UCI Országúti Kerékpáros Világbajnokság 2014 - Ponferrada

2014. szeptember 21.
Külföld / Országúti

2014. Szeptember 21-28. között, azaz 8 napon keresztül a spanyolországi Ponferrada városa ad otthont az országúti kerékpáros világbajnokságnak. A Castilla e Leon tartományban fekvő helyszín Budapesttől közel 3.000 km-re fekszik és még Madridtól is 400 km-t kell utazni, a szurkolókat mégis arra buzdítanánk, ha VB-t szeretnének látni élőben, akkor ne szalasszátok el a 2014-es évet, mert utána Amerikában, majd Qatarban lesz ez a világesemény. A VB futamait, ahogyan a 2013-as firenzei VB versenyszámait is, a Sport TV (Sport 1 és Sport 2) közvetíti a magyar nézők számára. 

 

Spanyolország egyébként hetedszerre rendezheti az országútis VB-t, korábban már a következő időpontokban meccseltek náluk a bringások a szivárvány színű trikóért: Lasarte (1965), Montjuïc (1973), Barcelona (1984), Benidorm (1992), San Sebastian (1997) és Madrid (2005). A helyszín tavalyi bejelentése után sokan reménykedtek benne, hogy egy igazi hegyi menőknek szóló útvonal kerül kialakításra, de a pályák szintrajzai után ez az elmélet megdőlni látszik...

 

 A futamok pályájának véglegesítése előtt több korábbi ötletet is törölni voltak kénytelenek a szervezők. Az eredeti tervek szerint hegyi befutóval végződő időfutam szerepelt, de ezt a versenyzők nem szerették, mert kerékpárt kellett volna cserélni az utolsó hegy előtt. A mezőnyversenyekre a festői Lombillo kört akarták, de az UCI technikai személyzete túl szűknek találta az utakat a 200 fős mezőny számára. Végül sikerült látványos és kellőképpen nehéz útvonalat találni, a 2013-as VB-hez képest még komolyabb szintkülönbségekkel!

 

A csapatidőfutamokra csak néhány nappal a Vuelta vége után kerül sor, a Spanyol Körverseny pedig a 80.000 fős Ponferradatól nem messze, Galíciában ért véget. Az egyenkénti időfutamok útvonala nehezedik a tavalyihoz képest, így Tony Martin kevésbé számít egyértelmű esélyesnek, viszont Wigginsnek nagyon jó lehet ez a pálya:

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

 

Ami a mezőnyversenyek körpályáját illeti, a kör 18.2 km, körönként, ez alatt 306 méter szintet kell teljesíteni. Az első hegy hossza és meredeksége is nagyon hasonlít a firenzei hosszabb emelkedőhöz, 4 km és 200 méter a szintkülönbsége. Viszont a Via Salviatira emlékeztető rövid, de nagyon meredek (helyenként 16%-os) rész, nincs a körben. A legmeredekebb része a pályának csak 11%. Az első hegy tetején egy fennsíkos rész várja a mezőnyt, majd kezdődik egy újabb emelkedő, mely 3 km hosszú, de csak 100 méter a szintkülönbsége. A szintrajz alapján az utolsó 3.5 km lejtmenet és sík. A férfi elit kategóriára 254 km vár, ami 14 kört jelent ezen a pályán és egyben azt is, hogy most nem lesz "felvezető" rész az elején, ahol A-ból eljutna a körpályáig a mezőny. 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 









Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések