem maradnak anyagszélek. Az új eljárásoknak köszönhetően a ruhát alkotó panelek aerodinamika szempontjából a legfontosabb helyekre kerülnek, úgy, mint karok és vállak. Ezeket ragasztással illesztik a mezre. A felkar rész bordázata szintén a légellenállást segíti. Az oldalsó részekre hálós betétek kerülnek, ezzel biztosítva a maximális szellőzést, egyben megőrizve a test hőkomfortját.
A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség új szabálykönyve szerint a Sky által használt Castelli „Vortex” időfutammez illegális, mintahogyan az Endura „Drag2Zero” is, de a BioRacer újonnan kialakított mezei sem engedélyezettek. A szabályzat harmadik fejezete kimondja, hogy a ruházat elemei nem változtathatják meg a kerékpáros morfológiáját. A szövet menetvágása, szövése és összeillesztése lehetséges, de felületi érdessége nem haladhatja meg az egy millimétert.
A Castelli termékmenedzsere Steve Smith már korábban megerősítette, hogy egy olyan mezen dolgoznak, ami megfelel az UCI előírásainak, mégis előnyt kovácsolhatnak belőle a kerékpárosok.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.